Hallo
sinds een week geleden hebben wij problemen met het bevriezen van ons tv beeld, het verzetten van zender helpt maar beeld bevriest dan weer.
Ik heb op het forum gevonden dat dit de switch kan liggen. Wat mij verbaast is dat dit al altijd goed gewerkt heeft en sinds enkele dagen niet meer. de switch waar we het over hebben is een cisco SG110, dit is geen goedkope. ik heb nog maar net een nieuwe gekocht dus moest het hier aan liggen zou dit heel slecht uit komen. Dit heeft altijd al gewerkt en nu niet meer. Vrijdag komt er een technieker moest het probleem bij ons liggen zou dit een bedrag van 85 euro zijn dat we moeten betalen.
Wat wel opmerkkelijk is dat het probleem het ergst is op de nieuwe decoders V6 en op de Decoders V5 minimaal is en zichzelf oplost.
Heeft iemand een idee aan wat het kan liggen? Zal nu meteen eens proberen alle tv's op de modem zelf te zetten.
EDIT: heb zojuist gemaakt dat de decoder rechtsstreeks is aangesloten op de modem zonder een switch ertussen en het tv beeld bevriest nog altijd dus de switchen kunnen het probleem niet meer zijn.
Alvast bedankt!
Milan
Proximus TV beeld bevriest, zender verzetten helpt maar bevriest dan weer!
Indien je fiber hebt, kan het liggen aan de ontp die herstart moet worden. Indien niet, modem herstarten en eventueel enkel de utp's van de decoders in de bbox steken. Zonder switch en andere eindapparatuur.
Hebt dit gedaan en volgens hun is de lijn in orde.gedeco schreef:support bellen en een lijntest aanvragen
Heb geen fiber, heb alle utp's all vervangen en rechtstreeks in de modem gestoken, heeft niet geholpen. Nu bevriest het beel van de tv niet met de opstelling die vroeger wel het beeld bevroos met deze opstelling. Dus het blijft een mysterie.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 2 keer
Wij hebben dit soms ook. Doet zich dan voor wanneer we opnemen en gelijktijdig andere HD zender bekijken. Stopzetten van de opname of live switchen naar een niet HD zender lost het probleem bij ons op. Volgens mij dus een bandbreedte probleem.Heb je al gecheckt of de niet HD kanalen wel "normaal" zijn?
Kan ik morgen eens proberen. De vraag is waar ligt het bandbreedte probleem dan? Bij ons kan niet want heeft altijd al gewerkt. Dus de laatste mogelijk zou dan bij proximus zijn.kick schreef:Wij hebben dit soms ook. Doet zich dan voor wanneer we opnemen en gelijktijdig andere HD zender bekijken. Stopzetten van de opname of live switchen naar een niet HD zender lost het probleem bij ons op. Volgens mij dus een bandbreedte probleem.Heb je al gecheckt of de niet HD kanalen wel "normaal" zijn?