ik ben van plan om Telenet kabel (eindelijk) buiten te zwieren, net zoals zovelen

Omdat ik af en toe uiteraard nog wel is "iets" live zal kijken wil ik wel gebruik maken van livestreams.
De beste/gemakkelijkste weg lijkt me om een Chromecast toestel aan te schaffen, maar vooraleer ik geld uit geef wou ik toch ook is onderzoeken hoe ver ik geraak met mijn Xbox One die ik al heb.
-Edge Browser: zowel Stievie als Yelo geven problemen met het afspelen van livestreams. In het beste geval werkt de video maar dan weer zonder audio. Moest iemand hier een oplossing voor hebben hoor ik het graag?
-Kodi: Kodi werkt prima met VRT Nu maar ik mis vooral Retrospect. Ik kan deze add on installeren en bijvoorbeeld mijn username ingeven voor Stievie maar als ik mijn paswoord wil ingeven krijg ik een error vooraleer ik begin te typen. De Yelo add on werkt wel, maar als ik mijn Telenet TV abo op zeg zal Yelo ook niet meer werken. Hebben jullie hetzelfde probleem met Retrospect op Xbox (geen problemen op Android btw).
- SBS: Er bestaan nog geen oplossingen (buiten Yelo) voor Vier/VIJF/ZES ?
Andere nuttige tools voor Xbox?