2 bbox'en achter elkaar?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb helemaal geen verstand van netwerken, dus mijn excuses als dit de meest belachelijke vraag ooit is.
Maar vandaag had ik een brain fart en dacht ik: wat als je een ethernetkabel van de LAN-poort van een bbox aansluit op de WAN-poort van een andere bbox? Kan deze dan een tweede sessie opstarten om zo extra snelheid te halen? En zou je dan extra decoders kunnen aansluiten?

Ook een off-topicvraagje: weet iemand hoe je je profiel kan zien op een b-box 3V+-toestel?
Dank u
peroxide
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 9 keer

Ik zie niet direct in waarom je een 2de bbox zou gebruiken. Om een 2de PPPoE-sessie op te zetten kan je eender welke router aansluiten op de bbox. Of je totale snelheid hierdoor zou stijgen weet ik niet. Waarom dit een verschil zou geven in het aantal aansluitbare decoders zie ik ook niet direct (althans op een bbox3, bij een oudere bbox heb je inderdaad een beperkt aantal poorten).
Wat het uitlezen van de bbox3V+ betreft denk ik dat dit een sagemcom modem is en je dus de BBox3-tool kan gebruiken die hier op het forum te vinden is.
deman3417
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ga ik eens proberen.
Proximus komt met 4 draden binnen waarvan ik denk dat er maar 2 gebruikt worden.
Als ze op die 2 niet gebruikte nu ook eens een BBOX aansluiten, kunnen ze dan met de 4 draden en 2 BBOX'en dubbele snelheid halen?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer