DVB-C ontvanger

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jun 2007, 18:29
Bedankt: 1 keer

Nu telenet binnenkort de analoge tv signalen stopzet en ondertussen digitaal sd signaal ter beschikking stelt hebben sommigen een oplossing nodig om deze digitale tv te bekijken.

De vraag is, welke opties zijn er voor de tv's die geen DVB-C ontvanger ingebouwd hebben en ook zonder een (dure) digibox in huis te nemen.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

elke ontvanger die een DVB-C tuner heeft kan deze zenders ontvangen,
voor een 100 euro heb je al degelijke toestellen te koop, hang er een HDD aan en je kan zelf opnemen in SD op je harde schijf of usb stick.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Mijn goedkoop (79€) SAT ontvangertje (Titan 3 Combo) heeft een DVB-S2 tuner, een DVB-T en een DVB-C tuner.
Met de HDMI uitgang naar de TV
En de Audio uitgang naar de Stereo.

Hiermee ontvang je dus alle FTA TV en radiozenders (vroegere FM via de kabel) via het "compacte signaal".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Op Amazon vind je een divers aanbod aan DVB-C-receivers die tussen de 30 en 40 euro kosten. In het slechtste geval heb je geen Nederlandstalig menu, maar deze zullen hier ook werken.

Voor radio zijn er ook receivers met een uitgebreider display beschikbaar. Telenet zal deze vanaf volgende maand ook zelf op de markt brengen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Er zijn immens veel mogelijkheden al naargelang de wensen.


Wil je goedkoop gediend zijn zoek je het best tweedehands in landen waar het goed ingeburgerd is. Zo heb ik tien jaar geleden mijn box in duitsland voor een paar euro gekocht. Met verzending zit je dan ergens rond de 25 € of je kan helemaal wild gaan en voor een androidbox gaan met programmeerbare afstandsbediening. Al zal je voor dat geld ook een nieuwe smartTV kunnen kopen met dezelfde functies.

85€ voor een digibox
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

philippe_d schreef:Mijn goedkoop (79€) SAT ontvangertje (Titan 3 Combo) heeft een DVB-S2 tuner, een DVB-T en een DVB-C tuner.
Met de HDMI uitgang naar de TV
En de Audio uitgang naar de Stereo.

Hiermee ontvang je dus alle FTA TV en radiozenders (vroegere FM via de kabel) via het "compacte signaal".
+ ci plus kaartje is digitale zenders.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

toch wel een kleine anekdode , in Duitsland bvb is het niet toegestaan om opnames te maken , bijgevolg is de opnamefunctie in de firmware uitgeschakeld, soms kan je tegen meerprijs een toestel kopen die dit wel toelaat...
Daarnaast zitten de telenetzenders op een aantal afwijkende muxen/frequenties... wanneer je de toestellen automatisch of semi-automatisch laat zoeken vinden ze maar een deel van de zenders, dus je moet er voor zorgen dat je bij je receiver de zenders er manueel kan inzetten, daarvoor heb je dus de frequentielijsten met alle gegevens nodig, eenmaal je dat allemaal voor elkaar hebt, heb je meestal betere kwaliteit dan met een digibox, en je opnames kan je overal bekijken, niet zoals bij de digibox, enkel op de digibox. nadeel die er wel is tov de dogibox, is dat er geen interactiviteit is, je kan geen programma's opvragen of via de zenderlijst uitgesteld bekijken, of het nieuws opvragen, en de programmalijst zie je maar 48u vooruit ipv 14 dagen, en klopt ook niet altijd.... ik heb beide, een originele digibox en de dvb-c receiver, eerlijkheidshalve moet ik bekennen, de dvb-c receiver zelden te gebruiken, enkel om eens iets op te nemen die ik later wel eens via een ander device zou willen bekijken, en dat gebeurt, mss eens in de 2 jaar...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fendtje schreef:
philippe_d schreef:Mijn goedkoop (79€) SAT ontvangertje (Titan 3 Combo) heeft een DVB-S2 tuner, een DVB-T en een DVB-C tuner.
Met de HDMI uitgang naar de TV
En de Audio uitgang naar de Stereo.

Hiermee ontvang je dus alle FTA TV en radiozenders (vroegere FM via de kabel) via het "compacte signaal".
+ ci plus kaartje is digitale zenders.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb het niet over CI+, maar over een manier om het "compact" signaal van Telenet te ontvangen en weer te geven (video en audio)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”