Glasvezel, troubles

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Hoihoi,

Bij mijn zus werd in een appartementsgebouw te Antwerpen de aanleg aangekondigd van glasvezel per brief.
Zonder verdere afspraak te maken, stonden er vandaag plots technici voor de deur, welke zijn binnengelaten door een bovenbuur met een proximus abonnement.
Bij die gebuur binnen hebben ze iets aangepast en een verdeelpunt voor fiber geïnstalleerd. Niet op de gevel, maar binnen dus.

Mijn zusje heeft al enkele jaren scarlet naar alle tevredenheid, maar toen ze thuiskwam was haar connectie weg.
Het DSL lampje blijft knipperen op de modem.

Kan iemand concreet uitleggen hoe zo'n fiber installatie precies aan elkaar hangt, want ik vind er totaal geen technische info over terug op de proximus website.
1/ Loopt de fiber normaal tot binnen in je woonkamer en krijg je dan een nieuwe modem met fiber aansluiting?
Of trekt men uit het fiber bakje een telefoondraad tot aan de oude modem?
2/ Worden na installatie van fiber, de oude telefoonkabels/dsl signaal altijd gedeactiveerd zonder pardon ?
3/ Of heeft een technieker iets over het hoofd gezien?


Ik probeerde de 0800 nr te bereiken die op de brief stond, je mag raden of ik daar al werd verder geholpen :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

woete schreef:1/ Loopt de fiber normaal tot binnen in je woonkamer en krijg je dan een nieuwe modem met fiber aansluiting?
Inderdaad, technische info vind je op https://proximus.be/bouwen
woete schreef:2/ Worden na installatie van fiber, de oude telefoonkabels/dsl signaal altijd gedeactiveerd zonder pardon ?
Neen, de twee netwerken blijven voorlopig naast elkaar bestaan tot iedereen is overgeschakeld. Dat kan nog jaren duren.
woete schreef:3/ Of heeft een technieker iets over het hoofd gezien?
Er is duidelijk een fout gemaakt. Via 0800 gaan ze het wellicht niet begrijpen. Contacteer zo snel mogelijk de technici die vandaag langs geweest zijn of contacteer de werfverantwoordelijke via het e-mailadres dat je op https://proximus.be/bouwen vindt.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”