2 aparte lijnen/nummers bij OVH?

Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Hi guys, is er hier iemand die 2 aparte lijnen/nummers heeft bij OVH?
Ik vraag me af of dat (technisch) kan, uiteraard mits 2x te betalen?
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ja en ja, ik heb 2x een voip decouverte. is geen enkel probleem.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

OVH maakt een onderscheid tussen lijn en nummer. Zo werd mijn Proximus nummer uit zone 052 48 xx xx geporteerd naar OVH. Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Jack Daniels schreef:Daar kreeg ik een lijn met 052 86 xx xx. Ik kan uitbellen of gebeld worden met beide nummers maar ik betaal slechts 1 keer VoIP abonnement van 1.19 euro per maand.
je kan een lijn altijd omzetten naar een nummer idd.
het verschil is afaik dat het aantal lijnen het aantal gesprekken is (dus als je 2nrs hebt op 1 lijn, kan je maar met 1 van de 2 gelijktijdig bellen/gebeld worden)
Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.
Als ik ovh.be intik, kom ik op ovh.com/be, waarna ik 4 "knoppen" zie, als ik een van de ze aanklik kom op een pagina , waar ik niks vind van voip nummers een nummeroverdracht, abonnementen, etc.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden... https://ovhtelecom.fr/

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Thanks guys voor de info, hebben 1 lijn bij WP en toen delmount (betamax) duurder werd een OVH lijn erbij genomen met nieuw nummer.
Intussen het comfort van 2 aparte nummers/lijnen gewend en daarom dat ik dat nummer niet aan het bestaande OVH lijn wilde hangen.
Nu met die kost van WP dacht ik eerst om te verhuizen, maar:
1) verschil in kost is niet zo groot
2) belangrijker, de OVH lijn verbreekt regelmatig, soms willekeurig maar meestal op 26,xx minuten. (Heb hier ooit een topic over geopend maar nooit opgelost gekregen)

Na beraad ga ik die lijn voorlopig toch bij WP laten.
Helaas Proximus schreef:Heeft er iemand een link van de ovh website, waar voip nummers aangevraagd kunnen wordne.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Gelukkig & gezond 2022!
Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

devilkin schreef:Een simpele search op dit forum, of gewoon op 'ovh telecom' of 'ovh voip' kan je al ver leiden... https://ovhtelecom.fr/

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Helaas Proximus schreef:Ik heb op de forum en op internet gezocht, ik verwachte een Nederlands talige website. Staat ook mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
Google translate? OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

<muggezifter modus>
Helaas Proximus schreef: Ik heb op de HET forum en op internet gezocht, ik verwachtTe een Nederlands talige nederlandstalige website. Staat ook IN mijn bericht.
De franse taal ben iik niet machtig, vandaar.
De nederlandse taal ook niet echt, als ik dat bericht zo lees.
en in je bericht staat niet dat je de nederlandstalige versie van de site zocht, maar de link waarop je de diensten kon aanvragen.
</muggezifter modus>

@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef: OVH is een Frans bedrijf, ergens logisch dat hun website in het Frans is.
Ik vind dat eigenlijk niet zo logisch.

Telenet is een Amerikaans bedrijf, moeten we dus verwachten dat hun website in het Engels is?
OVH heeft een officiële Belgische licentie als telecom bedrijf, en opereert in Vlaanderen (en in Nederland), dan zou je toch ook verwachten dat ze een website hebben in het Nederlands?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Verwachten en krijgen zijn 2... de management portal is zelfs nog niet 100% beschikbaar in het Engels, laat staan in het Nederlands.

Telenet is *geen* amerikaans bedrijf - het is geregistreerd in Belgie, als een belgische onderneming, en valt dus onder de belgische (taal)wetgeving. Dat het management in de US gebeurd is een totaal andere zaak.

OVH (telecom) is niet geregistreerd als Belgische onderneming.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het gaat mij niet zozeer over de taalwetgeving, maar over klantvriendelijkheid ...

OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:

Ze hebben wel een website in het Nederlands (https://www.ovh.nl/), maar over VoIP vind je er niets ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Goh, ja. België is zo een belachelijk kleine markt, en de Nederlandse markt is nog kleiner. Geld investeren waar het nuttig is, zeker?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:
Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

DarkV schreef:
philippe_d schreef:OVH heeft wel een licentie als een Belgische telecomprovider, en biedt zijn diensten aan Nederlandstalige consumenten (B2C). Vandaar dat ik inderdaad wel verwacht dat ze dit in het Nederlands doen :wink:
Los van jou verwachtingen is men dit zelfs verplicht !
Linkje?

Dit zou me verbazen... Amazon biedt ook diensten aan, en pas sinds kort hebben ze de Nederlandse markt ontdekt.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Splitter schreef:@ernie: wil je dan dus zeggen dat je OVH lijn en je WP lijn op hetzelfde internet geinstalleerd zijn, en enkel de OVH lijn onderbrekingen heeft?
Yep, all the time. :?
Gelukkig & gezond 2022!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Linkje?
Voor diverse sectoren zoals voeding, pharma, … moet je je product in de diverse landstalen labelen.

Hoe het zit met andere sectoren weet ik niet 100%... maar zelfs software moet hieraan voldoen (of je kan claimen dat de licentie nietig is).

Of online diensten hieraan moeten voldoen is een andere vraag... er is trouwens een verschil tussen je diensten aanbieden op internet (niet specifiek op een markt gericht), en echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

DarkV schreef: echt een product specifiek voor de Belgische markt verkopen (zoals OVH met Belgische nummers).
zou ovh zich echt op de belgische markt richten, kan je ook claimen.
wat als ze bv in eerste instantie denken aan franse bedrijven die een nr in belgie willen waarop eventuele belgische klanten van hun op kunnen inbellen?

ovh doet mij altijd denken dat hun telecom (en internet) eigenlijk vooral gericht zijn op hun thuismarkt (frankrijk), maar dat ze het "on the side" eigenlijk gewoon aan iedereen verkopen (wat in principe wel zal mogen, gezien het vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU).
simpelweg al omdat geen enkel van hun overige gelokaliseerde sites telefonie of internet in het aanbod heeft.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”