Goedemorgen,
ik zoek iemand die ervaring heeft in het plaatsen van een laminaatvloer, ondervloer en plinten regio Leuven.
De vloer dient geplaatst te worden in een slaapkamer van ongeveer 15 vierkante meter.
Het is de bedoeling dat deze persoon dan ook voor al het materiaal zorgt ( laminaat, ondervloer, plinten).
Ik heb al een aantal offertes laten maken bij enkele erkende vakmensen maar de prijzen swingen de pan uit.
Is er iemand hier op het forum die mij hierbij kan helpen?
Laminaatvloer plaatser
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
I second that, is echt niet moeilijk hoor..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Wij gaan voor laminaat bij Carpetright. Die hebben plaatsers en zorgen voor alles. Veel keuze ook.
Ik zie dat ze een winkel hebben in Korbeek-lo. Geen probleem dus.
Ik zie dat ze een winkel hebben in Korbeek-lo. Geen probleem dus.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- fieldoxide
- Elite Poster
Ik had mij geregistreerd op offertesonline.net.
Hier kon je dan aangeven welke werken je wou laten uitvoeren, vaklui in de buurt kunnen je dan contacteren.
Om een voorbeeld te geven: ik heb een offerte ontvangen van een bedrijf, de totaalprijs voor een kamer van 15 a 16 vierkante meter inclusief ondergrond, laminaatvloer, verwijderen van oude en zetten van nieuwe plinten op 1050 euro.
De prijs voor het plaatsen per vierkante meter kwam op ongeveer een 18 euro.
Hier kon je dan aangeven welke werken je wou laten uitvoeren, vaklui in de buurt kunnen je dan contacteren.
Om een voorbeeld te geven: ik heb een offerte ontvangen van een bedrijf, de totaalprijs voor een kamer van 15 a 16 vierkante meter inclusief ondergrond, laminaatvloer, verwijderen van oude en zetten van nieuwe plinten op 1050 euro.
De prijs voor het plaatsen per vierkante meter kwam op ongeveer een 18 euro.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je betaalt natuurlijk voor tijd. Het is niet zo ingewikkeld maar vraagt wel wat tijd he. Wat is hun uurtarief?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- fieldoxide
- Elite Poster
Op de offerte staat geen uurtarief vermeldt. Ik weet wel dat de laminaat 24 euro per vierkante meter was.Goztow schreef:Je betaalt natuurlijk voor tijd. Het is niet zo ingewikkeld maar vraagt wel wat tijd he. Wat is hun uurtarief?
Als ik dan ga kijken op de offerte staat er 41,45 euro per vierkante meter bij, ik vermoed dat dit met de plaatsingskosten inbegrepen is.
- fieldoxide
- Elite Poster
Spijtig genoeg niet.q-tec schreef:Een "vakman" tegenwoordig kost veel geld.
Niemand in de familie met 2 rechterhanden?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik zou toch zeggen, zelf proberen doe het rustig aan je eigen tijd kost geen geld. Kijk genoeg op youtube.
En zoals hierboven een boormachine voor de plinten en een zaag voor de schuine hoeken meer heb je niet nodig.
En zoals hierboven een boormachine voor de plinten en een zaag voor de schuine hoeken meer heb je niet nodig.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
- fieldoxide
- Elite Poster
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga het allemaal even rustig bekijken.
Ik moet wel even kijken wat ik moet doen met de oude schildersplinten die nu nog op de muur staan.
Aangezien het behang vrij nieuw is zou ik niet graag willen dat het behangpapier beschadigd wordt als ik ze van de muur haal.
Ik moet wel even kijken wat ik moet doen met de oude schildersplinten die nu nog op de muur staan.
Aangezien het behang vrij nieuw is zou ik niet graag willen dat het behangpapier beschadigd wordt als ik ze van de muur haal.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Mss kan je eens horen bij davy van wittenberg. Sinds april tracht hij een eigen zaak op te starten en doet nu en dan kleine opdrachten. Davy is een broer van een collega. Voordeel van zo'n startende zelfstandige is dat de prijzen meevallen voor een klantenbestand op te bouwen en dat ze zich geen slecht werk kunnen permiteren.
Je kan davy vinden via facebook, mss ook al een website (weet ik dus niet). Woont in kessel-lo (omgeving leming).
Je kan davy vinden via facebook, mss ook al een website (weet ik dus niet). Woont in kessel-lo (omgeving leming).
- fieldoxide
- Elite Poster
Bedankt, ik heb hem gevonden via Facebook en een bericht gestuurd.mailracer schreef:gevonden in gouden gids
https://www.goudengids.be/bedrijf/Leuve ... BERG+DAVY/
vrijblijvend te contacteren.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Als je zelf plaatst, betaal je 21% BTW, laten plaatsen is mogelijks maar 6%, dus met die 15% verschil is het uurloon van de vakman misschien al gedeeltelijk gecompenseerd?
- fieldoxide
- Elite Poster
Tenzij ze misschien 21% doorrekenen aan de klant voor het materiaal dat ze gebruiken of zie ik dat verkeerd?PowerToTheUsers schreef:Als je zelf plaatst, betaal je 21% BTW, laten plaatsen is mogelijks maar 6%, dus met die 15% verschil is het uurloon van de vakman misschien al gedeeltelijk gecompenseerd?
Het plaatsen zelf is aan 6%.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Daar is dat werkje te klein voor.
Die plaatser heeft meer werk met de offerte te maken en om gerief te rijden/af te voeren dan met het uiteindelijke werk zelf.
Weet je ineens ook waarom dat uurloon zo hoog gaat liggen.
Die plaatser heeft meer werk met de offerte te maken en om gerief te rijden/af te voeren dan met het uiteindelijke werk zelf.
Weet je ineens ook waarom dat uurloon zo hoog gaat liggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat zie je inderdaad verkeerd. Zij trekken de 21% btw af en rekenen vervolgens 6% aan.fieldoxide schreef:Tenzij ze misschien 21% doorrekenen aan de klant voor het materiaal dat ze gebruiken of zie ik dat verkeerd?PowerToTheUsers schreef:Als je zelf plaatst, betaal je 21% BTW, laten plaatsen is mogelijks maar 6%, dus met die 15% verschil is het uurloon van de vakman misschien al gedeeltelijk gecompenseerd?
Het plaatsen zelf is aan 6%.
In ieder geval, doe het gewoon zelf, het is supermakkelijk en je bent weer een ervaring rijker! Je zal ook nooit een redelijke prijs vinden om zoiets te laten leggen. Zal altijd disproportioneel duur zijn, IMHO (eigenlijk met quasi alles dat je laat doen, maar goed).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Bovenaan langssnijden met een scherp cuttermes...fieldoxide schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga het allemaal even rustig bekijken.