Elektrisch bediende deurklink

Plaats reactie
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik ben op zoek naar een elektrisch bediende deurklink die ik kan bedienen door ergens spanning op te zetten.
Een beetje zoals dit: https://www.slimmedeuroplossing.nl/slimmere-deurkruk/ maar dan zonder de badgelezer.
Er zijn hopen van die deurklinken beschikbaar met allerlei manieren om ze te bedienen (RFID, bluetooth, zigbee, wifi, cijferslot, ...) maar ik vind niets waarbij ik een kabel kan aansluiten en spanning erop kan zetten (of een contact kan sluiten).
De oplossing moet gebruikt worden in een bedrijfje met een 20-tal medewerkers. Ik heb al een bestaand badgesysteem (waarover we tevreden zijn) en ik wil vermijden dat ik wéér een nieuw systeem bij krijg waarbij ik een nieuwe medewerker apart moet gaan bijprogrammeren. Want vroeg of laat vergeet ik dat.
Het moet dienen voor twee werfcontainers waarbij de klassieke oplossingen met een deurmagneet of een elektrisch slot ( https://www.hekkenwereld.nl/amf-elektrisch-slot-148a ) erg moeilijk te installeren zijn. Het moet er niet elegant uitzien, dus een kabel die langs binnen over de deur loopt is acceptabel.

Als dat niet te vinden is, zoek ik een oplossing waarbij ik bv een Zigbee deurklink koop en iets maak waarbij ik een contact (relais die sluit) kan omzetten naar een Zigbee commando. Wat zou daarvoor de makkelijkste oplossing zijn?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik wou eerst zeggen een fuhr slot... maar als een magneet al moeilijk te installeren is en het is een werfcontainer...
dan ben ik niet zeker dat een fuhr eenvoudiger te installeren zal zijn.

ik zou een keer gaan luisteren bij de plaatselijke lecot, die kunnen je vast wel op weg helpen
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ja, het is ook een "speciaal" slot met enkel een dagschoot, die vergrendeld wordt als je de sleutel omdraait. Dus het zal een serieuze zoektocht worden naar een passend elektrisch slot, vandaar dat ik aan de elektrische klink dacht.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Al aan Nuki gedacht? Dat is eigenlijk niet meer dan een motortje dat je bestaande sleutel langs de binnenkant draait.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ja, maar hetzelfde probleem he: ik wil iets dat ik kan integreren met het bestaande badgesysteem. Geen systeem waarbij we weer een extra app op de telefoon moeten zetten specifiek voor DIE deuren.
In principe zou dit moeten werken: https://www.adafruit.com/product/3881 maar 't is precies nogal traag dus dat is irritant als we dat veel gebruiken. Het idee van een slimme deurklink spreekt me daarom aan: je ontgrendelt die en dan doe je de deur gewoon open zoals altijd. Ontgrendel je ze niet, dan beweegt ze gewoon naar beneden zonder dat er iets gebeurt.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Nuki is volledig integreerbaar via api dus in principe is je plan nog steeds haalbaar.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Dan is een Nuki Fob een makkelijkere oplossing; die kan ik gewoon openhalen, de knop eruit halen en de relais van mijn badgelezer erop solderen. Maar dan nog zou ik het makkelijker vinden in de vorm van een deurklink; dat is sneller en ik vermoed dat het ook minder batterij verbruikt omdat het "openen" nog steeds met spierkracht gebeurt. Het is de bedoeling dat die deur misschien 50 keer per dag geopend wordt en dan twijfel ik of een Nuki het lang volhoudt.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Een electrisch slot zoals in de voordeur van een appartementsblok ? Die open je met 12 volt er op te zetten.
Is dat geen oplossing ? Kost niet veel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Dat zou natuurlijk het makkelijkste zijn, maar het ziet er niet evident uit om dat in zo'n werfcontainer in te bouwen. Temeer omdat de dagschoot als je de deur op slot draait nog 1 cm extra naar buiten komt, en dat is niet compatibel met de meeste van die elektrische sloten. Vandaar dat ik dus naar een alternatief aan't zoeken ben :)
oliviermaes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 apr 2010, 11:47
Bedankt: 7 keer

Er bestaan deurkrukken met cijfercode.
Is dat eventueel een eenvoudig alternatief?
Welk badgesysteem gebruiken jullie?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Die had ik ook al gevonden, maar dan kan ik nog beter gewoon een deurklink met badges gebruiken. Ik gebruik ZKTeco C3 badgelezers. Een eenvoudig systeem, but it does the trick.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Misschien richting een magneetslot kijken ?
Dat is zo een slot dat je op je deur zit (bvb vanboven) en de magneet kan worden aangesturen via een spanning
Die magneet kan langs de binnenkant geinstalleerd worden. Als je zegt dat kabels toegelaten zijn, het kan toch een alternatief zijn.

Afbeelding
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Dat stond al in mijn eerste post, geen evidente om dit te installeren op zo'n werfcontainer.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Installeren lijkt me niet echt een probleem... waar qua veiligheid waardeloos (spanning weg is deur open).
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Die spullen hebben doorgaans een batterij backup. Die moet je trouwens ook hebben als je met een elektrisch slot werkt, want anders kan je niet meer binnen als de stroom uitvalt.
Het lijkt erop dat de QHW6300 die oa op Aliexpress verkocht wordt het dichtste zit bij wat ik zoek. Die heeft naast een code en RFID (die ik dan beiden gewoon niet ga gebruiken) ook een afstandsbediening die ik kan demonteren en aan een relaiscontact kan hangen. Dus tenzij ik nog iets beter vind, zal het die worden.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”