Wat ik zoek is eigenlijk heel klaar in mijn hoofd. Ik zoek een smart watch met de voordelen qua hardware van een zetime petite (mijn huidge smart watch) en qua software van de Pebble (mijn eerste smart watch).
- Hardware:
* lijkt esthetisch op een gewoon horloge
* ik heb een smalle arm, dus liefst relatief klein (maximum 40 mm)
* dagelijks opladen is niet echt een probleem, doch ideaal toch een paar dagen maar indien mogelijk met een soort van fall back functie waarbij de tijd nog een paar weken wordt weergegeven zelfs als de batterij leeg is
* een "premium look" zonder dat daar speciaal een merk achter moet liggen
* voorkeur voor een "analoge" look en niet digitaal
* ideaal "always on" tijdsaanduiding (bij de zetime zijn er fysieke wijzers)
- Software:
* wordt voornamelijk gebruikt voor de notificaties. Het is dus belangrijk dat notificaties consistent toekomen en dat de watch het mogelijk maakt om notificaties te lezen, te sluiten (zowel op de watch als op de phone), voor text messages zoals whatsapp en sms te kunnen antwoorden met smilies of met voorgedefinieerde boodschappen, om calls te kunnen weigeren met een voorgedefinieerde sms, enzovoort. Reminders zijn ook belangrijk (agenda)
* compatibiliteit met een app zoals sleep as android (of alternatief) aangezien ik graag smart wakeup zou willen gebruiken, om me op een optimale tijd wakker te maken
* trilfunctie bij notificaties met een verschillende soort trilling in functie van de applicatie
Mogelijks ben ik nog iets vergeten, dan vul ik het later wel aan

Budget is rond de 250 € à 300 €.
Dank bij voorbaat!