office 2016 offline installer downloaden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

ik heb een Microsoft Office Pro Plus 2016 productcode

hiermee kan je via setup.office.com en na aanmelden met account een installer dowloaden en zo installeren.

ik wil echter een offline versie downloaden om te installeren op een pc zonder internet connectie

de weg welke ik zou moeten volgen (https://support.office.com/nl-nl/articl ... ce43f86479) wat k vind op site van microsoft klopt echter niet . . . iemand een alternatieve weg ?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Is de engelstalige tekst van mijn link , bij punt 3 klopt het al niet

Geen opties te zien
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Is Google echt zo moeilijk te gebruiken ?
https://www.thurrott.com/cloud/office-3 ... -installer

eerste link bij zoekopdracht ‘Create Office 2016 Offline installer’

Alternatief kan je ook de ODT methode gebruiken, maar weet niet of die met alle versies/subscriptions overweg kan.
https://docs.microsoft.com/en-us/deploy ... cal-source
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Sasuke schreef:Is Google echt zo moeilijk te gebruiken ?
Is mijn topic zo moeilijk te begrijpen ???
Volg ik de weg van jouw "google" link loop ik ook vast.

heb het ondertussen geprobeerd via odt en dit zou moeten lukken

Bedankt dat je "google" voor mij wou gebruiken
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Waarom met dat toch altijd met logins of andere software bij MS?
Is dat nu zo moelijk om gewoon een iso link op een webpage te plaatsen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Anti-piraterijmaatregelen?
Bemerk trouwens dat Office 2016 de laatste versie is die je als ISO kan downloaden. Office 2019 is verplicht met ODT.
Computer(k)nul
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

ITnetadmin schreef:Waarom met dat toch altijd met logins of andere software bij MS?
Is dat nu zo moelijk om gewoon een iso link op een webpage te plaatsen.
Is helaas niet enkel MS, denk dat praktisch alle 'installers' tegenwoordig eerst beginnen te downloaden. Daarna krijg je activatie die meestal wel ergens offline kan gebeuren, licentie controles die om de paar dagen toch eens willen het bedrijf contacteren en meer naar abbonementen waarbij 'offline' praktisch onmogelijk is.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

helmuteke schreef:
Sasuke schreef:Is Google echt zo moeilijk te gebruiken ?
Is mijn topic zo moeilijk te begrijpen ???
Volg ik de weg van jouw "google" link loop ik ook vast.

heb het ondertussen geprobeerd via odt en dit zou moeten lukken

Bedankt dat je "google" voor mij wou gebruiken
Zoals ik al zei ... blijkbaar was Google te moeilijk voor je dus ... :p
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Sinna schreef:Bemerk trouwens dat Office 2016 de laatste versie is die je als ISO kan downloaden. Office 2019 is verplicht met ODT.
Nu nog een HUP licentie van €15, nadien wordt het bijna dat bedrag per maand, voor zolang ik Word/Excel/PPT/... thuis wil gebruiken.
Ik dan dat MS de privégebruiker graag naar OpenOffice etc duwt, onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ook HUP is ondertussen geschrapt, zie het artikel op Tweakers van 13 augustus: Microsoft schrapt eenmalige aankoop van Office 2019 via het Home Use Program
Computer(k)nul
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Nu nog een HUP licentie van €15, nadien wordt het bijna dat bedrag per maand, voor zolang ik Word/Excel/PPT/... thuis wil gebruiken. Ik dan dat MS de privégebruiker graag naar OpenOffice etc duwt, onbegrijpelijk.
HUP is ook niet meer nodig aangezien je een business Office365 licentie kan installeren op 5 PC's.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

ITnetadmin schreef:Waarom met dat toch altijd met logins of andere software bij MS?
Is dat nu zo moelijk om gewoon een iso link op een webpage te plaatsen.
Is ergens toch wel logisch. Als je een download, moet Microsoft je toch kunnen contacteren om eventueel een licentie te verkopen? Gebeurt bij vele software vendors op deze manier.
Sinna schreef:Anti-piraterijmaatregelen?
Bemerk trouwens dat Office 2016 de laatste versie is die je als ISO kan downloaden. Office 2019 is verplicht met ODT.
Dat klopt niet. Via MSDN kan ik gewoon een ISO voor 0ffice 2019 downloaden:
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:HUP is ook niet meer nodig aangezien je een business Office365 licentie kan installeren op 5 PC's.
Ik zie de link niet tussen beide?
Mijn huidige HUP licenties (incl Visio Professional voor €15) werd telkens aangeboden door een (grote) werkgever, waarbij het personeel voor €15 Office pakketten kon aankopen.

Ik heb nergens gelezen dat HUP vervangen kan worden door iets gelinkt aan O365, behalve een korting.
Maar van €15 voor meerdere jaren Office (6 jaar ofzo), ga je nog steeds €50 per jaar betalen. Dat is een ver-20-voudiging!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:
DarkV schreef:HUP is ook niet meer nodig aangezien je een business Office365 licentie kan installeren op 5 PC's.
Mijn huidige HUP licenties (incl Visio Professional voor €15) werd telkens aangeboden door een (grote) werkgever, waarbij het personeel voor €15 Office pakketten kon aankopen.
Zoals ik al schreef hoef je dit nu niet meer aan te kopen... je logged gewoon aan op https://portal.office.com/account/ (met je bedrijfsaccount) en je gaat naar "Mijn Installaties"... en vanaf daar kan je een Office download starten (maximaal 5).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

KerberosX schreef:Via MSDN kan ik gewoon een ISO voor 0ffice 2019 downloaden:
Afbeelding
Maar dan moet je wel een abonnement op MSDN hebben, via Volume Licensing (het vroegere e-Open) is het alvast niet meer mogelijk.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik snap niet dat er altijd maar weer met MSDN opties aangedraven wordt, dat is toch niet beschikbaar voor particulieren?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

http://officecdn.microsoft.com/pr/49235 ... Retail.img

De Engelse versie heb ik hier gevonden
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Via heidoc zoals Flippi ook al zei: https://www.heidoc.net/joomla/technolog ... yment-tool
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

tien schreef:
ITnetadmin schreef:Waarom met dat toch altijd met logins of andere software bij MS?
Is dat nu zo moelijk om gewoon een iso link op een webpage te plaatsen.
Is helaas niet enkel MS, denk dat praktisch alle 'installers' tegenwoordig eerst beginnen te downloaden. Daarna krijg je activatie die meestal wel ergens offline kan gebeuren, licentie controles die om de paar dagen toch eens willen het bedrijf contacteren en meer naar abbonementen waarbij 'offline' praktisch onmogelijk is.
Echt hatelijk.
Ergste is dat je pakweg windows nog altijd wel als iso kan downloaden, op voorwaarde dat je browser beweert op linux te zijn; dan redirecten ze je naar hun iso download page.
License check is ook een ramp; ik run al wel ns dingen die na activatie (brrr, het gedacht alleen al dat die servers mss ook plat gaan) nooit meer het daglicht (lees: het internet) zien.
Abbos zijn een nono; als er ooit geen optie meer is tot single pay, neem ik het product wss niet.
KerberosX schreef:Is ergens toch wel logisch. Als je een download, moet Microsoft je toch kunnen contacteren om eventueel een licentie te verkopen? Gebeurt bij vele software vendors op deze manier.
Nee hoor.
Stel dat ik een licentie al heb, maar de iso kwijt ben.
Of stel dat ik de licentie tweedehands overgekocht heb van iemand.

Ik zou het nog overwegen om de software te torrenten (lees: een uncracked versie), maar dan kan je best eerst ergens een hash bekomen van de file.
Ik neem aan dat die ook niet makkelijk vast te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

License checks kunnen ook via een onpremise KMS server. En tot nader order is er enkel een nagscreen bij inactieve licenties (en RDS dat niet werkt voor non-admins).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

ITnetadmin schreef: Ergste is dat je pakweg windows nog altijd wel als iso kan downloaden, op voorwaarde dat je browser beweert op linux te zijn; dan redirecten ze je naar hun iso download page.
Op Windows krijg je gewoon de media creation tool als download waarmee je 3 opties hebt:
- upgrade nu
- maak een installatiestick
- download ISO
Niks Linux faken. En de tool kan je gewoon laten staan want hij download steeds de laatste versie.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Links op webpage >>> creation tools
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Maakt mij niet uit of Chrome.exe, Firefox.exe of mct.exe men iso download.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bij mij wel.
Wie weet wat dat ding op de achtergrond nog allemaal doet.
Geen onbekende executables van een bedrijf als MS op mijn PC; je kan ze voor geen millimeter betrouwen.
In een ver en grijs verleden had die "creation tool" de koppigheid om voor een upgrade te gaan kijken wat er "momenteel" op mijn toestel draaide.
Daar was ik dus geen knijt mee, want op mijn toestel draaide een 32bit NL windows, en het toestel waar de iso voor moest dienen was een 64bit waar een EN versie op moest.
Dat was een toestel dat een win license had gehad, maar op dat moment niet meer wou opstarten.
Dat soort tooltjes wil altijd in mijn plaats denken, en dat hoef ik niet.
Geef mij dus maar een list met hardlinks waarbij ikzelf wel kies welke ik neem, zonder dat daar alweer eens een extra programma voor moet runnen.
En zoals ik al zei, als je bij de win10 dl pag doet(/deed?) alsof je vanop een linux komt, dan redirecten ze je naar hun iso download page, dus dan kan het ineens wel (en nee, direct naar die page linken vanop windows redirect dan weer naar die tool page).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Daar zijn ze dan gelukkig van afgestapt (herinner het mij niet, enkel dat je vroeger een vinkje moest afzetten als je wou kiezen).
Creation tool.png
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

ITnetadmin schreef:Links op webpage >>> creation tools
Een doorsnee gebruiker (en die zijn in veel grotere aantallen) weet niet wat een ISO is of wat er mee te doen. In dat opzicht is de media creation tool wel logisch.
ITnetadmin schreef:Bij mij wel.
Wie weet wat dat ding op de achtergrond nog allemaal doet.
Geen onbekende executables van een bedrijf als MS op mijn PC; je kan ze voor geen millimeter betrouwen.
Kan in principe gezegd worden van elke software vendor? Misschien is het handiger dat je jezelf ontkoppelt van het internet?
In een ver en grijs verleden had die "creation tool" de koppigheid om voor een upgrade te gaan kijken wat er "momenteel" op mijn toestel draaide.
Daar was ik dus geen knijt mee, want op mijn toestel draaide een 32bit NL windows, en het toestel waar de iso voor moest dienen was een 64bit waar een EN versie op moest.
Again, in de meeste gevallen wordt deze tool gebruikt om een in place upgrade te doen op de machine waar je de tool download. Dus in dat opzicht is het best wel logisch. Bovendien heb je gewoon de mogelijkheid om een stick te maken / ISO te saven. Dus ik begrijp echt je rant niet.
Geef mij dus maar een list met hardlinks waarbij ikzelf wel kies welke ik neem, zonder dat daar alweer eens een extra programma voor moet runnen.
En zoals ik al zei, als je bij de win10 dl pag doet(/deed?) alsof je vanop een linux komt, dan redirecten ze je naar hun iso download page, dus dan kan het ineens wel (en nee, direct naar die page linken vanop windows redirect dan weer naar die tool page).
Linux gebruikers zijn doorgaans veel slimmer dan Windows gebruikers. :roll: Microsoft weet dit en probeert dus voor deze superieure wezens geen dummy tool voor te schotelen maar geeft je direct the good stuff.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

KerberosX schreef:
ITnetadmin schreef:Wie weet wat dat ding op de achtergrond nog allemaal doet.
Geen onbekende executables van een bedrijf als MS op mijn PC; je kan ze voor geen millimeter betrouwen.
Kan in principe gezegd worden van elke software vendor? Misschien is het handiger dat je jezelf ontkoppelt van het internet?
Kunnen we nu ns stoppen met altijd in "alles of niks" termen te denken?
Dit is een absoluut onnodig stukje software, want het kan vervangen worden door een simpele downloadlink.
Kiss is ook een IT principe.
KerberosX schreef:Again, in de meeste gevallen wordt deze tool gebruikt om een in place upgrade te doen op de machine waar je de tool download. Dus in dat opzicht is het best wel logisch. Bovendien heb je gewoon de mogelijkheid om een stick te maken / ISO te saven. Dus ik begrijp echt je rant niet.
Dus is de tool, die onnodig is, ook nog ns foutief omdat ie enkel de grootste gemene deler van usercase bedient.


KerberosX schreef:
En zoals ik al zei, als je bij de win10 dl pag doet(/deed?) alsof je vanop een linux komt, dan redirecten ze je naar hun iso download page, dus dan kan het ineens wel (en nee, direct naar die page linken vanop windows redirect dan weer naar die tool page).
Linux gebruikers zijn doorgaans veel slimmer dan Windows gebruikers. :roll: Microsoft weet dit en probeert dus voor deze superieure wezens geen dummy tool voor te schotelen maar geeft je direct the good stuff.
Er is echter geen enkele reden om die pagina weg te redirecten op windows; de optie bestaat, maak ze dan ook beschikbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”