Plannen skynet klantenvereniging?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Bralo20
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2003, 21:42
Locatie: Londerzeel
Contacteer:

Beste,

Skynet users blijven tot op heden nog steeds in de kou staan. Hebben jullie er al eens aan gedacht om een eigen klantenvereniging op te starten waarbij de klanten van Skynet zich kunnen aansluiten en zo een spreekbuis hebben naar de provider toe?



Mvg,
Stijn Verbeeck
PUB - Telenet Internet Klantenvereniging
http://pub.telenet.be
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Daar zijn wij volop mee bezig, eerst willen we echter de nieuwe site af en daarna nemen wij contact op met skynet om te zien wat mogelijk is.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik kan nob enkel gelijk geven. Ik vind dat we ons eerst moeten toeleggen op een degelijk forum en een degelijke site. En die site die komt er binnenkort.

De contacten met Skynet daar zal kort na de lancering van de nieuwe site aan gewerkt worden.

Een volledige zelfde werking als de SuB daar weet ik nog niet goed wat van denken. Dat zal afhangen van hoe de contacten zijn met Skynet. Eerlijk gezegd zou ik op een andere basis willen werken. Niet direct de werking van de pub - no offence, jullie doen een goede zaak eh -.

Zullen zien wat het met Skynet wordt en wat de respons op de vernieuwingen is.
I love it when a plan comes together!
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

The Oddity schreef:De contacten met Skynet daar zal kort na de lancering van de nieuwe site aan gewerkt worden.

Een volledige zelfde werking als de SuB daar weet ik nog niet goed wat van denken. Dat zal afhangen van hoe de contacten zijn met Skynet. Eerlijk gezegd zou ik op een andere basis willen werken. Niet direct de werking van de pub - no offence, jullie doen een goede zaak eh -.

Zullen zien wat het met Skynet wordt en wat de respons op de vernieuwingen is.


'k Denk eerder dat Bralo wou pollen naar de visie van sub dan naar het praktische hoe, waar en wanneer. Het is nog niet zo helemaal duidelijk wat de bedoeling van de sub is. Mag ik ook effe vragen hoe jullie de werking van PUB zien, kritiek is altijd welkom, we kunnen er enkel beter van worden :).
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mja, kritiek op de PUB, da's niet moeilijk, diene stomme airzimmy moet daar buitengesmeten worden en dan is alles in orde :p

just kidding he (alsof ge dat nog niet wist :) )

Na, 'k laat jullie dus nog wel iets weten als we meer nieuws hebben, maar ik denk dat het bij ons vooral gaat om klanten te helpen, iets waarin skynet nogal faalt (zie maar naar de slechte forums enzo)
Meer is altijd leuk, maar daar gaat het bij ons nu niet om denk ik.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De verdere toekomst van de Sub zal eigenlijk pas ontsluierd worden na de release van de nieuwe site, want dan zullen we officieel contact zoeken met Skynet en eens kijken wat er eventueel allemaal mogelijk zou zijn.

Een werking zoals de PUB zullen we nooit hebben, want als ik mij niet vergis is de PUB een 'bedrijf' (BTW nummer enzo, of vergis ik mij?), maar ik denk niet dat dit (indien dit het geval is) een drempel zou moeten zijn voor ons om ons gelijkaardig te profileren als de PUB (maar of we dat zullen doen staat zeker nog niet vast!).
Er zal ook eens gekeken moeten worden of we de huidige opvangende rol zouden willen behouden (gewoon mensen helpen) of dat we ons hiernaast ook nog eens als één krachtig punt moeten groeperen om zo naar Skynet te kunnen stappen in geval van problemen of met suggesties (nu hebben we nog geen communicatie met Skynet (zoals de PUB dat heeft met Telenet), maw we zijn nog geen spreekbuis naar Skynet toe voor de Skynetklanten). Om dit laatste te kunnen worden moet er natuurlijk ook samenwerking zijn van de andere kant (zijnde Skynet), en zolang we geen officieel contact zoeken met Skynet weten we dus niet of we die samenwerking kunnen hebben.

Van de werking van de PUB weten we eigenlijk niet heel veel, maar ook niet niks. Hier en daar horen we (ik) toch wel eens wat negatieve kreten via be.providers bvb (maar ja, wat zijn enkele negatieve kreten als de rest zwijgt.. je hebt altijd wel wat brullers die om aandacht vragen ;) ).
Of het hier nu om die brullers gaat of om werkelijke pijnpunten die blootgelegd werden weet ik niet.

We moeten u het antwoord op uw vraag dus voorlopig schuldig blijven. Hopelijk zal onze nieuwe site binnenkort online staan en kunnen we contact zoeken met Skynet. Wat dat zal opleveren is nog niet te voorspellen.

Wat wel zeker is, is dat we het 'hoogstaand' niveau van deze site en posters willen behouden. Toestanden zoals op het Skynet forum zijn dan ook onaanvaardbaar. Het is niet de bedoeling dat wij iemand gaan uitleggen dat hij toch snel genoeg surft en dat zijn fout ligt in het feit dat hij bits en bytes doorheen haalt... hier zullen we ons zeker NIET hoofdzakelijk mee bezig gaan houden (dat zou trouwens zeer demotiverend werken). De bedoeling is dat mensen hier iets bijleren (incl ons, de mods) en dat ze met hun wat ernstigere problemen om hulp kunnen komen. Wij hebben dus liever 500 'advanced' members dan 5000 'leken'. Het zal moeilijk zijn dit pad proberen te blijven bewandelen, want populariteit als goede hulpjes brengt ook rap de 'leken' aan met hun voor ons toch 'kleine problemen'.
Het zal voor ons dus een hele uitdaging zijn van de SUB te maken wat we in gedachten hebben.
NuKeM
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

NuKeM schreef:Een werking zoals de PUB zullen we nooit hebben, want als ik mij niet vergis is de PUB een 'bedrijf' (BTW nummer enzo, of vergis ik mij?), maar ik denk niet dat dit (indien dit het geval is) een drempel zou moeten zijn voor ons om ons gelijkaardig te profileren als de PUB (maar of we dat zullen doen staat zeker nog niet vast!).


Wie heeft er u wijsgemaakt dat PUB een bedrijf is? Dat zijn we dus niet hoor. Best wel grappig, eens vragen aan het bestuur waar mijn achterstallig loon blijft :p.

NuKeM schreef:Er zal ook eens gekeken moeten worden of we de huidige opvangende rol zouden willen behouden (gewoon mensen helpen) of dat we ons hiernaast ook nog eens als één krachtig punt moeten groeperen om zo naar Skynet te kunnen stappen in geval van problemen of met suggesties (nu hebben we nog geen communicatie met Skynet (zoals de PUB dat heeft met Telenet), maw we zijn nog geen spreekbuis naar Skynet toe voor de Skynetklanten). Om dit laatste te kunnen worden moet er natuurlijk ook samenwerking zijn van de andere kant (zijnde Skynet), en zolang we geen officieel contact zoeken met Skynet weten we dus niet of we die samenwerking kunnen hebben.


Wel die opvangende rol van problemen oplossen gebeurt bij PUB ook, alleen trachten we toch enkele stappen verder te gaan. Als klantenvereniging horen we rapper de problemen en klachten van TN en daar kunnen we toch structurele problemen in de TN dienstverlening uithalen. Door met TN hierover te praten worden er maandelijks een resem opgelost en helpen we in feite meer klanten dan die 5 die op het forum een probleemke posten.

NuKeM schreef:Van de werking van de PUB weten we eigenlijk niet heel veel, maar ook niet niks. Hier en daar horen we (ik) toch wel eens wat negatieve kreten via be.providers bvb (maar ja, wat zijn enkele negatieve kreten als de rest zwijgt.. je hebt altijd wel wat brullers die om aandacht vragen ;) ).
Of het hier nu om die brullers gaat of om werkelijke pijnpunten die blootgelegd werden weet ik niet.


Nu be.providers als referentie nemen zou ik toch nooit doen hoor, er zijn er wel meerdere van PUB, waaronder ik, die je de geuren en kleuren van PUB willen uitleggen.

NuKeM schreef:We moeten u het antwoord op uw vraag dus voorlopig schuldig blijven. Hopelijk zal onze nieuwe site binnenkort online staan en kunnen we contact zoeken met Skynet. Wat dat zal opleveren is nog niet te voorspellen.


Wel hopelijk is het een eerste stap :).

NuKeM schreef:Wat wel zeker is, is dat we het 'hoogstaand' niveau van deze site en posters willen behouden. Toestanden zoals op het Skynet forum zijn dan ook onaanvaardbaar. Het is niet de bedoeling dat wij iemand gaan uitleggen dat hij toch snel genoeg surft en dat zijn fout ligt in het feit dat hij bits en bytes doorheen haalt... hier zullen we ons zeker NIET hoofdzakelijk mee bezig gaan houden (dat zou trouwens zeer demotiverend werken). De bedoeling is dat mensen hier iets bijleren (incl ons, de mods) en dat ze met hun wat ernstigere problemen om hulp kunnen komen. Wij hebben dus liever 500 'advanced' members dan 5000 'leken'. Het zal moeilijk zijn dit pad proberen te blijven bewandelen, want populariteit als goede hulpjes brengt ook rap de 'leken' aan met hun voor ons toch 'kleine problemen'.
Het zal voor ons dus een hele uitdaging zijn van de SUB te maken wat we in gedachten hebben.


Ik lees hier toch enkele bedenkeijke zaken, PUB krijgt soms wel eens het verwijt dat ze enkel uit nerds bestaat maar dat is verre van zo. Binnen PUB zijn er mensen die de internetprotocollen van buiten kennen maar er zijn er ook die hun huishoudelijk organisatietalent aanbieden. Velen weten dit niet daar degenen met hun technische kennis sneller naar buiten komen door een probleem op te lossen.

Het hangt er natuurlijk van af wat jullie juist willen bereiken, een klantenvereniging zoals PUB of enkel een bondig clubje ADSL-gebruikers.
Tot zover de curiositeit van PUB naar SUB toe :)
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

nob schreef:Mja, kritiek op de PUB, da's niet moeilijk, diene stomme airzimmy moet daar buitengesmeten worden en dan is alles in orde :p

braaf nobke braaf
nob schreef:Na, 'k laat jullie dus nog wel iets weten als we meer nieuws hebben, maar ik denk dat het bij ons vooral gaat om klanten te helpen, iets waarin skynet nogal faalt (zie maar naar de slechte forums enzo)
Meer is altijd leuk, maar daar gaat het bij ons nu niet om denk ik.


Zo is PUB niet begonnen maar wel naar gegroeid.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

airzimmy schreef:
NuKeM schreef:Een werking zoals de PUB zullen we nooit hebben, want als ik mij niet vergis is de PUB een 'bedrijf' (BTW nummer enzo, of vergis ik mij?), maar ik denk niet dat dit (indien dit het geval is) een drempel zou moeten zijn voor ons om ons gelijkaardig te profileren als de PUB (maar of we dat zullen doen staat zeker nog niet vast!).


Wie heeft er u wijsgemaakt dat PUB een bedrijf is? Dat zijn we dus niet hoor. Best wel grappig, eens vragen aan het bestuur waar mijn achterstallig loon blijft :p.
Ach ja :) ik had het ooit ergens gelezen... bewijst nog maar eens dat je niet alles moet geloven ;)
airzimmy schreef:
NuKeM schreef:Er zal ook eens gekeken moeten worden of we de huidige opvangende rol zouden willen behouden (gewoon mensen helpen) of dat we ons hiernaast ook nog eens als één krachtig punt moeten groeperen om zo naar Skynet te kunnen stappen in geval van problemen of met suggesties (nu hebben we nog geen communicatie met Skynet (zoals de PUB dat heeft met Telenet), maw we zijn nog geen spreekbuis naar Skynet toe voor de Skynetklanten). Om dit laatste te kunnen worden moet er natuurlijk ook samenwerking zijn van de andere kant (zijnde Skynet), en zolang we geen officieel contact zoeken met Skynet weten we dus niet of we die samenwerking kunnen hebben.


Wel die opvangende rol van problemen oplossen gebeurt bij PUB ook, alleen trachten we toch enkele stappen verder te gaan. Als klantenvereniging horen we rapper de problemen en klachten van TN en daar kunnen we toch structurele problemen in de TN dienstverlening uithalen. Door met TN hierover te praten worden er maandelijks een resem opgelost en helpen we in feite meer klanten dan die 5 die op het forum een probleemke posten.


Ja, ik (en ik denk de andere leden van de SUB) zouden graag een goede communicatie hebben met Skynet, zodat we ernstigere problemen bij de bron (Skynet) kunnen aanpakken en niet 100 gebruikers dezelfde vragen moeten zien stellen.
airzimmy schreef:
NuKeM schreef:Van de werking van de PUB weten we eigenlijk niet heel veel, maar ook niet niks. Hier en daar horen we (ik) toch wel eens wat negatieve kreten via be.providers bvb (maar ja, wat zijn enkele negatieve kreten als de rest zwijgt.. je hebt altijd wel wat brullers die om aandacht vragen ;) ).
Of het hier nu om die brullers gaat of om werkelijke pijnpunten die blootgelegd werden weet ik niet.


Nu be.providers als referentie nemen zou ik toch nooit doen hoor, er zijn er wel meerdere van PUB, waaronder ik, die je de geuren en kleuren van PUB willen uitleggen.


Ja, be.providers is ook niet meer wat het geweest is, tegenwoordig is het blijkbaar een group geworden waar hit and run posts of mensen die aandacht zoeken meer posten dan wat anders.
airzimmy schreef:
NuKeM schreef:We moeten u het antwoord op uw vraag dus voorlopig schuldig blijven. Hopelijk zal onze nieuwe site binnenkort online staan en kunnen we contact zoeken met Skynet. Wat dat zal opleveren is nog niet te voorspellen.


Wel hopelijk is het een eerste stap :).

NuKeM schreef:Wat wel zeker is, is dat we het 'hoogstaand' niveau van deze site en posters willen behouden. Toestanden zoals op het Skynet forum zijn dan ook onaanvaardbaar. Het is niet de bedoeling dat wij iemand gaan uitleggen dat hij toch snel genoeg surft en dat zijn fout ligt in het feit dat hij bits en bytes doorheen haalt... hier zullen we ons zeker NIET hoofdzakelijk mee bezig gaan houden (dat zou trouwens zeer demotiverend werken). De bedoeling is dat mensen hier iets bijleren (incl ons, de mods) en dat ze met hun wat ernstigere problemen om hulp kunnen komen. Wij hebben dus liever 500 'advanced' members dan 5000 'leken'. Het zal moeilijk zijn dit pad proberen te blijven bewandelen, want populariteit als goede hulpjes brengt ook rap de 'leken' aan met hun voor ons toch 'kleine problemen'.
Het zal voor ons dus een hele uitdaging zijn van de SUB te maken wat we in gedachten hebben.


Ik lees hier toch enkele bedenkeijke zaken, PUB krijgt soms wel eens het verwijt dat ze enkel uit nerds bestaat maar dat is verre van zo. Binnen PUB zijn er mensen die de internetprotocollen van buiten kennen maar er zijn er ook die hun huishoudelijk organisatietalent aanbieden. Velen weten dit niet daar degenen met hun technische kennis sneller naar buiten komen door een probleem op te lossen.

Het hangt er natuurlijk van af wat jullie juist willen bereiken, een klantenvereniging zoals PUB of enkel een bondig clubje ADSL-gebruikers.
Tot zover de curiositeit van PUB naar SUB toe :)

Wij willen iets berijken waarbij we ons goedvoelen, ons kunnen amuseren en mensen helpen. Stel dat we elke dag bvb vragen zouden krijgen in het genre van "Help, ik heb 3Mbit adsl maar download maar aan 350??" dan denk ik dat we ons daar noch goed bij zullen voelen, noch ons mee kunnen amuseren en evengoed iets zullen door bijleren.
We willen dus onze kwaliteit behouden en niet verdrinken in vragenzee over dingen die al 100 keer beantwoord zijn of die gewoon heel duidelijk in de handleiding/aanwijzingen staan. Laat het mij zo zeggen, mensen die genoeg hebben van het skynetforum kunnen beter bij ons terecht denk ik.
Zoals onze naam het aangeeft (en ook die van de PUB) zijn we vooral uit op het worden van een klantenvereniging, dat is duidelijk, maar zoals al gezegd is het nog niet duidelijk of dit wel zal lukken (Skynet moet meezitten), al hebben we daar goede hoop in.
Trouwens, ook bij ons zijn er kenners en mensen die hun huishoudelijk organisatietalent aanbieden of beide ;)
NuKeM
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo,
Ik zie hier allemaal commentaren en quotes van iedereen
tussen de berichten hangen.
Maar we mogen niet vergeten wat eigenlijk de bedoeling is onze Sub??
Zoals Nob, NukeM en alle anderen (als ik voor de andere mods mag spreken) willen we ons amuseren, mensen helpen en als het kan
een goeie relatie met Skynet uitwerken.
Als wij moeten beginnen met iedere maand te vergaderen en
een VZW oprichten enzo is er de fun rap af.
De Sub is in een beginstadium, we hebben bijna een nieuwe sit en forum
en hebben op onze chatmeetings ook een goede verstandhouding.
Het aanbod om een goede verstandhouding met de Pub kan ik aannemen en alle hulp is welkom maar we mogen onze eigenheid niet verliezen.
We zijn een groepje die zonder dat we elkaar ooit gezien hebben
veel steun aan mekaar geven en onze kennis doorgeven aan mmensen die er wat minder van begrijpen.
Laat ons niet te ver lopen en gewoon zien wat er op ons afkomt en dan zien we wel verder.
Dit is dan mijn mening, er moet iemand zijn die bij misbruiken van de provider er tegenin gaat maar daar zijn we nog veel te klein voor
en we zien wat de gesprekken met Skynet daar uit voort brengen.

Greetz en ik wens de Pub nog veel geluk met hun verdere onderhandelingen met Telenet.

Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, ben dus paar dagen ziek geweest -> late reply ;-)
- sorry -
Persoonlijk vind ik dat Nukem en Weetgraag hier reeds de de belangrijkste punten hebben aangehaald die kan ik alleen maar bijtreden.

De SUB is vandaag 171 dagen online, kzou zeggen dat we ons snel gevestigd hebben op het internet.

Wat nu prior moet gebeuren is een nieuwe site en ons forum wat aanpassen en hier en daar wat "opsmukken". Eens ons forum goed draait en de site goed draait, gaan wij zeker contact nemen met Skynet. En ik denk dat alles zal afhangen van wat er dan gezegd en overeen gekomen wordt. Ik denk als wij met Skynet een degelijke overeenkomst kunnen bereiken, wij krijgen info van hen, en zij hebben een "open mind" voor kritiek van ons, info van ons, waar dan hopelijk ook effectief iets mee gedaan wordt... dan denk ik dat we in een gelijkaardige manier kunnen evolueren naar hetgeen de PUB nu is. Ketst Skynet alle samenwerking medewerking gewoon af, dan zou ik zeggen, dan doen we gewoon verder zoals we bezig zijn en de toekomst zal uitwijzen wat er van deze "community" verder komt.

Krijgen we toch ergens een samenwerking met Skynet, dan denk ik dat we rustig verder zullen doen, zoals we nu bezig zijn en kalm aan zullen uitbreiden op het gebied van organising members, mods,... want dan zal de SUB wel een pak meer werkt teweeg brengen dan nu. Dan zal er idd meer moeten vergaderd worden, etc etc.

Maar wat belangrijk is, is dat wij ons steeds goed voelen met wat we bezig zijn. Stel dat als we official contacts krijgen met Skynet en we worden iets als de PUB, als dat betekent dat we alle zagers van het skynetforum daarmee naar hier halen, dan ben ik er persoonlijk niet voor om de huidige sub verder uit te bouwen als de pub. Of we zouden er iets moeten opvinden dat we met meer team-members deze evolutie kunnen opvangen, dat het voor iedereen aangenaam blijft. (alweer voor de toekomst)

Ik denk dat het vrij duidelijk is op het ogenblik:
- nieuwe site, nieuw forum
- eens samenkomen in real life onder de mods ;-)
- contact leggen met Skynet
en afhankelijk van dit laatste zal de toekomst bepaald worden.

Ik vind het wel leuk, dat de pub hier komt luisteren hoe en wat :)
Kzou zeggen, tussen pub en sub zou er geen comeptitieve sfeer mogen zijn, een goede verstandhouding tussen beiden is steeds positief!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity heeft dat weer eens goed gezegd zie ;)

Misschien ietwat off-topic, maar er is nog één klein 'probleem' (en ook een groot verschil tussen Telenet en Skynet). Ik vraag mij af of Skynet wel zin zal hebben een ééntalige klantenvereniging te steunen, want als de Vlamingen een eigen klantenvereniging hebben zullen de Walen dat ook wel willen, maar daarvoor zullen wij niet kunnen zorgen... Dit is volgens mij een van de belangrijkste punten waardoor een officiële herkenning als klantenvereniging niet zou kunnen doorgaan :(
Voor de rest zie ik niet echt minpunten (een klantenvereniging hebben als ISP lijkt mij toch grotendeels een positief iets).
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja dat is iets waar weinigen reeds aan gedacht hebben. Telenet heeft namelijk dat probleem niet want ja, ze zijn enkel operationeel in Vlaanderen.

We zullen zien wat the Bigg Chief bij Skynet zegt eh... ik denk dat we toch iets moeten kunnen bereiken :)

ik dat goed gezegd? Heb eigenlijk samengevat wat jullie reeds allen aangehaald hadden... ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:ik dat goed gezegd? Heb eigenlijk samengevat wat jullie reeds allen aangehaald hadden... ;-)

Goed samengevat dan maar ;)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”