Door problemen tussen het radio-portaal Frontier Silicon en vTuner, hun leverancier van de database met Internet-radiostations, kwamen onlangs vele eigenaars van een Internet-radio zonder muziek te zitten.
Frontier Silicon is niet bij de pakken blijven zitten en is op zoek gegaan naar een andere leverancier waardoor er ondertussen opnieuw geluid uit de luidsprekers komt.
Alleen, vroeger kon je zelf via het Frontier radio-portaal URL's van streams ingeven en zelf lijsten met favorieten opmaken en beheren. Nu kun je enkel kiezen uit de aangeboden stations. Je kan wel nog online een aanvraag indienen om stations toe te voegen.
Zonder favorietenlijstjes is de praktijk echter onwerkbaar om naar stations te luisteren, want je moet eerst ellenlange standaardlijsten met vaak honderden stations doorscrollen om bij het gewenste station uit te komen. Dat neemt ZEER VEEL tijd in beslag.
Je kunt wel nog presets van jouw toestel toekennen aan vaak beluisterde stations, maar met 10 presets op een totaal van duizenden stations geraak je ook niet ver.
Zolang de hardware-producenten niet toestaan om de keuze van het portaal over te laten aan de consument blijft dit een heikel punt, want bij het minste probleem zit je zonder Internet-radio.
Idealer zou nog zijn dat je zelf je servertje met portaal zou kunnen draaien of rechtstreeks de stream-URL's van de zenders zou kunnen ingeven in je radio. Misschien is dat bij sommige merken wel het geval, maar in ieder geval niet bij mijn SilverCrest-radio.
Misschien behoort een firmware hack ook nog tot de mogelijkheden, maar dat gaat mijn petje ver te boven.
Problemen radio-portaal vTuner/Frontier Silicon
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Bovenstaande mail heb ik ontvangen van Sander van de radiowinkel. Mss hebben jullie er iets aan.van De Radiowinkel
Beste ,
Heeft u een internetradio van Audisse, Block, Hama, K&M, Nordmende, Noxon, Pinell, P TEC, Revo, Roberts, Ruark, Sangean, Scansonic, Sharp, Sonoro, Tangent, TechniSat, of Tiny Audio? Of wellicht een Denver, Pure of Soundmaster?
Dan zou het kunnen dat deze in de internetradio-mode het niet meer doet. Er is gisteren een grote update gekomen vanuit de chip fabrikant. Wellicht ziet u foutmeldingen op het scherm en hoort u een zich herhalende audio boodschap. Lees verder over wat er aan de hand is en wat te doen.
In verband met een wijziging van de internet radio provider voor Frontier Silicon (fabrikant radio-chip) zijn er per direct een aantal wijzigingen in de mogelijkheden voor internet radio. Wij weten op dit moment niet of de mogelijkheden die zijn vervallen in de nabije toekomst weer terug komen.
Dit zijn de wijzigingen:
Er zal geen ondersteuning meer zijn voor ‘ favorieten’. Wel blijft de mogelijkheid bestaan om stations onder presets vast te leggen.
Er zal geen support meer zijn voor ‘mijn toegevoegde stations’. (my favorite stations)
Bestaande internet radio of podcast presets zullen verwijderd zijn en opnieuw toegevoegd moeten worden aan de presets. (Er zal een audio fragment gespeeld worden die uitlegt dat de presets opnieuw ingevoerd moeten worden.)
Sommige stations/podcasts of genres zullen een andere naam hebben gekregen
Het ‘ help’ menu is veranderd.
Daarnaast heeft Frontier Silicon aangegeven dat door de transitie naar een nieuwe internet radio provider er tijdelijk enige instabiliteit kan zijn in het weergeven van internet radio. Uiteraard wordt er volop aan gewerkt door Frontier Silicon om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zie ook deze website of onze Facebook pagina. Ook hebben alle merken inmiddels op hun Facebook pagina of webpagina een verklaring geplaatst m.b.t. hun eigen toestellen.
Als het niet meteen werkt haalt u dan de batterijen (indien aanwezig) uit het toestel en haal de stekker uit het stopcontact. En zet de radio vervolgens weer op stroom. Probeer dit eventueel over een aantal uren weer.
Mocht de radio dan nog niet werken voer dan een FABRIEKSRESET uit via het (meestal) SYSTEEM menu van uw radio. Raadpleeg eventueel de handleiding. U dient dan eventueel wel de WIFI code opnieuw in te voeren.
Als het goed is moeten alle radio's vandaag of morgen de nieuwe software binnenhalen alsmede de nieuwe lijst met radiostations. De nieuwe software zou stabieler moeten werken, meer stations en podcasts moeten bieden en sneller kunnen schakelen tussen stations.
Ik wens u weer veel en gezellig radioluisterplezier!
Sander
radiowinkel(dot)com
Wilt u geen nieuwsbrief meer ontvangen? Afmelden nieuwsbrief
© 2007 - 2019 De Radiowinkel | typfouten en prijswijzigingen voorbehouden
- Converted
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Al mijn favorieten weg. En nu kan ik ze enkel nog maar lokaal opslaan. Ik hoop echt dat ze hun portal terugbrengen.
Plus de nieuwe content provider (airable.audio) is niet echt volledig...
Plus de nieuwe content provider (airable.audio) is niet echt volledig...
"ONEup -> 1000/40"
- alloja
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
Same here met mijn Roberts Stream 107. En op http://iradioforum.net zijn er veel boze users…
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Bij mij was het effe vervelend dat het niet meer werkte, en de gesproken melding was ook niet echt verhelderend maar nu werkt het terug, die favorieten gebruikte ik toch niet echt.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Converted
- Pro Member
Ik ook niet.Was wel handig. Maar nu moet je dus terugvallen op de lokale favorieten van je radio. Dus als je maar 10 presets hebt, kan je er maar 10 opslaan. Ik heb geluk dat die medion radio er 40 lokaal kan opslaan.Joe de Mannen schreef:Bij mij was het effe vervelend dat het niet meer werkte, en de gesproken melding was ook niet echt verhelderend maar nu werkt het terug, die favorieten gebruikte ik toch niet echt.
J.
"ONEup -> 1000/40"
-
- Starter
Hallo,
Heb verschillende internet-radio's in huis; nu blijkt dat, sinds gisteren, er op een aantal bepaalde zenders niet meer werken (blijft in "Loading"-mode staan) maar, op de andere toestellen deze zenders wel snel worden gevonden en spelen.
Bijvoorbeeld: Klara Continuo (VRT)/MNM Hits/Radio Swiss Jazz, laadt zeer snel op bepaalde radio's en op de andere dan weer niet; het is niet afhankelijk van de ouderdom van de radio noch van software-update. Heb reeds een fabrieks-herstelling gedaan, zonder resultaat.
Heeft iemand dit fenomeen ook?
Heb verschillende internet-radio's in huis; nu blijkt dat, sinds gisteren, er op een aantal bepaalde zenders niet meer werken (blijft in "Loading"-mode staan) maar, op de andere toestellen deze zenders wel snel worden gevonden en spelen.
Bijvoorbeeld: Klara Continuo (VRT)/MNM Hits/Radio Swiss Jazz, laadt zeer snel op bepaalde radio's en op de andere dan weer niet; het is niet afhankelijk van de ouderdom van de radio noch van software-update. Heb reeds een fabrieks-herstelling gedaan, zonder resultaat.
Heeft iemand dit fenomeen ook?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Hier staat de radio op Joe maar sinds het nieuwe platform valt hij regelmatig uit.
Nog iemand dit probleem ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Converted
- Pro Member
Heb je airable of frontier silicon als eens gecontacteerd?Joe de Mannen schreef:Hier staat de radio op Joe maar sinds het nieuwe platform valt hij regelmatig uit.
J.
"ONEup -> 1000/40"
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Neen, zo hard stoort het mij nog niet ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
J.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
J.
- Converted
- Pro Member
Favorieten zijn terug: https://smartradio.frontier-nuvola.net/
Helppagina: https://support.wifiradiofrontier.com/p ... favourites
Veel plezier:-)
Helppagina: https://support.wifiradiofrontier.com/p ... favourites
Veel plezier:-)
"ONEup -> 1000/40"