Yeloplay loopt niet soepel op windows 10 (wel op android en ios)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

mijn ouders vinden het leuk om aan tafel 's avonds nog wat te blijven zitten en wat TV te kijken. Omdat het scherm van de laptop groter is dan de ipad is het leuker om zo samen te kijken. Echter het is vooral op de drukke momenten (dus vanaf 19u tot 20u30) een ramp qua vlotheid. Het hapert zeer regelmatig en is dus niet leuk om naar te kijken. Wat ik niet begrijp is dat de ipad en android tablet dat probleem vrijwel niet hebben.

Gisteren zag ik dat er behalve yeloplay.be ook een telenettv.be is. Dus ik dacht die is te proberen, maar daar kan ik me niet op aanmelden.

Het probleem ligt niet aan de sterkte van het wifisignaal op de laptop. Die haalt makkelijk 150mbps in de keuken, dus meer dan snel genoeg. Netflix en youtube gaan er ook vlot op, ook tijdens die drukke momenten. Maar yeloplay is dus frustrerend.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Die telenettv.be doet het bij mij ook niet (kan met geen enkele browser inloggen) maar yeloplay draait prima.
Mijn laptop is ondertussen meer dan 6 jaar oud (HP Elitebook 8570w, maar wel met 20Gb RAM) en draait yelotv zonder problemen of haperingen, terwijl er toch 2 externe QXGA schermen aan hangen.

Ik moet er wel bij vermelden dat die laptop thuis altijd in zijn dock zit en dus via een ethernet kabel de volle 200Mb download haalt.
Maar ook hier géén issues op android gdm of ipad (2) en yeloplay.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ik ben zelf geen Yelo gebruiker maar m'n buur was onlangs ook aan het klagen van YeloTV op z'n laptop (ondanks dat de WIFI verbinding voldoende was).

Een duidelijke reden vond ik ook niet meteen maar heb niet echt kunnen zoeken naar de oorzaak toen.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Je kan telenettv.be enkel gebruiken als je in het bezit bent van de Telenet TV-box.

Als je een Digibox/Digicorder gebruikt, kan je enkel Yelo Play gebruiken.

Helaas kan ik geen oplossing bedenken voor je probleem :|
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor de hulp.

Het probleem ligt dus wel ergens, maar waar. Ook mijn laptop heeft er soms wat moeite mee. Het ligt dus niet aan het toestel. De laptop van mijn ouders is een HP spectre 360 met een I5 cpu en 16GB ram. De mijne is een lenovo yoga 700 met een i7 cpu en 8GB ram.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Welke browsers heb je al getest? Daar kan ook een serieus verschil op zitten...

Verder, nakijken dat je de nodige (recente) gpu drivers geinstalleerd hebt staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Zowel firefox als edge. Maar zoals gezegd het probleem doet zich soms maar voor. Vandaag gaat alles vlot. Maar bv zondagavond is het om gek van te worden.

Zal alle drivers extra nakijken en updaten indien nodig.

Begrijp ook niet waarom yeloplay zo een hoge cpu load heeft.

Nu ben ik het is aan het testen op mijn laptop en verschillende browsers. Firefox gaat goed. Edge loopt stroef en chrome blijft maar het draaiend icoontje geven zonder beeld. Ondertussen CPU 100% (software reporter tool meerdere malen te zien onder chrome)

Met welke browsers kijken jullie?

edit, browser is heropstarten en het werkt op alle browsers weer vlot. Alle browsers hebben ongeveer 60% cpu load. Toch veel vind ik. Een youtube stream zit meestal rond de 20%
pvdeynse
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2010, 20:38

blijkbaar weinig mensen die yeloplay gebruiken, ik heb alles geprobeerd en soms werkt het op windows 10 met edge(oude) browser, maar op alle andere browsers (chrome, firefox, edge(chromiumbased)) loopt het vast of loopt het niet soepel. heb ook 5 verschillende linux distributies geprobeerd met alle mogelijke browsers en onder linux is yeloplay niet bruikbaar. probleem is blijkbaar de yeloplay webtoepassing daar andere video met DRM wel feilloos werkt. hopelijk is er iemand van Telenet die meer uitleg kan verschaffen want op hun website is er weinig info terug te vinden.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Met Chrome werkt het bij mijn ouders het best. Niet dat het nooit blokkeert of zo, maar de haperingen zijn er het minst mee.

Vrees dat er niet veel aan te doen is onder linux, dan zal je op een andere manier naar TV moeten kijken.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

pvdeynse schreef:blijkbaar weinig mensen die yeloplay gebruiken, ik heb alles geprobeerd en soms werkt het op windows 10 met edge(oude) browser, maar op alle andere browsers (chrome, firefox, edge(chromiumbased)) loopt het vast of loopt het niet soepel.

Toevallig vorige zondag in de avond de wedstrijd van Club Brugge via Yelo Play draadloos op mijn WIN 10 laptop gevolgd (vrouw was een VTM-opname op de tv aan het kijken en play sports zit enkel op de digicorder). Normaal kijk ik via digicorder of anders via hdmi van mijn android tv box naar de tweede tv op de slaapkamer.

Maar soit, géén probleem gehad op Firefox, loopt heel vlotjes en het beeld was ook meer dan okay.

Ik weet uiteraard niet wat de ouders zoal kijken, maar is VRT.nu (of eventueel VTM go enz.) geen alternatief, daar kan je ook live alle VRT-uitzendingen op de laptop volgen.
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Yeloplay loopt al jaren goed op mijn 6 jaar oude Asus met daarop Linux Mint. Vroeger met Ubuntu ook. Firefox is wel de stabielste browser gebleken bij mij. In het buitenland werkt dit ook redelijk, maar voor VRT kijk ik via VRTNU en voor VTM via VTMGO. Formule 1 bv. kijk ik via Auvio van de RTBF. Alles in HD.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”