Cursus Latijn op Duolingo.com (beta)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2019, 21:31
Locatie: Gent (Ghent)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Op Duolingo.com (https://www.duolingo.com/) is er onlangs (een kleine maand geleden) een cursus Latijn bijgekomen.

Ik vind het namelijk heel interessant en inzichtrijk materiaal om door te nemen (vanuit het Engels :wink: ).

Ik veronderstel dat dit écht wel eens een vrij interessante manier kan zijn om deze taal weer eens op te frissen.

Of, als je, zoals ik, de Latijnse lessen destijds volledig ge-'skipped' hebt en dit toch zo graag ook eens wilt 'opgraven'...
Ik wens de geïnteresseerden onder jullie hier alvast veel plezier ermee ! :beerchug:
Laatst gewijzigd door Pi.Degroote op 17 nov 2020, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Niet meteen een taal voor dagdagelijks gebruik maar met Latijn kan je werkelijk àlles benoemen. Vaak ben je beter af met de Latijnse benaming dan met de Nederlandse om toch maar duidelijk te maken waarover het gaat. Voorbeelden legio.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Jack Daniels schreef:Niet meteen een taal voor dagdagelijks gebruik maar met Latijn kan je werkelijk àlles benoemen. Vaak ben je beter af met de Latijnse benaming dan met de Nederlandse om toch maar duidelijk te maken waarover het gaat. Voorbeelden legio.
Goed zo :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”