lagere upload met Fritz!Box

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

heb een Fritz!Box 7490 in gebruik
firmware versie = 7.01
afstand tot de rop = kleine 100 meter
wanneer ik mijn snelheid test met Ookla-speedtest heb ik steeds een effectieve download van 91-92 en een upload van ongeveer 19 Mbps
bij gebruik van een BBox3 heb ik na TBF onmiddellijk een upload van rond de 28 Mbps, download-snelheid hetzelfde als met de Fritz!Box
zolang ik die BBox3 aangesloten laat blijft die hogere upload bestaan
van zodra ik de Fritz!Box opnieuw gebruik zakt de upload opnieuw tot een kleine 20
TBF aanvragen verandert niets aan de situatie
bij wijze van test de vorige DSL-driver ( 1.100.133.44) eens gebruikt maar geen hogere upload hiermee,ook niet na een paar weken , geen dlm-verhoging

wat zou ik nog kunnen proberen om met de FB dezelfde upload-snelheid te bekomen als met de Bbox3 ??
ik zou kunnen de Bbox3 als modem gebruiken maar is een beetje gek van 2 toestellen te gebruiken daar waar één het zou moeten kunnen..
de FB synct aan 100/30 maar toch heb ik maar 100/20 bij de meting
FB.JPG
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Je hebt toch een proximus abonnement (niet Edpnet) dan is je upload snelheid afhankelijk van je abonnement.
Een upload van 30Mb is er niet bij een particulier proximus abonnement (tenzij glasvezel). Ook al heb je een fysieke sync van 30Mb upload, je PPPoE wordt gecapt naargelang je abonnement.
Dat je soms na het lanceren van een TBF een upload van 30Mb krijgt is een bug in het systeem van proximus.
Die upload verdwijnt na een tijdje.
Voor meer informatie in verband met de upload van 30Mb en TBF zie
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=120
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”