EDPnet IPv6 op Mikrotik

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo iedereen,

Ik wil me eens verdiepen in het IPv6 verhaal en heb hiervoor het vinkje aangezet in de portal van My Edpnet.
Nu is het zo dat ik op mijn Mikrotik (RB3011) router (waarop de PPPoE sessie wordt opgebouwd) geen IPv6 adres krijg (DHCP).

Iemand hier ervaring mee?
Of een config export?
:banana:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Had ik gevolgd, maar sinds de nieuwe versie van Mikrotik moet er ook nog gekozen worden wat er gerequest moet worden.

Bij deze heb ik het dus werkende gekregen op de Mikrotik:
Screenshot_2.png

EDIT:
Werkende gekregen op PC, je mag dus de twee vinkjes onderaan NIET aanzetten!
:banana:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Bij mij werkte dat nooit echt deftig, maar aangezien de IPv6 range toch static is heb ik "gewoon" de range die in de my edpnet staat als pool toegevoegd, mooi IP's gegeven aan de interfaces en that was it.
Er staat trouwens bij mij bij de "mijn verbindingen" pagina enkel een LAN range, geen WAN range, wat het hele gedoe een beetje vermoeilijkt.

Het probleem met de huidige RouterOS en IPv6 is dat je niet kan zien of het zelf via RA een IP heeft gekregen. Je kan proberen pingen vanaf de MT om te kijken of het zelf ook mooi z'n dingen in orde heeft maar daar stopt het ook een beetje spijtig genoeg.

Die DHCPv6 client werkt maar heel af en toe bij mij, at least 95% van de tijd blijft het gewoon als "searching..." staan.
Zelfs als ik jouw settings gebruik :
Afbeelding

Nu, ik moet wel vermelden dat ik en de FB een verbinding laat opzetten (voor telefonie) en de MT. Echter staat IPv6 op de FB uit. Maar toen ik nog de verbinding opgezet had met m'n oude BBox3 was het al zo'n "miserie".

Njagoed, ik heb het zo ook wel werkende gekregen bij mij maar het is verre van optimaal natuurlijk :P.

En inderdaad, hetgeen in die blog staat, voor al direct aan filtering te doen ipv elke host gewoon open naar buiten te zetten is goed.
Oud, en aan een update toe, maar goed.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Mag ik vragen hoe je aan een WAN prefix komt? (niet te zien in de my edpnet)

Ik kan de LAN prefix (/56) toevoegen als pool en zo mijn LAN clients adressen geven.
Dhcpv6 client werkt niet, dus ik dacht manueel een WAN adres in te stellen...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”