heej,
ik moet voor school een JAVA applet schrijven. Ik ben ver klaar, maar ik wil nog een paar foutjes er uit halen, wat me echter niet lukt.
Het betreft de fouten NaN (Not a Number, als je 0/0 ingeeft bijvoorbeeld) en Infinity (oneindig, wanneer je een waarde door 0 laat delen)
Kunnen jullie er misschien iets mee?
Zie bijlage voor de code die ik nu gebruik.
Greetz,
Xander
Probleempje met m'n applet
http://members.lycos.nl/divino83
bekke oefeningen in den trend van uw vraag
De allereerste zijn ni echt OOP, maar ja da waren we toen nog aan't leren
bekke oefeningen in den trend van uw vraag
De allereerste zijn ni echt OOP, maar ja da waren we toen nog aan't leren
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
exception handle in java hier
in Delphi zou het zijn ..
in Delphi zou het zijn ..
Code: Selecteer alles
procedure TForm1.Button1Click(Sender:TObject);
begin
try
{statements hier}
except
on EDivisionByZero do
raise Exception.Create('division by zero');
end;
end;
Registered Linux user #286313
Ik heb me tijdens mijn schoolcarriere ook eens gewaagd aan het programmeren van een rekenmachine (ook in java trouwens). Op i'net kan je genoeg voorbeelden vinden hoe je een rekenmachine moet programmeren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de code volledig overneemt, maar een voorbeeld kan je toch in de goede richting helpen.
Het eigenlijke rekenen is zeker niet moeilijk om te maken, maar die uitzonderingen (foutcontrole zoals delen door nul) kan wel eens voor problemen zorgen. Zoals SubZero zegt programmeer je het zelf, dus zal je zelf je foutcontrole moeten zoeken, en dat kan best met een eenvoudige "if".
Greetz
Het eigenlijke rekenen is zeker niet moeilijk om te maken, maar die uitzonderingen (foutcontrole zoals delen door nul) kan wel eens voor problemen zorgen. Zoals SubZero zegt programmeer je het zelf, dus zal je zelf je foutcontrole moeten zoeken, en dat kan best met een eenvoudige "if".
Greetz