free.fr werking

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
s5zone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2016, 10:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Volgende zomer ga ik enkele weken naar Canada. Uit interesse, was ik al even aan het kijken naar een sim kaart met liefst unlimited (of veel) mobiele data. Dit om gebruik te maken van navigatie, mueziek streamen, bank diensten (zonder publieke WiFi) etc. Ik had vorig jaar goeie ervaringen met Arieli Mobile in USA en was dus opzoek naar iets gelijkaardig, maar dan voor Canada.

Echter is zoiets niet beschikbaar voor Canada en kost 6-8GB data makkelijk 75+ euro.

Ik heb eens gekeken naar free.fr en zoals hier algemeen wel geweten kan je voor 20 euro per maand 25GB verbruiken in o.a. Canada. Aangezien ik binnen enkele weken in Frankrijk ben, zou ik zo een sim kaart willen kopen in een van de free.fr vending machines. Maar hoe werkt dit dan? Moet je bij aankoop (hoeveel kost dit) meteen een abo aanschaffen van 20 euro? Kan je deze sim hebben voor +- 9 maand alvorens je er weer geld op zet? Prepaid/abonnement?

Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt,
s5zone
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Het is een abonnement, de 20 EUR wordt maandelijks afgeschreven van de Visa/Mastercard/Maestro die je in de automaat stopt en de simkaart zelf kost éénmalig 10 EUR. Op het moment dat je je simkaart in handen krijgt is er dus al 30 EUR van je betaalkaart afgeschreven.

Ik kan me vergissen, maar ik heb nog nergens een mogelijkheid gezien om dat abonnement zomaar een tijd te onderbreken.

Conclusie: als het enkel voor Canada dient, dan kan je beter vlak voor vertrek eens speciaal naar Frankrijk rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”