Paypal confirmatie mails

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik ben niet zeker of het aan Edpnet ligt, maar zijn er nog mensen wie een Edpnet email gebruiken en geen paypal mails meer aankrijgen?
Ik heb de indruk dat ik sinds 20 juli geen confirmatiemails meer aankrijg (mijn laatste mail was van 17 juli).

Alles lijkt goed ingesteld te zijn qua mail (nog altijd hetzelfde dan 10+ jaar geleden), maar ik vind het vreemd dat deze mails niet meer aankomen (al lijken er ook sommige bestellingen niet goed door te komen, dus misschien is het een paypal probleem en niet een Edpnet probleem).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Gisteren nog een mail gekregen ivm ontvangsten...

Proximus hier...En gmail...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Welk domein?

GMail is web-based, dat kan bv niets met EDPnet te maken hebben.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Edpnet email, niet gmail.

dus @edpnet.be

Dat edpnet niets met gmail kan te maken hebben snap ik. Dan zou ik het hier zeker niet gepost hebben.

Wat ik dus niet weet is of het aan de mail ligt of aan mijn creditcard. Ik herinner mij dat paypal normaal een message geeft als de kaart niet werkt en dat heb ik niet gehad, maar ik ben dus ik twijfel of de mails niet gestuurd worden omdat de betaling niet is gebeurd of door een ander probleem.

Als het aan de betaling ligt kan Edpnet er natuurlijk niets aan doen, maar ik probeerde te kijken of andere mensen dit ook voorhebben om te weten te komen aan wat het ligt.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Best even bellen met helpdesk, wij kunnen in de logs kijken of er mails tegengehouden worden. Sowieso lijkt het geen algemeen probleem.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Joachim schreef:Best even bellen met helpdesk, wij kunnen in de logs kijken of er mails tegengehouden worden. Sowieso lijkt het geen algemeen probleem.
Het leek inderdaad bij jullie geblokkeerd te worden in de spamfilter (ik vind persoonlijke dat een ISP geen mails te censureren heeft) en ze hadden mij gezegd dat ze die hadden afgezet voor mijn specifiek account Maar ze lijken nog altijd niet binnen te komen, dus ik gok dat er ofwel iets is fout gelopen of dat ze ofwel iets hebben beloofd en niet hebben uitgevoerd.

Dat is toch al weer enkele dagen geleden, maar ik kreeg de mail van mijn bestelling vandaag weer niet binnen.

Ik heb nog eens op de call geantwoord met de vraag of ze dit in orde kunnen maken, maar ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat EDPnet beslist welke mails ik wel en niet mag krijgen. Ik snap dat een spamfilter iets moeilijk is om perfect te krijgen, maar ik wil liever zelf kunnen beslissen welke mails ik wel en niet wil krijgen. Ik snap ook niet goed hoe paypal emails tegengehouden worden of bijvoorbeeld de meeste mails van mijn Router (wel gestuurd met mijn adres), terwijl andere mensen binnen mijn familie die wel aan krijgen.

Hopelijk krijgen ze effectief die spamfilter afgezet voor mijn email adres (ik durf dit niet aan te vragen voor iedereen). Ik werk zelf in IT en wil dit soort zaken liever zelf doen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Waarom neem je nu ook het mail adres van je provider. Het is 'hun' domein op 'hun' servers, dus ik snap wel dat zij een degelijke beveiliging instellen, en zoals alles kan die altijd wel falen ... wil je het anders, neem je eigen domein (15 EUR/jaar MAX) ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Ik snap ook niet goed hoe paypal emails tegengehouden worden...

Inderdaad, te meer omdat hun bericht een directe bevestiging is van een geld-transactie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:Waarom neem je nu ook het mail adres van je provider. Het is 'hun' domein op 'hun' servers, dus ik snap wel dat zij een degelijke beveiliging instellen, en zoals alles kan die altijd wel falen ... wil je het anders, neem je eigen domein (15 EUR/jaar MAX) ...
Ik gebruik dat mail adres sinds we naar Edpnet zijn overgeschakeld in 2006 en het is een grote hoop miserie om alles om te schakelen. Ik heb ook meer vertrouwen in de privacy van een ISP dan van Google of Microsoft.

Ik gebruik ook Gmail (wat ik heb sinds 2004 geloof ik), maar niet voor aankopen/betalingen.
En ja, ik weet dat ik dit zelf kan opzetten, maar normaal gezien is die ISP email meer als voldoende voor wat ik nodig heb. Zolang ze mijn mails niet blokkeren/censureren.

Ik heb trouwens ook geen probleem dat ze een spamfilter hebben staan. Ik snap waarom dit is en voor de doorsnee gebruiker (en als er niet te veel false positives zijn) is dit een goed idee. Maar als ik vraag om die te disabelen omdat die blijkbaar een deel mails van mij blokkeerd van Paypal (wat nu toch niet iets onbekend is) en zeggen mij letterlijk: "Dus de spam filter werd afgesloten enkel voor uw mailbox(gecensureerde mailboxnaam)."

En dan lijkt dat niet te zijn gebeurd, dan heb ik daar mijn vragen bij.

Er was mij eerst ook gezegd dat mijn Paypal mail blockings zouden in orde gebracht worden voor ik voor het disabelen vroeg, maar de call die daarvoor is open gedaan door de helpdesk medewerker staat nog altijd On Hold van 25 Juli. Hopelijk wordt het dus na het weekend in orde gebracht.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Mette schreef:
Sasuke schreef:Waarom neem je nu ook het mail adres van je provider. Het is 'hun' domein op 'hun' servers, dus ik snap wel dat zij een degelijke beveiliging instellen, en zoals alles kan die altijd wel falen ... wil je het anders, neem je eigen domein (15 EUR/jaar MAX) ...
Ik gebruik dat mail adres sinds we naar Edpnet zijn overgeschakeld in 2006 en het is een grote hoop miserie om alles om te schakelen. Ik heb ook meer vertrouwen in de privacy van een ISP dan van Google of Microsoft.
De kans op een datalek bij een kleine ISP is wel vele malen groter dan bij Google of MS.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wou ik ook net zeggen ... ik denk niet dat jouw privacy meer gevrijwaard is dan bij bvb bij google. De schaal is enkel anders, maar het risico op datalekken is ook groter. Daarnaast vermoed ik dat, net zoals alle andere ISP's blijkbaar, jouw gegevens gerust worden verkocht aan advertentie bedrijven. Of het moest al zijn dat EDPNET hier officieel verklaart dat jouw gegevens op geen enkele manier aan derde partijen worden vrijgegeven, al dan niet tegen betaling, ...

En overschakelen een miserie ?? je moet je edpnet adres niet weggooien hé, hoogstens bijhouden als read-only en altijd antwoorden vanuit je eigen mailbox. En als je google of microsoft niet vertrouwd, dan neem je iets managed bij OVH of een grotere ISP die wél overweg kan met een eigen domeinnaam, of zet het zelf op ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb het niet over datalekken, ik heb het over Privacy. Dus Google die alles leest en doorverkoopt tov EDPnet.
Het kan zijn dat EDPnet dit ook doet (ze bekijken duidelijk alle mails te merken aan dit voorval), maar ik heb liever dat mijn data over meerdere bedrijven gespreid is dan dat 1 bedrijf alles heeft (en neen, ik gebruik al enkele jaren geen Google search meer).

Het ander grote probleem is dat een of andere Chinees in 2012 mijn gmail adres aan een Paypal account heeft gekoppeld en dat dit zonder dat ik dit ooit geaccepteerd heb er nog altijd voor zorgt dat ik dit adres niet meer kan gebruiken op Paypal (ik heb vorige week nog geprobeerd om dit als 2de email er op zetten en dat gaf een error waardoor ik mij dat terug herinnerde). Ik snap niet waarom dit niet geconfimeerd moest worden, maar blijkbaar was dit toen niet het geval. En neen, dat adres is nooit gehacked geweest. Er zijn wel meerdere sites gehacked geweest waar mijn gmail op gebruikt is geweest.

Dat is trouwens nog een voordeel om EDPnet voor dat soort sites te gebruiken. Ik ga nu niet snel in Phishing lopen, maar de paypal mails die ik krijg op mijn gmail zijn zeker fake.

Het ding blijft dat ik toch van mijn ISP mag verwachten dat ze er voor kunnen zorgen dat die paypal blokkade opgehoffen wordt voor mijn account.
Meer moet ik niet hebben op dit moment. Ik wil gewoon dat ze voor dat ene account de spamfilter afzetten en dan is alles wat mij betreft in orde.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De reden waarom ik al sinds jaren mijn mail weghou van enige provider domains, en dus dit koppel aan een domein dat ik zelf onder controle heb. Mijn mail gaat waar ik het wil, zij het nu gsuite, o365 for business, fast mail...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik wil ook duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling was/is om op EDPnet te bashen. Ik snap dat er iets kan fout gaan met de spamfilter.
Ik zou echter wel verwachten dat ze het dan ook in orde kunnen maken. We zijn zoals gezegd sinds 2006 klant en ik heb eigenlijk weinig tot geen klachten over de service van EDPnet.

Wel is het mij opgevallen dat de laatste 2 keer in de helpdesk moest gebruiken de mensen aan de andere kant niet zo snel konden helpen als gehoopt. Ze waren beide heel vriendelijk en antwoordde relatief snel (op zich zeker geen klachten over die mensen), maar tot de eigenlijke oplossing kwam het beide keren niet zo snel.

Hopelijk kunnen ze dus morgen effectief dit in orde maken.

Ik wilde gewoon een opvolging geven over wat er nu juist gebeurd was, gewoon ter vervollediging van de thread.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bedankt Joachim om het nog eens door te geven.

De eigenlijke Paypal mails zijn nu alleszins aangekomen.
Of de volledige filter afstaat kan ik moeilijk zeggen, maar ik ga er van uit dat dit ook wel in orde zal zijn.

Wat mij betreft is dit hele ding nu afgesloten.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”