Altijd tevreden geweest van die braided kabels van Blitzwolf. Echter hebben we ineens in de voorbij weken al 3 kabels (2m) die niet meer betrouwbaar werken. Ofwel helemaal niet laden, of IOS die zegt dat opladen uit is, of zelfs dat het aangesloten accessoire niet ondersteund is.
Zijn er hier nog met gelijkaardige problemen ? Vraag me immers af of het weer niet de zoveelste keer is dat Apple ons een kloot aftrekt met het dichtschroeven van ondersteunde kabels. Of ben ik nu paranoïde?
Opvallende uitval Blitzwolf Lightning kabels
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ja, dat zijn MFI gecertifieerde kabels, althans toch volgens de fabrikant.CCatalyst schreef:Betreft het MFi-certified kabels?
Ik ga er maar van uitgaan dat het toeval/pech is. Blijkbaar zijn het 2x 6ft en 1x 3ft kabels die ineens niet meer werkten. Ik heb echter wel nog 2 andere van 6ft en 2 van 3ft die het wel nog doen. Zal toch nog maar eens Blitzwolf bestellen dan...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik zal iets verkeerds doen, want ik heb nog nooit een kapotte of versleten kabel van Apple gehad, geen enkele lightning cable, maar vroeger met de 30 pins kabel ook al niet. Het enige wat ik kan bedenken dat waar ik ten alle tijden op let is dat ik geen te felle bochten in de kabel(s) maak, en dan vooral aan de stekkers. Buiten dat de witte Apple cables wat donkerder worden heb ik er nog nooit problemen mee gehad. De dochters zijn ook zo opgevoed, en die hun kabels zijn ook nog nooit defect gegaan en die hebben nu toch al 6 jaar dezelfde kabel(s)...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Aangezien je dochter al 6 jaar dezelfde kabel heeft, is ze wellicht ook wel al van een leeftijd dat ze begrijpt wat die kabels wel of niet kunnen hebben . En je kan ook niet ontkennen dat die kabeltjes van Apple nu niet bepaald robuust zijn. Die hier aan mijn bureau is ondertussen ook bijna rijp voor de vuilbak: de plastic van de kabel zelf is beginnen scheuren ter hoogte van de lightning plug, en het is nu niet dat ik die mishandel.
Maar aan die Blitzwolf kabels is dus eigenlijk helemaal niets kapot te zien. Dat, en het feit dat ik er nu al 4 kapot heb op een paar weken tijd, vind ik wel verdacht. Maar nogmaals het kan gewoon pech/toeval zijn, want ik heb gemeten met zo een USB meterke en bij die kabels gaat er maar rond een halve Ampère meer door bij het laden, wat de reden is waarom de iPad dan zegt dat laden uit is, of zelfs helemaal niets meer aan geeft.
Maar aan die Blitzwolf kabels is dus eigenlijk helemaal niets kapot te zien. Dat, en het feit dat ik er nu al 4 kapot heb op een paar weken tijd, vind ik wel verdacht. Maar nogmaals het kan gewoon pech/toeval zijn, want ik heb gemeten met zo een USB meterke en bij die kabels gaat er maar rond een halve Ampère meer door bij het laden, wat de reden is waarom de iPad dan zegt dat laden uit is, of zelfs helemaal niets meer aan geeft.