microsoft account perikelen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hoe kan ik een microsoft account aanmaken? gemakkelijker gezegd dan gedaan blijbaar vooral als je al vroeger een account had maar het wachtwoord niet meer weet. Hij geeft je dan de mogelijkheid om een 4 cijferige code te sturen naar een alternatief hersteladres, dat doe ik en kan een nieuw wachtwoord kiezen MAAR ik moet terug een herstel adres opgeven maar als ik dan @gmail.com doe zegt ie dat dat al bestaat. Waarom kan ik dat nieuwe wachtwoord niet ook koppelen aan zelfde herstel adres? Enfin ook met het nieuwe wachtwoord heb ik nog steeds geen toegang tot mijn account en blijkbaar werkt de microsoft store enkel als je aangemeld bent met een microsoft account
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik weet niet wat je verkeerd doet, maar een MS account is een van meest eenvoudige accounts die ik ken. En als je al een account hebt lijkt het me logisch dat je geen nieuwe kan maken, zou nogal ‘veilig’ zijn moest het kunnen ...

Wat betreft dat herstel adres, dat lijkt me zeer straf dat je een nieuw moet opgeven ? Maar kan ook zijn dat je account als ‘compromised’ stond en dan moet je inderdaad een nieuw hersteladres opgeven e.d. Zelfde verhaal als hierboven, zou nogal straf zijn anders.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

eenvoudig? hier alvast niet, zit nog steeds te sukkelen en dacht dat het eindelijk in orde was maar vergeet het maar. in plaats van [email protected] koos ik voor [email protected], nieuw wachtwoord nog wat extra zoals geboortejaar en dan zie je zo een raket die opstijgt en de melding van we zijn bijna vertrokken of klaar.. en in de browser opent zich de maildienst van outlook waar ik een eerste welkomsmail krijg. Welkom bij uw nieuwe Outlook.com-account
Daarna ga ik naar Activering - microsoft account toevoegen Account toevoegen ik vul emailadres in en wachtwoord, komt geen foutmelding, dan komt er
Aanmelden bij deze computer met uw Microsoft-account
De volgende keer dat u zich aanmeldt bij deze computer, gebruikt u het wachtwoord van uw Microsoft-account of Windows Hello als u dit hebt ingesteld.
U moet uw huidige Windows-wachtwoord nog een laatste keer opgeven.


ik geef nogmaals mijn pas aangemaakt wachtwoord op dat dus zonet aanvaard werd en krijg dit in het rood

Het wachtwoord dat je hebt ingevoerd voor je apparaat, is onjuist. Probeer het opnieuw.


fanstastisch toch he. denk dat het niet veel uithaalt om nog maar eens een andere outlook account en wachtwoord te maken?

update: is opgelost, bleek dat hij niet naar het vers aangemaakte outlook wachtwoord vroeg maar naar dat waarmee ik me telkens aanmelde bij windows 10 op de pc
Laatst gewijzigd door bartman op 10 nov 2019, 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Sasuke schreef:Ik weet niet wat je verkeerd doet, maar een MS account is een van meest eenvoudige accounts die ik ken. En als je al een account hebt lijkt het me logisch dat je geen nieuwe kan maken, zou nogal ‘veilig’ zijn moest het kunnen ...

Wat betreft dat herstel adres, dat lijkt me zeer straf dat je een nieuw moet opgeven ? Maar kan ook zijn dat je account als ‘compromised’ stond en dan moet je inderdaad een nieuw hersteladres opgeven e.d. Zelfde verhaal als hierboven, zou nogal straf zijn anders.
Het hersteladres wordt nog dagelijks gebruikt. Snap het niet waarom ik dat niet opnieuw als hersteladres mocht opgeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

bartman schreef:eenvoudig? hier alvast niet, zit nog steeds te sukkelen en dacht dat het eindelijk in orde was maar vergeet het maar. in plaats van [email protected] koos ik voor [email protected], nieuw wachtwoord nog wat extra zoals geboortejaar en dan zie je zo een raket die opstijgt en de melding van we zijn bijna vertrokken of klaar.. en in de browser opent zich de maildienst van outlook waar ik een eerste welkomsmail krijg. Welkom bij uw nieuwe Outlook.com-account
Daarna ga ik naar Activering - microsoft account toevoegen Account toevoegen ik vul emailadres in en wachtwoord, komt geen foutmelding, dan komt er
Aanmelden bij deze computer met uw Microsoft-account
De volgende keer dat u zich aanmeldt bij deze computer, gebruikt u het wachtwoord van uw Microsoft-account of Windows Hello als u dit hebt ingesteld.
U moet uw huidige Windows-wachtwoord nog een laatste keer opgeven.


ik geef nogmaals mijn pas aangemaakt wachtwoord op dat dus zonet aanvaard werd en krijg dit in het rood

Het wachtwoord dat je hebt ingevoerd voor je apparaat, is onjuist. Probeer het opnieuw.


fanstastisch toch he. denk dat het niet veel uithaalt om nog maar eens een andere outlook account en wachtwoord te maken?

update: is opgelost, bleek dat hij niet naar het vers aangemaakte outlook wachtwoord vroeg maar naar dat waarmee ik me telkens aanmelde bij windows 10 op de pc
Er staat toch duidelijk uw huidige wachtwoord? Is dus geen Microsoft account perikel, maar gewoon niet aandachtig gelezen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En als ik je andere thread lees denk ik toch ook niet dat Microsoft het nodeloos ingewikkeld maakt. Ik heb mijn 69 jarige moeder noch haar wachtwoord laten resetten tijdje geleden en die heeft dat ok allemaal doorstaan zonder problemen ....
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”