Google foto's windows 10 synchronisatie met Android

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedemorgen forumleden,
ik heb een vraagje voor de experten. Mijn moeder heeft een Google account waarmee ze ingelogd is zowel op windows 10 ( op de pc) als op haar LG smartphone met Android. Deze smartphone heeft ze vorig jaar voor 1 euro kunnen aanschaffen bij het aangaan van een tweejarig abonnement op Humo.
Indien ze een foto maakt met haar smartphone wordt deze eveneens weergegeven en gesynchroniseerd met haar Google foto's op windows 10.
Nu heeft ze nog een grote fotobibliotheek op haar windows 10 computer staan van vroeger, kan ze deze nu eveneens weergeven op haar LG Android smartphone?
Ik heb gisteren al eens gekeken maar ik krijg dit niet in orde. Ze gebruikt ook WhatsApp op haar smartphone, regelmatig wordt er een foto doorgestuurd naar haar WhatsApp. Kunnen deze afbeeldingen eveneens gesynchroniseerd worden met Google foto's op de pc en op de smartphone.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor pc : google backup en sync installeren
Voor android : in google foto's bij instellingen -> apparaatmappen, je whatsapp map ook syncen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Tot voor een 2 maanden terug werden foto's vanuit Google photos gesynchroniseerd met Google Drive. Google heeft dit in juli afgeschaft. Zie https://www.blog.google/products/photos ... drive/voor de volledige uitleg. Het komt erop neer dat ze de link tussen Google photos en Google Drive doorgeknipt hebben.

Ik gebruik als alternatief OneDrive: je synct dus niet enkel je foto's met Google photos, maar upload ze bijkomend ook naar je OneDrive. Vanuit je OneDrive client op je pc heb je ze ook daar terug.

Bijkomend voordeel tov Google: standaard gaat Google photos je foto's extra gaan comprimeren in ruil voor onbeperkte opslag. Die extra compressie is echter in de meeste gevallen geen probleem (tenzij je ze zou willen afprinten op poster formaat misschien ...).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik zou het willen instellen op de eenvoudigste manier want mijn ouders zijn echte leken op dat vlak. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”