Verhuis internet+tv: gratis?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

3 jaar geleden ben ik klant geworden bij Proximus voor internet + TV. Ik heb destijds ook de installatie/activatie betaald; maw ik ben klant geworden zonder voordelen en steeds het volle abonnement betaald.

Nu ga ik verhuizen, en ik zou graag mijn Proximus abonnement mee verhuizen. Proximus vraagt €59 voor deze verhuis; maar dit is echter gratis voor Familius/Tuttimus. Vermits ik steeds de volle prijs destijds ook de installatie heb betaald, zou ik dit nu graag gratis hebben.

Dus er zijn de volgende opties:
  • Upgraden naar Familius tijdens de verhuis en kort daarna downgraden. Geen idee wat een aanvaardbare tijdspanne is voor de downgrade. De vaste telefoon interesseert mij niet.
  • Volledig nieuw abonnement starten, maar dat is gelijk aan upgraden tijdens de verhuis; alleen hebben we nog misschien 3 maanden extra korting (maar zijn we onze TV-opnames kwijt) en vermoedelijk moet ik het abonnement op iemand anders zijn naam zetten voor de 3 maanden korting.
  • De klantendienst vragen om een gunst. Dit lijkt mij het gemakkelijkste. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vermoed dat je de juiste personen moet vast krijgen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Soms krijg je een optie bij de verhuisaanvraag.

Ik had bv een pakket en kreeg een promo voor de verhuis zodat die toch gratis is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gewoon bellen naar de klantendienst uw relaas doen, en bvb zeggen voor ik overstap naar orange telenet wilde ik bij U verifiëren of dit klopt dat er kosten zijn bij een verhuis.
Kan ook zijn dat je paar keer moet bellen, je komt niet altijd bij proximus zelf uit, en die mensen hebben natuurlijk geen beslissingsrecht.
Zelfde kan je ook via facebook vragen aan de klantendienst van proximus, die mensen zijn eerder geneigd iemand te helpen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

boonpwnz schreef:Soms krijg je een optie bij de verhuisaanvraag. Ik had bv een pakket en kreeg een promo voor de verhuis zodat die toch gratis is.
Ik heb online eens de verhuis aangevraagd en er werd mij toch €59 aangerekend.
proximusboyke schreef:Zelfde kan je ook via facebook vragen aan de klantendienst van proximus, die mensen zijn eerder geneigd iemand te helpen.
Ik heb Proximus via Twitter gecontacteerd met de vraag. Wachten wat het antwoord zal zijn... Ik hou jullie op de hoogte.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik zie niet in waarom Proximus jouw verhuis gratis zou moeten doen.
Dat zou unfair zijn tegenover al diegenen die wel 59€ moeten betalen voor hun verhuis, toch?

De regels zijn voor iedereen gelijk en transparant:
  • - Familius/Tuttimus klanten: verhuis gratis.
    - alle andere klanten: éénmalige kost van 59€
Eigenlijk is 59€ goedkoop.
In sommige gevallen betekent zo'n verhuis een complete nieuwe aansluiting (inclusief lassers, etc ...), en kost het Proximus meer dan 59€.
Bij anderen (waar al een aansluiting is) is zo'n verhuis een stuk eenvoudiger en kost hen dus minder.
Maar het is voor iedereen dezelfde forfaitaire verhuiskost ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

philippe_d schreef:Ik zie niet in waarom Proximus jouw verhuis gratis zou moeten doen.
De link tussen consumentenprijs en bedrijfskost is bij heel wat grote bedrijven, inclusief het Belgische duopolie voor internet/TV/telefonie, quasi onbestaande.
De prijs wordt bepaald door wat de marketingafdeling vindt dat het mag kosten, net onder de pijngrens van de consument.
Dus is het niet verwonderlijk dat wakkere consumenten allerlei truken zoeken om onder die gefingeerde kosten onderuit te komen.

> Een andere truuk (die je zelf al vermeldt): zeg uw abonnement op waar je nu woont en open een nieuwe abonnement op uw nieuw adres, uw telefoonnummer kan je parkeren in een VOIP oplossing (maar uit de openingspost maak ik op dat er geen telefoon is).
Zo betaalt de éénmalige activatiekost (€59) zichzelf volledig terug door de korting die je 3 maanden lang krijgt (3 x €19 = €57).
> Je neemt Scarlet Trio, daar betaal je altijd maar €40 voor een heel gelijkaardig aanbod als bij Proximus. De Scarlet installatiekost (€99) haal je er uit op 5 maanden.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

philippe_d schreef:Ik zie niet in waarom Proximus jouw verhuis gratis zou moeten doen.
Dat zou unfair zijn tegenover al diegenen die wel 59€ moeten betalen voor hun verhuis, toch?
Akkoord, voor mij moet Proximus dat ook niet doen en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook niet. De alternatieve manier is:
  • Upgraden naar Familus en verhuizen (=gratis)
    Pakket wijzigen tijdens de verhuis staat zelfs hier vermeld bij de voorwaarden.
  • Na een tijdje downgraden naar Internet+TV.
Familus zou maar €3/maand duurder zijn (ik heb Proximus Affinity korting). Dus dit komt goedkoper uit, als ik binnen de 20 maanden downgrade naar Internet+TV. Dit is dus administratief gedoe en voor Proximus een extra moeite (telefoon activeren + upgrade/downgrade), vandaar mijn vraag aan hen. Ik verwacht niet dat ze positief antwoorden, maar dan zal het wellicht de Familus-weg worden (m'n uploadsnelheid is dan ook beter).

Tenzij ze toch €59 aanrekenen bij het downgraden, maar volgens deze fiche is het een installatiekost en geen activeringskost.
heist_175 schreef:Je neemt Scarlet Trio, daar betaal je altijd maar €40 voor een heel gelijkaardig aanbod als bij Proximus. De Scarlet installatiekost (€99) haal je er uit op 5 maanden.
Helaas kijkt mijn vriendin veel verschillende zenders die niet door Scarlet aangeboden worden. Anders zou ik gewoon internet only nemen.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

De tijdelijke upgrade naar Familus is de truc die de klantendienst zelf voorstelt. Als je een gsm-abonnement hebt buiten een pack hebt, gaan ze dat erbij duwen en dat zit je ineens met Tuttimus. Been there, done that.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Heb jij moeten betalen voor de downgrade van Familus/Tittimus naar Internet+TV?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb mijn oude Proximus abo opgezegd en geprofiteerd van een (tijdelijke?) aanbieding met gratis instalaltie en aktivatie.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

driesve schreef:Heb jij moeten betalen voor de downgrade van Familus/Tittimus naar Internet+TV?
Als ze dat proberen, dan maak ik gewoon van mijn tak tot ze het crediteren. Facturatiesysteem bij Proximus is een ongelofelijke puinhoop, zo heb ik het afgelopen jaar weer aan den lijve ondervonden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bij mij hebben ze zelfs een optie geactiveerd die ik niet eens gevraagd had. Ik zei dat ik interess"e had om meer te weten niet om op het aanbod in te gaan :bang: :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”