computer xp formatteren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gast

hey

ik heb een vraag ik zal graag mijn windows xp comp (dell) formateren ik doe het volgende:

*plaats originele xp cdrom in
*kies vervolgens nieuwe versie van xp installeren (niet update)
*mijn comp vraag waar ik mijn voorlopige xp installatie bestanden wil opplaatsen ik koos I: (dit is een externe harde schijf) probeerde het voordien met c: maar dan kon ik mijn c niet verwijderen voor de installatie dan kreeg ik de melding:

setup kan de gevraagde bewerking niet op de geslecteerde partitie verwijderen. deze partitie bevat tijdelijke installatie bestanden die vereist zijn voor het voltooien van de installatie.

maar nu ik I: koos om de voorlopige xp installatie bestanden op te installeren kreeg ik nog steeds die melding

*dan probeerde ik vervolgens zonder de c: partitie te verwijderen de installatie op de c: partietie uit te voeren dit lukte zonder problemen maar heb probleem was dat gewoon xp "ververst" is en mijn harde schijf is dus niet geformateerd alle niet xp bestanden zoals bv winamp. stonden nog altijd op mijn comp

hoe moet ik dit oplossen om ervoor te zorgen dat xp de c; station niet meer nodig heeft voor voorlopige xp bestanden op te installeren ik vermoed dat dit toch wel het probleem is...

weet iemand raad??? bedankt
crapiecorn.

ik zou het zo doen, booten van winxp cd, bij dell is dat meestal voor windows geladen wordt op f2 of f12 duwen, en dan als winxp voor install vraagt op enter duwnen, wat dingen overlopen tot je bij partitie indeling komt . en dan je c partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken en die wordt dan automatisch geformateerd.

pz
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Gast .. zoals crapiecorn al zegt moet je dus booten vanaf cd XP CD. Jij probeert windows te reinstallen vanuit Windows en dit geeft problemen indien je je bestaande C-drive wil verwijderen en opnieuw (leeg) aanmaken.

Dus steek die CD erin, druk op F12, selecteer je CDROM drive om op te starten en volg de procedure.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

ok bedankt lieve mensen :-)

dit probeer ik even
laat nog wel weten of het lukt

... tot straks
Gast

meric mannen ;-)

tis geluk netzoals jullie zeiden :-)
merci he ... als ik iets voor jullie kan doen ;-)

ale ik kan nu weer voor 2jaar voort lol

slu
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”