skynet aanvaardt mijn mails niet meer

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hi,

Ik heb een vervelend probleem. Iemand registreerde op de website van onze club maar kreeg geen bevestigingsmail. Ik voegde hem dan maar manueel toe en stuurde een mail met de inloggegevens. Ook deze mail kwam niet aan. Volgens de logs in CPanel werd de mail afgeleverd bij Skynet maar zowel in het mailprogramma als via Skynet webmail is nergens een spoor van de mails te ontdekken. Na verschillende tests Stuur ik vanop mijn Gmailadres en die mail wordt ogenblikkelijk afgeleverd.

Dit zie ik in de log (edited)

Code: Selecteer alles

Event:	success success
User:	***
Domain:	***
From Address:	***
Sender:	***
Sent Time:	Jul 28, 2019, 10:12:10 AM
Sender Host:	192.*****
Sender IP:	109***
Authentication:	dovecot_login
Spam Score:	
Recipient:	***@skynet.be
Delivery User:	-remote-
Delivery Domain:	
Delivered To:	***@skynet.be
Router:	dkim_lookuphost
Transport:	dkim_remote_smtp
Out Time:	Jul 28, 2019, 10:12:10 AM
ID:	1hrg9r-007Ts4-**
Delivery Host:	mx101.skynet.be
Delivery IP:	195.238.20.25
Size:	1.12 KB
Result:	Accepted
Maar de abonnee kan de mail dus nergens terugvinden.

Na contact met Px (via Twitter) lijkt het nu zelfs nog erger te zijn:

Log van de mailserver:

Code: Selecteer alles

Event:	defer warning
User:	***
Domain:	***
From Address:	***
Sender:	***
Sent Time:	Aug 4, 2019, 11:13:11 AM
Sender Host:	192.***
Sender IP:	109.***
Authentication:	dovecot_login
Spam Score:	
Recipient:	***@skynet.be
Delivery User:	-system-
Delivery Domain:	
Delivered To:	
Router:	dkim_lookuphost
Transport:	dkim_remote_smtp
Out Time:	Aug 4, 2019, 11:13:11 AM
ID:	1huESQ-004pGA-**
Delivery Host:	mx101.skynet.be
Delivery IP:	195.238.20.25
Size:	835 bytes
Result:	Remote host closed connection in response to initial connection
Px vraagt ondertussen wel om hun tevredenheidsenquête in te vullen :bang: :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Proximus is zeer, maar dan ook zeer, strikt en snel met een IP te blacklisten op hun SMTP relays. Je kan hier een delist vragen: https://www.proximus.com/investors/regu ... st-ip.html
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wat heeft een SMTP relay er mee te maken, dat is toch om mails te versturen? Het gaat om inkomende mail bij Skynet die verstuurd werd van mijn mailserver (hosting is in de US) die volgens MXtool nergens op een blacklist staat. Ook mijn EDPnet IP (als verzender) is nergens geblacklist. Mails naar andere ISPs (TN, Gmail, Yahoo, en verschillende anderen) komen perfect aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 11 keer

Ik denk dat belgacom de spam filter van cisco gebruikt.
Misschien sta je daar op de spamlijst?
https://www.talosintelligence.com/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Nope... zou mij trouwens verwonderen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zoals ik al zei ... skynet is enorm strikt en zet je zeer snel op de lijst. Zij hanteren volledig eigen regels en je kan gerust bij hen op de blacklist staan ook al sta jij nergens anders geblacklist.

Hun inkomende MX is een serie van relays trouwens ....

Van mij moet je me niet geloven hoor, succes met je probleem alvast.

PS: doe eens telnet op poort 25 naar relay.skynet.be vanaf je hosting, dan weet je toch direct wat het probleem is ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:PS: doe eens telnet op poort 25 naar relay.skynet.be vanaf je hosting, dan weet je toch direct wat het probleem is ...
Hoe doe ik dat? Als niet Skynetklant lijkt het mij al logisch dat ik niet op poort 25 naar hun mailserver kan. Zelf stuur ik via poort 465 naar de mailserver van mijn domein, hoe het verder gaat heb ik geen zicht op.
Ook mails naar skynet vanuit de phpmailer van wordpress komen niet aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mail relay is bijna altijd op poort 25 ... dat is server to server communicatie. Als jij vanuit jouw domein een mail stuurt naar een skynet adres, dan is jouw domein SMTP server de relay, en de skynet de mx. Dit is server naar server en is op poort 25, al dan niet versleuteld met tls. Er gebeurd geen authenticatie enkel autorisatie. Dit laatste adhv bepaalde regels waaraan een authorized zender moet voldoen ( e.g. Correct spf record, hostnaam dat resolved naar het connecterende IP, ... )

Als je dit allemaal onbekend klinkt, dan kan je je best daarin wat verdiepen als je je eigen maildomein wil beheren en nog graag hebt dat anderen je mail ontvangen :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Niet naar relay.skynet.be, maar naar mx101.skynet.be (of een andere MX).
Relay is hun uitgaande relay, en doet geen server-to-server SMTP.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mea culpa, das juist, niet de relay, das de uitgaande. Een nslookup of dig voor type mx geeft je de juiste servers om te testen met telnert.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zou me verbazen dat zijn provider outgoing connections op 25 toelaat naar iets anders dan hun eigen relay.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

TS moet dan ook niet verbinden vanaf zijn PC, maar vanaf zijn mailserver.
Dus eerst SSH'en naar die machine, en dan een SMTP sessie opzetten naar de MX van skynet.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:Mea culpa, das juist, niet de relay, das de uitgaande. Een nslookup of dig voor type mx geeft je de juiste servers om te testen met telnert.
Dat zijn dingen waar ik op mijn hosting niet aan kan, hé. Als ik een mail zou versturen vanop de mailserver van mijn ISP (EDPnet) dan kan ik ook niet even vanaf EDPnet verbindingen gaan testen.
Het loopt vanaf dezelfde (shared) hosting trouwens al 11 jaar perfect... tot verleden week.

Toch goed dat ik niet de dommerik was die niet snapte wat die relay.skynet.be er mee te maken had. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik zou dan toch gewoon eens vragen om de IP’s van waar er word verzonden te delisten zoals hierboven al beschreven. Ik vermoed dat je je eigen mailserver op de hosting gebruikt,of is het een mailserver/relay van de hoster ?

De IP adressen zijn beschikbaar in je spf record. Je laat alles toe wat een a of mx record heeft op je domein en daarnaast nog 2 specifieke IP adressen. Als bvb de hoster je webservice heeft overgezet op een andere IP range kan dat al veel verklaren ... maar das giswerk aan mijn kant.

Succes.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 49#p794349

Zoals ik in die post al zei, veel geluk met nog mailtjes te sturen van eigen servers. Meer en meer mailbox-providers klasseren die simpelweg verticaal ZONDER ook maar iets te laten weten, noch aan jou als verzender, noch aan de ontvanger. Dit breekt de toepasselijke RFC's, maar daar liggen ze helemaal niet wakker van. En je mag nog SPF/DKIM/DMARC/correcte reverse IP config etc gebruiken, het lijkt allemaal niet veel meer uit te maken, als ze het IP van uw SMTP server niet leuk vinden leveren ze de mail gewoon niet af, punt. Support-cases daarvoor openen is hopeloos.

Je moet dus via AWS SES of Google of wat dan ook passeren (en betalen) om mails te sturen met ontvangstgarantie. De cloud-providers hebben de strijd gewonnen. Jammer dat het zo kunnen lopen is en dat er daar nooit iets van noemenswaardig verzet tegen gekomen is.

We zouden met z'n allen eens het omgekeerde moeten doen en alle mails van Skynet verticaal klasseren. Moord en brand zou men schreeuwen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:
Zoals ik in die post al zei, veel geluk met nog mailtjes te sturen van eigen servers. Meer en meer mailbox-providers klasseren die simpelweg verticaal ZONDER ook maar iets te laten weten, noch aan jou als verzender, noch aan de ontvanger. Dit breekt de toepasselijke RFC's, maar daar liggen ze helemaal niet wakker van.
Ik denk dat je toch ergens op een verkeerd spoor zit. Of ga je beweren dat je nog alleen mails kan sturen van Gmail, ISP domeinen e.d. ? Elk bedrijf heeft een eigen domein en gebruikt dat ook als mailserver gaan die allemaal geweigerd worden? Hoe selecteert men wat wel/niet mag ontvangen
worden? B.v. Electrabel.be wel, fluvius.be niet?
Om het op UB niveau te houden, wordt krisken.be aanvaardt door Px? :wink:

In elk geval wordt Skynet (Px)vandaag lastig gevallen door hun klant(en) die de mails niet ontvangen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Het gaat niet over de domeinnaam, wel over IP's. Meer specifiek het IP van de MTA.

Kijk trouwens eens vanwaar mails van fluvius.be komen. Van hun eigen servers nog? Mail wordt meer en meer outsourced naar de cloud.

En we zitten wel degelijk op het juiste spoor, lees deze eens:

Uitleg van iemand die een IP gebruikte dat Google niet leuk vond: https://www.tablix.org/~avian/blog/arch ... _our_mail/

Discussies door de jaren heen:
https://news.ycombinator.com/item?id=10405681
https://news.ycombinator.com/item?id=12107688
https://news.ycombinator.com/item?id=12282231
https://news.ycombinator.com/item?id=16238937

Er was nog een betere link waarin iemand volledig uit de doeken deed waarom hij z'n eigen MTA opgaf met oa dat IP reputation gedoe maar kan die niet meteen meer vinden.
In elk geval wordt Skynet (Px)vandaag lastig gevallen door hun klant(en) die de mails niet ontvangen.
Of ze daar ook wakker van zullen liggen is een andere vraag.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

We staan al (iets) verder.

Als ik via webmail in log en van daar een mail stuurt komt die ogenblikkelijk aan, zij het in de spamfolder. Of dat dit de Skynet spam is of lokale filtering weet ik nog niet. De correspondenten kijken maar nu en dan eens naar hun mail.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

In mijn Skynet mailbox komen er in ieder geval nogal wat mails onnodig in de spam folder terecht.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Gisteren heeft mijn schoonzus tot 4x toe dezelfde mail opnieuw verzonden vanaf een telenet adres naar het skynet adres van mijn vrouw.
Geen enkele mail werd ontvangen. Raar genoeg, andere mails verzonden door schoonzus kwamen wél aan.
Geen nondelivery, niet in de spam. Gewoon niet ontvangen. Gebeurt de laatste tijd regelmatig.
Soms luky het opnieuw sturen van mail wel.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gisteren en vandaag een mail gestuurd vanaf tablet en Jim mobile verbinding.
Mail van gisteren aangekomen, die van vandaag niet. Filtering naar Spam werd in Outlook van de bestemmeling gedaan niet bij Px.

Voorlopig dus:
Mail sturen met webmail > komt aan log geeft "success"
Mail via Jim met K9 op android > komt 1/2 aan log geeft "success" afgeleverd of niet
Mail met Pegasus Mail in Win 10 komt niet aan Log geeft "Remote host closed connection in response to initial connection"
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Oplossing van mijn probleem:
Sedert jaar en dag haal ik mail op via POP3.
POP3 ondersteund geen folders op de remote mailbox.
Blijkbaar werden een eind geleden de online message stores aangepast naar een cloud model a la 0365 met Folders, inclusief Spam protectie.
Inderdaad bij mij staan de "verdwenen" mails in mijn online mailbox, die je niet via het POP3 protocol kunt retrieven.

-> aangepast naar het IMAP protocol.
-> De online mbx is consulteerbaar via MyProximus

Geert :banana:
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

In mijn IMAP spam folder komen er nog altijd te veel mails terecht die er niet horen, vroeger met POP natuurlijk ook, die ik dan wel kon terugvinden in de spamfolder op webmail.proximus.be.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het gaat niet om een Skynet mailbox, ik ben er niet eens klant 8)

Gisteren weer een skynetklant die registreerde en de mails van de website niet kreeg. Dus alweer alles manueel moeten doen en mails via mijn gmail sturen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

on4bam schreef:Het gaat niet om een Skynet mailbox, ik ben er niet eens klant 8)

Gisteren weer een skynetklant die registreerde ...
Nee maar het gaat over de mailbox van de skynet klant...
Waarschijnlijk komen jouw mails is zijn online Spam folder terecht :roll:
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dit is wat ik bedoelde en ook voorheb.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

gedeco schreef:Waarschijnlijk komen jouw mails is zijn online Spam folder terecht :roll:
Nee, zo een eenvoudig is het niet. Er werd overal gecheckt via webmail. Als je wat terugleest zal je zien dat de Skynetserver zelfs de connectie die door mijn server gemaakt wordt afbreekt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

on4bam schreef: Er werd overal gecheckt via webmail. Als je wat terugleest zal je zien dat de Skynetserver zelfs de connectie die door mijn server gemaakt wordt afbreekt.
Result: Remote host closed connection in response to initial connection

Dit moet je lezen vanuit het standpunt van de skynet mailserver of vanuit je eigen mailserver, afhankelijk waar de logging vanaf haalde.
Volgende mogelijkheden:
1) De connectie wordt echt per toeval onderbroken (onwaarschijnlijk, je connectie zal eerder gesatureerd zijn op dat moment??? -> bandbreedte)
2) Een firewall onderbreekt de connectie met een tcp reset. (type Checkpoint e.a. --- Mogelijks staat je ip op een blacklist vermeld)
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En we zijn terug bij het begin, maar de TS wil dit antwoord niet aanvaarden :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Om verwarring te vermijden:

Het "probleem" dat gedeco beschrijft heeft niets te maken met het probleem van de TS (dus beetje off-topic :wink: ).
  • bij gedeco gaat het om een verkeerde instelling in zijn mail client (POP3 ipv IMAP), waardoor mails in zijn skynet spam folder niet zichtbaar waren in zijn mailclient.
  • bij de TS gaat het over het weigeren van mails door de skynet MX server, die afkomstig van (het IP) van zijn mailserver (hosting).
En we zijn inderdaad terug bij het begin, ik denk dat inderdaad het spoor al gegeven is door Sazuke/CCatalyst :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

philippe_d schreef: bij de TS gaat het over het weigeren van mails door de skynet MX server, die afkomstig van (het IP) van zijn mailserver (hosting).
Met het verschil dat mails:
vanaf mijn Windows PC en EDPnet verbinding niettegenstaande (de laatste dagen) als Success in de server logs niet in de mailbox van de correspondent komen.
vanaf mijn Android tablet + Jim mobile verbinding als "success in de logs soms in de mailbox terecht komen.
Mails via webmail moet ik nog eens opnieuw testen. Edit: getest en werkt gewoon. De mailserver wordt dus niet geblokkeerd.

Wat niet echt helpt is dat mails die wel aankomen (dus via Android) met vertraging aankomen en ik gevraagd heb aan de user om te headers ervan eens door te mailen hij niet weet hoe dat moet (niettegenstaande dat bij outlook 365 toch niet moeilijk is).
Bij Px is er nog geen update van het ticket (volgens de Twitter medewerker) en dit sinds 1 augustus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Net een weekendje weg geweest. Provider bij onze B&B was Skynet dus probeerde ik eens om zonder VPN naar huis een mail te sturen via de Skynetverbinding... Noppes. Px laat dus niet eens toe om een andere mailhost te gebruiken. Ik heb niet verder getest maar mogelijk is poort 465 dus geblocked.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:En we zijn terug bij het begin, maar de TS wil dit antwoord niet aanvaarden :-)
Ik wil dat best aanvaarden maar...

Zou er dan geen eenduidig resultaat moeten zijn?

Ik ben met allerhande combinaties blijven experimenteren.

Mails van Wordpress (registratie/PW vergeten/nieuwe posts....) komen nooit aan.
Mails geschreven in webmail pagina komen wel aan.
Mails van thuis (Win 10+ Pegasusmail met EDPverbinding) komen niet aan
Mails van thuis (Android tablet + K9 mail met EDPverbinding) komen wel aan
Mails (Android tablet + K9 mail met Jim mobile) komen wel aan
Mails op Skynet wifi (Android tablet + K9 mail) timeout bij verbinding naar mailserver (poort 465 SSL)
Mails op Skynet wifi maar VPN naar Fritzbox thuis (Android tablet + K9 mail) komen aan

Mijn mailserver geeft op alle mails een "accepted" of ze nu bij de user in de mailbox geraken of niet.

Verstuurd met tablet vanaf thuisnetwerk (EDPnet)

Code: Selecteer alles

Event:	success success
User:	*********
Domain:	*********
From Address:	**********
Sender:	***********
Sent Time:	Aug 19, 2019, 4:55:16 PM
Sender Host:	naam van de host (tabletnaam)
Sender IP:	109.236.*.* (mijn EDPnet IP)
Authentication:	dovecot_plain
Spam Score:	
Recipient:	****@skynet.be
Delivery User:	-remote-
Delivery Domain:	
Delivered To:	****@skynet.be
Router:	dkim_lookuphost
Transport:	dkim_remote_smtp
Out Time:	Aug 19, 2019, 4:55:16 PM
ID:	1hzkvx-0008Jy-Nt
Delivery Host:	mx101.skynet.be
Delivery IP:	195.238.22.25
Size:	759 bytes
Result:	Accepted
Verstuurd met PC vanaf thuisnetwerk (EDPnet)

Code: Selecteer alles

Event:	success success
User:	******
Domain:	********
From Address:	***********
Sender:	***********
Sent Time:	Aug 19, 2019, 4:53:16 PM
Sender Host:	192.168.*.* (mijn intern IP)
Sender IP:	109.236.*.* (mijn EDPnet IP)
Authentication:	dovecot_login
Spam Score:	
Recipient:	****@skynet.be
Delivery User:	-remote-
Delivery Domain:	
Delivered To:	****@skynet.be
Router:	dkim_lookuphost
Transport:	dkim_remote_smtp
Out Time:	Aug 19, 2019, 4:53:16 PM
ID:	1hzkuX-0007yP-1O
Delivery Host:	mx101.skynet.be
Delivery IP:	195.238.22.25
Size:	1.13 KB
Result:	Accepted
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Nogmaals, wie doet de SMTP relay ? Jouw webserver of een smtp relay van je hoster ? Ik vermoed het laatste en mogelijks hebben die meerdere IP's en zijn die niet (allemaal) geldig/verwerkt in je SPF record. Dat kan dit gerust veroorzaken.

Je test op de verkeerde plaats, je moet dit ofwel testen vanaf je MTA/SMTP Server ofwel doorgeven aan je hoster als je hun SMTP relay gebruikt. Dat jouw SMTP server deze mails aanvaard/accept lijkt me logisch, maar dat heeft toch geen enkel relatie met het gegeven of hij die nu kan afleveren bij de bestemmeling of niet ? SMTP is redelijk straightforward en als je een telnet sessie vanaf je verzendende server naar de MX van de bestemmeling, dan zie je direct de foutmeldingen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik stuur mail naar de mailserver op de hosting (mail.mijndomein.com) op poort 465 net zoals ik zou doen mocht ik een edpadres hebben ik dat zou doen naar smtp.edpnet.be (geen idee of dit de juiste setting is, ik heb geen edpnet adres).

Als ik in Cpanel kijk zie ik:
“DKIM” is properly configured for this domain.
“SPF” is properly configured for this domain.
Reverse DNS valid

IP in de SPF klopt
v=spf1 +a +mx +ip4:108.61.51.82 +ip4:185.150.191.223 -all

De logs geven toch aan dat skynet de mail geaccepteerd heeft?

Delivery Host: mx101.skynet.be
Result: Accepted


Als ik met mijn tablet een mail stuur naar hetzelfde skynet adres vanop mijn thuisnetwerk komt de mail ogenblikkelijk aan, doe ik hetzelfde vanop mijn Win10 PC dan verdwijnt de mail ergens onderweg terwijl de logs zeggen dat beiden afgeleverd werden bij skynet.
Ondertussen heb ik van mijn testpersoon met Skynetadres vernomen dat mail van mijn Win10 laptop ook niet aankomt.

Dus versturen vanaf windows of verstuurd door Wordpress naar skynet komt niet aan, alle andere methodes wel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zeer vreemde situatiebeschrijving en nog nooit meegemaakt. Als er inderdaad enkel maar van die ip’s word gestuurd, dan zou ik een ticket openen bij skynet support, of een ticket laten openen door de ontvanger.

Of het moest al zijn dat jij op je PC iets hebt staan dat SMTP headers herschrijft. Doe me anders eens een plezier en stuur mij eens een mail, ben benieuwd of er iets in de logs zichtbaar is dan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

"Accepted" en meteen vertikaal geklasseerd. Voordeel van "Accepted" te antwoorden - voor Skynet tenminste - is dat uw mailserver dan niet gaat blijven proberen te sturen. Als ze denken dat het spam is gaan ze ook geen foutmelding sturen want enerzijds is daar geen reden toe (mailbox bestaat immers en zit ook niet vol etc) en anderzijds zou de spammer dan al snel doorhebben wat er gaande is, terwijl hij met een "Accepted" in het ongewisse wordt gelaten. GMail doet dat ook.

Windows en zeker Wordpress gaan beiden hoger scoren op spam dan een tablet.

Dat in de veronderstelling dat het ook echt "Accepted" is, niet iets anders dat door uw mailserver verkeerdelijk wordt geinterpreteerd als "Accepted".

Soit post idd eens zoveel mogelijk headers en je zou echt toch een methode moeten vinden om eens de hele TCP sessie te observeren, dat moet toch op een of andere manier mogelijk zijn op die Windows machine.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Soit post idd eens zoveel mogelijk headers en je zou echt toch een methode moeten vinden om eens de hele TCP sessie te observeren, dat moet toch op een of andere manier mogelijk zijn op die Windows machine.
Het loopt niet mis tussen de win PC en de mailserver maar tussen mailserver en Skynet toch?

In elk geval, ik heb 2 mails gestuurd naar Sasuke, 1 met Windows PC en 1 met tablet (Android 7.0).

En idd, Skynet stuurt een fake accepted niet zoals TN die ten minste een "greylisting in progress" geeft en enkele seconden later een accepted waarna de mail ook echt aankomt. De greylisting melding is trouwens al zeer lang geleden en komt niet meer voor.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beiden ontvangen en headers zien er compleet correct uit, er is trouwens geen verschil tussen PC of Tablet te zien qua relevante headers.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:Beiden ontvangen en headers zien er compleet correct uit, er is trouwens geen verschil tussen PC of Tablet te zien qua relevante headers.

Voila.. en toch... Skynet stuurt de Win10 en Wordpress mails naar dev/null
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”