Mijn 7360 (v1) begint af te haken

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Toen ik in 2012 klant werd bij Edpnet was er een Sagem racer in het pakket dat ik afsloot om online te gaan. Mijn broer zei me toen al dat ik snel een Fritzbox in huis ging halen en hij had gelijk. Nog voor er sprake was van een whitelist van PX etc, kocht ik mij een Fritzbox 7360 v1 die zonder problemen en zelfs beter de DSL afhandelde en die tot nu toe nog steeds dienst doet.

Maar de wifi begint kuren te verkopen en ik ben na twee jaar op 100/35 te staan door DLM terug gefloten naar 85/30. Tijd dus om die trouwe doos een ander bestemming te geven. Dus contact opgenomen met Edpnet en ik mocht de voordelige Mesh Wifi bundle krijgen voor 99 euro zijnde een Fritzbox 7530 en de FRITZ!WLAN Repeater 1160. Morgen hoop ik het in huis te krijgen. Weer spelen met de settings, voipaccounts, firmwares etc 8)

De 7360 gaat waarschijnlijk een functie krijgen in het bedraad netwerk. Als switch of repeater of router in een extra Vlan.

Maar ik wou toch maar even benadrukken dat bestaande klanten van voor het Fritzverhaal kunnen rekenen op een voordelige doos via Edpnet.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag is de bundel toegekomen. Overzetten van de settings ging vlot via een back-up bestand uit de oude doos. De kabelcapaciteit is met zo'n 20 MBit/s voor download gestegen. Vlot via ticket bij Edpnet een TBF laten starten en nu terug wachten op DLM.

De Wifi is ook een pak performanter geworden tot groot jolijt van sommige bewoners alhier.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Hoe oud is de firmware op op 7360 v1 ? Ik had er vroeger ook zo ene met performantieproblemen.
Na een update was het allemaal opgelost, zo goed als nieuw !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

06.31

Verder ging niet omdat het intern geheugen te klein is voor latere updates.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”