Stevige valies?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type/uitvoering valies?

Deze reis een Samsonite gezien met een scheur van een 40 cm gezien in de zijkant.
Bij mezelf is één van de vaste wieltjes voor de derde maal afgebroken.
Ik weet dat je dit kan aangeven, maar daar heb ik kot in de nacht geen zin in. Mijn ervaring de vorige keren is dat je sowieso nadien moet rondlopen en je na veel zeuren maar pas je reparatiegeld weer krijgt.
Misschien zijn er nog andere personen geïntresseerd in de positieve ervaringen met valiezen van onze mede-forumers die reeds vele reizen 'overleefden'....
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Wij gebruiken Eastpak tranverz L(arge), wel tevreden van.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik heb nu voor op het vliegtuig een eagle creek cargo hauler 45L besteld.
voordeel hieraan is dat je het gewoon kan dragen als rugzak - maar naar kwaliteit en levensduur heb ik natuurlijk nog het gokken.

er valt echter best veel positiefs over te lezen, en als je de blauwe neemt kan je die nu vinden voor 70 euro, dus valt qua prijs ook mee.
(note to self: de zwarte die onderweg is van A.S. even retourneren voor het sinds de bestelling cheapere model :angel: )
AfAX
Premium Member
Premium Member

De 2e ziet er handig uit.
Maar persoonlijk zoeken we wel degelijk valiezen met wieltjes.
Ook een slot lijkt noodzakelijk?

Als 'valies' dachten we in eerste instantie aan een 'harde' karkas.
Dit is niet het geval bij de eerstvernoemde Eastpak. Is misschien een weg die we eens moeten uitpluizen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Gebruik normaal backpacks. Die worden wel vuil maar kan je wassen en er kan minder aan kapot gaan. We hebben ook een grote tas, genre sporttas met aan 1 kant wieltjes. Ook die kan tegen een stootje en de wieltjes zitter er dieper in zodat ze niet afbreken.

Voor kortere reizen heb ik net nieuwe koffers gekocht voor handbagage (Samsonite). Het zijn er met slot en zeer licht (<900gr). Iets meer dan 100 EUR.

Harde schaal lijkt me minder handig. Dat plooit niet zo gemakkelijk en kan scheuren/breken. De stoffen zijn vaker sterker dan de "harde" schaal. Dat was ook het advies/ervaring in de winkel. De wieltjes zijn inderdaad een zwak punt. Je kan dat laten herstellen maar als je er vaker/meerdere kapot hebt kost dat al snel even veel als een nieuwe koffer.

Als je de mannen in de luchthavens bezig ziet weet je dat je best niet in te dure koffers investeert. Dat moet gewoon kapot. Soms lijkt het alsof ze met een tractor over je bagage zijn gereden :)
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

AfAX schreef:De 2e ziet er handig uit.
Maar persoonlijk zoeken we wel degelijk valiezen met wieltjes.
Ook een slot lijkt noodzakelijk?

Als 'valies' dachten we in eerste instantie aan een 'harde' karkas.
Dit is niet het geval bij de eerstvernoemde Eastpak. Is misschien een weg die we eens moeten uitpluizen...
De Eastpak Tranverz heeft 2 wieltjes, ingebouwd TSA slot en lange garantie....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wat koffers betreft kan je niet misdoen met Samsonite en Delsey. Wij hebben Delsey's die ondertussen al wat jaren mee gaan. In 1 er van is nu onderaan een barst van 10 cm (jammer genoeg niet direct gezien om nog te kunnen klagen bij de luchtvaartmaatschappijen.
Meestal worden de koffers tijdens onze reizen nog overgeladen bij het overstappen en worden ze op 4 weken een 10-tal keer in en uitgeladen bij veranderen van accommodatie.
We hebben er geen klachten over.

We hebben ook nog twee grote stoffen zakken met wieltjes die ook al een aantal keer mee geweest zijn en even veel afgezien. Behalve dat ze bij thuiskomst een goed moeten afgewassen worden is er ook nog geen schade aan.

Wat slotjes betreft, die stellen niets voor. Cijfersloten zijn niet echt een uitdaging en sloten met sleutel (TSA approved) daar zijn sleuteltjes voor in omloop. Gewoon geen waardevolle spullen in je koffers steken.... Ik moet wel zeggen dat we de laatste 36 jaar nog nooit iets kwijt geraakt zijn. 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Zeer tevreden van samsonite en hun garantie. Geen vragen, goede reparaties ofwel vervanging (door nieuwer model indien niet meer leverbaar)

Momenteel deze pro-dxl5 upright die zowat wekelijks mee de wereld rondreist.

https://www.samsonite.be/nl/pro-dlx-5-u ... -1041.html
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Rimowa of Tumi als het budget het toelaat of de betere modellen van Samsonite of Delsey.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

axs schreef:Zeer tevreden van samsonite en hun garantie. Geen vragen, goede reparaties ofwel vervanging (door nieuwer model indien niet meer leverbaar)

Momenteel deze pro-dxl5 upright die zowat wekelijks mee de wereld rondreist.

https://www.samsonite.be/nl/pro-dlx-5-u ... -1041.html
Ik heb ook Samsonite Pro DLX3 (oudere generatie), Business Rolling Tote, en 2 maten Trolley Cases.
Gaan al jaren mee, super handig en nog nooit problemen gehad.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Onze hardschalen valiezen zijn al in jaren niet meer van de zolder geweest. Alles is met stof hier, in de praktijk is dat handiger als je bv. op rondreis gaat. En ik ben ervan overtuigd dat ze sterker zijn ook.

Ik heb een Eagle Creek No Matter What. Dat is beresterk, maar niet zo gemakkelijk om mee te slepen (er zitten wieltjes op, dat wel) .
Mijn vrouw en dochter een Eastpak. Da's gewoon ok.
Mijn zoon een Osprey. Dat is top.

Alles komt van AS Adventure.

Mocht ik terug moeten kiezen voor mzelf: dan zou ik Osprey eerst uitzoeken Zeer dure tassen, maar goed design, zeer degelijk materiaal en dankzij het frame en grote wieltjes makkelijk voort te slepen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Al jaren heel tevreden van mijn Samsonite Cosmolite Spinner. Ik heb die al uit het vliegtuig zien gegooid worden maar was niks aan.
AfAX
Premium Member
Premium Member

lithion schreef:Al jaren heel tevreden van mijn Samsonite Cosmolite Spinner. Ik heb die al uit het vliegtuig zien gegooid worden maar was niks aan.
Mijn oog was intussen ook gevallen op de spinners (4 wieltjes -> praktisch) van Samsonite omdat deze ook nog net 'betaalbaar' zijn. Maar dan vind je ook weer reviews (met foto's !!! ) op Amazon e.d. van personen die slechts één of een paar keer op reis geweest zijn met deze spinners, en dan toch reeds afgebroken wieltjes hebben of een rits die het begeeft.
Dan wordt het natuurlijk een dure koop.

Momenteel heb ik nog een oude Delsey valies liggen met 2 wieltjes aan de zijkant die redelijk goed verborgen zitten. Haast om de spinners te kopen is er dus nog niet.

Blijkbaar moet je wel redelijk wat geluk hebben met de extreme mishandelingen die de koffers doorstaan :/.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

De pro dlx5 is er ook als spinner.

https://www.samsonite.be/nl/pro-dlx-5-s ... ?cgid=8636

Verder alles in handbagage mee ;) scheelt al serieus qua mishandling.
AfAX
Premium Member
Premium Member

axs schreef:De pro dlx5 is er ook als spinner.
https://www.samsonite.be/nl/pro-dlx-5-s ... ?cgid=8636
Verder alles in handbagage mee ;) scheelt al serieus qua mishandling.
een handbagage heb ik. deze lijden idd niet onder de bagage afhandeling.
ben op zoek naar een valies die in her vliegruim gaat ;-)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kijk ook eens naar American Tourister. Is merk van Samsonite en kwaliteit is ongeveer hetzelfde (vaak ook beetje lichter wat goed is)

Kijk ook zeker goed online: coolblue en amazon hebben soms leuke prijzen. Maar ook bv ga naar de Inno in Brussel Nieuwstraat tijdens solden voor mooie korting.

Voor laatste 6 grote valiezen dat ik gekocht heb nooit meer dan 110 euro betaald (samsonite en American tourister) En allemaal super van kwaliteit... Elk van hun heeft minstens 50 vluchten achter de rug zonder enige probleem
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Als het een hardshell moet zijn kies dan voor plolycarbonaat, dat scheurt niet,houd mooi zijn vorm en is licht.
Best neem je er ook een met dubbele wieltjes, dat rijdt beter.

Gekende merken Titan, Delsey, american tourister,....
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

AfAX schreef:Mijn oog was intussen ook gevallen op de spinners (4 wieltjes -> praktisch) van Samsonite omdat deze ook nog net 'betaalbaar' zijn. Maar dan vind je ook weer reviews (met foto's !!! ) op Amazon e.d. van personen die slechts één of een paar keer op reis geweest zijn met deze spinners, en dan toch reeds afgebroken wieltjes hebben of een rits die het begeeft.
Op die spinners heb je 10 jaar garantie. Ik vind die echt wel stevig hoor.
AfAX
Premium Member
Premium Member

lithion schreef: Op die spinners heb je 10 jaar garantie.
Volgens vele reacties op Amazon e.d. kon ik afleiden dat hun garantie niet telt als er schade is aan de valies, zoals breuken, deuken of wieltjes die afbreken. Ze geven dan toch wel een verkeerd beeld met hun 'garantie'
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”