Pagina 1 van 1
2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 01 nov 2019, 13:32
door Ernie
Hi guys, is er hier iemand die 2 aparte lijnen/nummers heeft bij OVH?
Ik vraag me af of dat (technisch) kan, uiteraard mits 2x te betalen?
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 01 nov 2019, 15:20
door Splitter
ja en ja, ik heb 2x een voip decouverte. is geen enkel probleem.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 01 nov 2019, 15:40
door Jack Daniels
OVH maakt een onderscheid tussen lijn en nummer. Zo werd mijn Proximus nummer uit zone 052 48 xx xx geporteerd naar OVH. Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 01 nov 2019, 15:54
door Splitter
Jack Daniels schreef:Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.
je kan een lijn altijd omzetten naar een nummer idd.
het verschil is afaik dat het aantal lijnen het aantal gesprekken is (dus als je 2nrs hebt op 1 lijn, kan je maar met 1 van de 2 gelijktijdig bellen/gebeld worden)
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 10:14
door Helaas Proximus
Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.
Als ik ovh.be intik, kom ik op ovh.com/be, waarna ik 4 "knoppen" zie, als ik een van de ze aanklik kom op een pagina , waar ik niks vind van voip nummers een nummeroverdracht, abonnementen, etc.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 10:16
door devilkin
Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden...
https://ovhtelecom.fr/
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 11:44
door Ernie
Thanks guys voor de info, hebben 1 lijn bij WP en toen delmount (betamax) duurder werd een OVH lijn erbij genomen met nieuw nummer.
Intussen het comfort van 2 aparte nummers/lijnen gewend en daarom dat ik dat nummer niet aan het bestaande OVH lijn wilde hangen.
Nu met die kost van WP dacht ik eerst om te verhuizen, maar:
1) verschil in kost is niet zo groot
2) belangrijker, de OVH lijn verbreekt regelmatig, soms willekeurig maar meestal op 26,xx minuten. (Heb hier ooit een topic over geopend maar nooit opgelost gekregen)
Na beraad ga ik die lijn voorlopig toch bij WP laten.
Helaas Proximus schreef:Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 18:40
door Helaas Proximus
devilkin schreef:Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden...
https://ovhtelecom.fr/
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 18:52
door Jack Daniels
Helaas Proximus schreef:Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
Google translate? OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 03 nov 2019, 19:57
door Splitter
<muggezifter modus>
Helaas Proximus schreef:
Ik heb op de HET forum en op internet gezocht, ik verwachtTe een Nederlands talige nederlandstalige website. Staat ook IN mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
De nederlandse taal ook niet echt, als ik dat bericht zo lees.
en in je bericht staat niet dat je de nederlandstalige versie van de site zocht, maar de link waarop je de diensten kon aanvragen.
</muggezifter modus>
@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 10:03
door philippe_d
Jack Daniels schreef: OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.
Ik vind dat eigenlijk niet zo logisch.
Telenet is een Amerikaans bedrijf, moeten we dus verwachten dat hun website in het Engels is?
OVH heeft een officiële
Belgische licentie als telecom bedrijf, en opereert in Vlaanderen (en in Nederland), dan zou je toch ook verwachten dat ze een website hebben in het Nederlands?
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 10:08
door devilkin
Verwachten en krijgen zijn 2... de management portal is zelfs nog niet 100% beschikbaar in het Engels, laat staan in het Nederlands.
Telenet is *geen* amerikaans bedrijf - het is geregistreerd in Belgie, als een belgische onderneming, en valt dus onder de belgische (taal)wetgeving. Dat het management in de US gebeurd is een totaal andere zaak.
OVH (telecom) is niet geregistreerd als Belgische onderneming.
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 14:24
door philippe_d
Het gaat mij niet zozeer over de taalwetgeving, maar over klantvriendelijkheid ...
OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen
Ze hebben wel een website in het Nederlands (
https://www.ovh.nl/), maar over VoIP vind je er niets ...
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 15:35
door devilkin
Goh, ja. België is zo een belachelijk kleine markt, en de Nederlandse markt is nog kleiner. Geld investeren waar het nuttig is, zeker?
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 16:15
door DarkV
philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen
Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !
Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 16:19
door devilkin
DarkV schreef:philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen
Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !
Linkje?
Dit zou me verbazen... Amazon biedt ook diensten aan, en pas sinds kort hebben ze de Nederlandse markt ontdekt.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 20:32
door Ernie
Splitter schreef:@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?
Yep, all the time.

Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 21:12
door DarkV
devilkin schreef:Linkje?
Voor diverse sectoren zoals voeding, pharma, … moet je je product in de diverse landstalen labelen.
Hoe het zit met andere sectoren weet ik niet 100%... maar zelfs software moet hieraan voldoen (of je kan claimen dat de licentie nietig is).
Of online diensten hieraan moeten voldoen is een andere vraag... er is trouwens een verschil tussen je diensten aanbieden op internet (niet specifiek op een markt gericht), en echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).
Re: RE: Re: 2 aparte lijnen/nummers bij OVH?
Geplaatst: 04 nov 2019, 21:58
door Splitter
DarkV schreef: echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).
zou ovh zich echt op de belgische markt richten, kan je ook claimen.
wat als ze bv in eerste instantie denken aan franse bedrijven die een nr in belgie willen waarop eventuele belgische klanten van hun op kunnen inbellen?
ovh doet mij altijd denken dat hun telecom (en internet) eigenlijk vooral gericht zijn op hun thuismarkt (frankrijk), maar dat ze het "on the side" eigenlijk gewoon aan iedereen verkopen (wat in principe wel zal mogen, gezien het vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU).
simpelweg al omdat geen enkel van hun overige gelokaliseerde sites telefonie of internet in het aanbod heeft.