Telenet: Kabelaansluiting nieuwbouwwoning

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Ingetekend op internet bij Telenet: Gratis comfortinstallatie, gratis activering op het netwerk.

Nu lappen ze er opeens toch nog 50 euro bij voor aansluiting kabelaansluiting? Wat houdt dit in? Het is een nieuwbouwwoning in een nieuwe wijk, en ik zie de drop kabel al in de garage klaarliggen; dus ik ga er vanuit dat die al is aangesloten op de grijze paddenstoel door de aannemer..
De fiber van Proximus is immers ook al in de garage beschikbaar
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bababa schreef:Gratis comfortinstallatie, gratis activering op het netwerk.
Nee, gratis installatie en gratis activering van je eerste digitale dienst.

Uit: http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... st-telenet
Kabelaansluiting
Eenmalig (inclusief 21% btw)
Kabelaansluiting € 50
De vergoeding voor de kabelaansluiting is voor aansluitingen tot maximaal 80 meter van het distributiepunt in de straat tot aan het overnamepunt in de woning. Aansluitingen van meer dan 80 meter of aansluitingen bij een netwerkuitbreiding (bijvoorbeeld appartementen of nieuwe verkavelingen) gebeuren tegen een meerprijs.

Eenmalige kosten
Activering
  • Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer.
  • Ben je nog geen Telenet-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.
Een "normale aansluiting" zonder promo is:
  • technieker: 85 euro
  • activatie van je eerste digitale dienst: 50 euro
  • aankoppelen van drop kabel / verwijderen van filter: 50 euro
In totaal dus 185 euro om klant te mogen worden.

In mijn ogen een berg geld en knullig verwoord in de prijslijst.

Edit : als ze er trouwens nooit melding van gemaakt hebben in de bevestigingsmails zou ik het terug eisen / laten kwijtschelden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bababa schreef:Nu lappen ze er opeens toch nog 50 euro bij voor aansluiting kabelaansluiting? Wat houdt dit in? Het is een nieuwbouwwoning in een nieuwe wijk, en ik zie de drop kabel al in de garage klaarliggen; dus ik ga er vanuit dat die al is aangesloten op de grijze paddenstoel door de aannemer..
Als die werkelijk aangesloten is (en er dus "signaal" aanwezig is op de coax), dan zal je die 50€ niet moeten betalen. De technieker die de installatie komt doen zal dat schrappen op zijn werkorder.
Je kan er niet zo maar van uitgaan dat de kabel aangesloten is ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

De aannemer mag dat niet doen; als die dat wel zou doen zou je al een (analoge) tv-aansluiting hebben zonder ervoor te betalen. In principe zou de aannemer ook dat sleuteltje dat je nodig hebt om de anti-diefstalbout in de paddenstoel los te draaien niet mogen hebben. Al denk ik dat het met een sterke griptang ook wel zal lukken :)
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

OK. De kabel zit dan waarschijnljik wel al onder het voetpad in mijn huis en in de paddenstoel, maar enkel nog niet aangesloten op de paddenstoel?

@Senne: in de tekst die je quote staat letterlijk "Ben je nog geen Telenet-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk." en die activering was gratis ;-)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bababa schreef:De fiber van Proximus is immers ook al in de garage beschikbaar
De fiberaansluiting is gratis én de abonnementen zijn goedkoper:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber/ ... oning.html
https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Hoe komt eigenlijk dat de fiber abonnementen bij proximus bijna dubbel zo snel zijn als EDPnet ?

Proximus (basic, plus) EDPnet (basic, plus)
(220/25, 400/50) (110/10, 250/30)
het basis abo van proximus is bijna even snel als het XL abo van EDPnet ?

ik vraag me trouwens ook af of proximus binnenkort gaat reageren op Telenet en ook 1Gbps aanbieden ip 400mbit.
Greetz cyberbug

Afbeelding
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Waarom de abo's op fiber zo verschillen tussen Proximus en EDPnet is wellicht omdat EDPnet een contract heeft met Proximus om "maar" zoveel capaciteit in te huren op hun vlan op het distributienetwerk(glasvezelnetwerk tussen de straatkasten, centrales,...) van Proximus.
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bababa schreef: @Senne: in de tekst die je quote staat letterlijk "Ben je nog geen Telenet-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk." en die activering was gratis ;-)
K zei toch dat het er knullig in stond :P En die activering heb je ook gratis gekregen. :wink:

Activeren slaat op het administratief activeren van je dienst(en) op het Telenet netwerk.

De kabelaansluiting slaat op het fysiek in verbinding stellen van de woning met het coax netwerk. Dit is soms eigendom van een netbeheerder zoals Fluvius, soms zijn ze het zelf. Maar die moet je altijd betalen.

Ik verschrok er ook van na mijn verbouwing. FN200 met gratis installatie en activatie, maar ik had ook prijs. Nieuwe drop kabel.. :|
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”