Orange love trio nemen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

hallo,

ik ben van plan om over te stappen naar Orange Love Trio. Nu heb ik Scarlet voor internet en TV Vlaanderen voor TV en een Giga pré paid kaart van Orange.
Nu hier bij mij thuis heb ik een eigen netwerk gemaakt van Asus AI mesh routers waarvan er 1 router (hoofdrouter) via PPOEE een verbinding maakt met scarlet. Wifi in mijn huis is overal uitstekend? Nu vroeg ik aan orange of ik mijn huidige router (mesh configuratie) kon behouden voor mijn binnen netwerk en dus enkel hun router/modem voor de orange decoder zou gebruiken.
Ik kreeg daarop een negatief antwoord en dit zou niet mogelijk zijn.
Klopt dit want ik wil natuurlijk mijn routers niet voor niets gekocht hebben.

Mvg
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik vermoed dat je nu een router hebt, die na een BBox (of dergelijke) staat, die fungeert als modem.

In dat geval kun je je opstelling behouden in 1 van de 2 situaties:
Of je gebruikt een dubbele nat (uitgang Orange modem naar WAN router, en je stelt deze in op DHCP ipv PPPOE).
Of je gebruikt deze als switch (uitgang Orange modem naar LAN router, DHCP uitschakelen eenvoudig gesteld, en static IP in de Orange range).

Je kan je eigen router geen publiekelijk IP meer geven, zoals je nu wel hebt, Orange heeft dat eventjes toegelaten maar dat is voorbij.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ja ik heb de Asus AX11000 router achter een oude sagem modem/router van scarlet staan. De asus router maakt via PPOEE een verbinding. Wifi en dergelijk is uitgeschakeld op de sagem.
Dus eigenlijk moet ik hetzelfde doen met de orange modem/router? Enkel de TV decoder zal ik dan moeten aansluiten op de orange modem/router?
Welke router/modem krijg je eigenlijk bij orange Trio?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”