Smart watch: choices, choices

Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe smart watch, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

Wat ik zoek is eigenlijk heel klaar in mijn hoofd. Ik zoek een smart watch met de voordelen qua hardware van een zetime petite (mijn huidge smart watch) en qua software van de Pebble (mijn eerste smart watch).

- Hardware:
* lijkt esthetisch op een gewoon horloge
* ik heb een smalle arm, dus liefst relatief klein (maximum 40 mm)
* dagelijks opladen is niet echt een probleem, doch ideaal toch een paar dagen maar indien mogelijk met een soort van fall back functie waarbij de tijd nog een paar weken wordt weergegeven zelfs als de batterij leeg is
* een "premium look" zonder dat daar speciaal een merk achter moet liggen
* voorkeur voor een "analoge" look en niet digitaal
* ideaal "always on" tijdsaanduiding (bij de zetime zijn er fysieke wijzers)

- Software:
* wordt voornamelijk gebruikt voor de notificaties. Het is dus belangrijk dat notificaties consistent toekomen en dat de watch het mogelijk maakt om notificaties te lezen, te sluiten (zowel op de watch als op de phone), voor text messages zoals whatsapp en sms te kunnen antwoorden met smilies of met voorgedefinieerde boodschappen, om calls te kunnen weigeren met een voorgedefinieerde sms, enzovoort. Reminders zijn ook belangrijk (agenda)
* compatibiliteit met een app zoals sleep as android (of alternatief) aangezien ik graag smart wakeup zou willen gebruiken, om me op een optimale tijd wakker te maken
* trilfunctie bij notificaties met een verschillende soort trilling in functie van de applicatie

Mogelijks ben ik nog iets vergeten, dan vul ik het later wel aan ;).

Budget is rond de 250 € à 300 €.

Dank bij voorbaat!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Ik ben van een pebble time overgestapt op een garmin vivoactive 3. Relatief kleine polsen ook, en die voldoet wel. Niet 100%,maar het is close.

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Na vele omzwervingen om ook een waardige opvolger voor mijn pebble te vinden, nu toch erg tevreden van mijn Fossil Sport watch (nieuwe SoC). Na een eerdere slechte batterij ervaring met een Android watch, heeft deze nog 50% op de teller op het einde van de dag (vorige Misfit Vapor haalde het einde van de dag niet eens). Tasker zorgt ervoor dat wat ik nog mis zelf toe te voegen is.

Fossil komt nu ook met andere ontwerpen met die nieuwere SoC, misschien wacht je daar best ook op als WearOS een optie is.

De Garmin VA 3 heb ik ook even gehad. Top hardware, dramatische software/firmware ervaring, helaas. Het smart gedeelte staat zeer ver van de Pebble, zowel wat betreft functionaliteit als betrouwbaarheid. Het is dan ook meer een activity tracker.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

De Samsung Galaxy Watch Active vonkt volgens mij alle requirements aan, mits een ander bandje dan het standaard toch :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Ik denk dat de meeste hier op het forum niet akkoord gaan maar ben heel content van de Fitbit Ionic.
Gaat 5 dagen mee en qua messaging geen probleem.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

redman schreef:Ik denk dat de meeste hier op het forum niet akkoord gaan maar ben heel content van de Fitbit Ionic.
Gaat 5 dagen mee en qua messaging geen probleem.
Ik heb die bekeken en die leek me heel groot + niet compatibel met Sleep as Android.
NuKeM schreef:Na vele omzwervingen om ook een waardige opvolger voor mijn pebble te vinden, nu toch erg tevreden van mijn Fossil Sport watch (nieuwe SoC). Na een eerdere slechte batterij ervaring met een Android watch, heeft deze nog 50% op de teller op het einde van de dag (vorige Misfit Vapor haalde het einde van de dag niet eens). Tasker zorgt ervoor dat wat ik nog mis zelf toe te voegen is.
Wear OS is zeker een optie, aangezien Sleep as Android daar ook standaard op werkt. Voor de rest heb ik geen ervaring ermee. Vind je het aangenaam werken tov een Pebble? Ik vind deze zeker interessant op het eerste zicht, doch met 43 mm misschien wel wat groot? Hoe ervaar je dat? Heb je hem al eens aan een vrouwenarm gedaan? Ook de sportieve looks vind ik een nadeel tov mijn wish list.
Sasuke schreef:De Samsung Galaxy Watch Active vonkt volgens mij alle requirements aan, mits een ander bandje dan het standaard toch :-)
Ik bekijk het, dank je!
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

NuKeM schreef:De Garmin VA 3 heb ik ook even gehad. Top hardware, dramatische software/firmware ervaring, helaas. Het smart gedeelte staat zeer ver van de Pebble, zowel wat betreft functionaliteit als betrouwbaarheid. Het is dan ook meer een activity tracker.
Feit. Voor mezelf gebruikte ik op de pebble vooral de notifications, de rest minder. Dus voor mij wel een goede replacement. Notifications werken betrouwbaar, ik doe er 7-10 dagen mee (afhankelijk van wat ik uitsteek), is niet te dik, en niet te groot. Er zijn extra apps voor te vinden, display is always on. Ik mis soms wel mijn microfoon om te dicteren, maar jah.. er is geen waardige pebble replacement, sorry to say.

Onlangs nog gelezen dat ook Runkeeper stopt met ondersteuning van WearOS.. ik denk dat dit OS ten dode opgeschreven is. Google steekt er ook te weinig tijd/manpower in om het een success te maken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

Hier al geruime tijd een Fossil om de arm, naar volle tevredenheid! Ticks every box, enkel misschien wat te groot voor je arm, maar dat moet je echt even in levende lijve gaan checken?
ooh. shiny.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Tickwatch Pro? WearOS, always on display dat lang meegaat vanwege 2 schermen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Ik heb een Samsung Galaxy watch 42 MM. 3 dagen autonomie haal ik makkelijk. Wel geen always on display geactiveerd, maar gewoon je pols draaien activeert het scherm.

Zeer tevreden van het horloge. Het is wel mijn eerste smartwatch, dus kan niet echt vergelijken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer
Provider

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=55822

Ik heb een Huawei Watch 2... Die kan volgens mij alles wat je zoekt en ligt wat budget betreft zelfs onder de 200 euro. Ik vind die zelfs eigenlijk te klein...
marzman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Mij lijkt de Xiaomi GTR ideaal. Lange standby tijd en mooi. De kleine versie is 42 cm.

Je kan ook een hybride overwegen (Fosil heeft dat is). Dan zijn de wijzers analoog en zitten die vaak op een andere batterij.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Kan ik die in Europa ergens kopen?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Sorry voor double post. Kennen jullie websites waar je verschillende watches naast elkaar kan zetten qua specificaties?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Tweakers..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer
Provider

Goztow schreef: * ik heb een smalle arm, dus liefst relatief klein (maximum 40 mm)
Ik heb ook een smalle arm maar een 44mm Apple Watch is totaal geen probleem voor mij.
redman schreef:Ik denk dat de meeste hier op het forum niet akkoord gaan maar ben heel content van de Fitbit Ionic.
Uiteindelijk ben ik voor een Apple Watch gegaan... al was de Ionic de andere optie, wel nieuwsgierig waarom de twijfel dan ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

johcla schreef:Ik heb een Samsung Galaxy watch 42 MM. 3 dagen autonomie haal ik makkelijk. Wel geen always on display geactiveerd, maar gewoon je pols draaien activeert het scherm.
Net deze besteld n.a.v. cyber monday en een gekregen geschenkbon bij mediamarkt! Binnen paar dagen in huis. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”