batterij in smartphones is voor mij erg uitdagend

Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Kan iemand mij vertellen waarom ik bij elke gsm dat ik koop problemen heb met de batterijduur van mijn gsm?

Ik heb men oneplus 6 sinds agustus 2018 en ik merk sinds een tijdje dat die batterij begint keisnel te gaan. Nu ik gebruik mijn gsm ook wel enorm veel.

Ik zit tegen de middag nog maar aan de helft van de capaciteit en moet hem eigenlijk na de middag altijd bijladen om savonds nog door te komen.

Wat zou ik doen?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Kijk eens naar de apps, welke gebruikt veel batterij?
Zit er misschien eentje die veel pakt in de achtergrond?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Waarvoor gebruik je hem?
Met alleen browsen en muziek beluisteren haal ik een dag(is wel geen 1+)
Mocht je hem gebruiken als GPS en voor games dan gaat je batterij meestal snel naar beneden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zit continu op 4g dus dat kan ook al impact hebben.

Daarnaast is Discord, Instagram en google chrome verantwoordelijk voor 50 procent van het energieverbruik(Discord 23, instagram 18, chrome 8 )
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

boonpwnz schreef:Kan iemand mij vertellen waarom ik bij elke gsm dat ik koop problemen heb met de batterijduur van mijn gsm?
Nooit onder de 30% gaan bv, verlengt de levensduur van de batterij, (en voor de rest 90% van de dag het ding straal negeren).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vooral de gsm niet s nachts continu laten laden terwijl je slaapt. Zeker niet met de huidige gsm's die snelladen ondersteunen. Ik heb gewoon een schakelklok op een stopcontact gezet waar de lader van mijn gsm in zit. De snellader die bij de gsm zit heb ik steeds in mijn ambulancetas zitten, voor thuis heb ik een gewone traditionele lader gekocht welke de gsm traag gaat laden van 0u tot 1u en van 5u tot 6u. Als ik opsta is mijn gsm dan ook voor 80% geladen wat voldoende is om de voormiddag door te komen. Op het werk (abulancedienst) leg ik de gsm af en toe aan de lader voor een paar minuten (snellader) en zo houd hij het redelijk goed vol. Is nu anderhalf jaar oud en nog steeds redelijk qua levensduur van die batterij.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Op Android kan je mits root gewoon doen wat je wilt. Je kan bv. opladen limiteren tot 80% waardoor je in theorie veel meer charge cycles uit je batterij kan halen (zeker als je hem ook altijd oplaadt als hij nog rond de 20% of meer heeft)
Dan kan je hem 's nachts ook gewoon aan de snellader hangen zonder problemen aangezien hij toch maar tot 80% oplaadt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb ook een Oneplus 6... Als je daar intensief mee bezig bent, ja, dan is een dag op een lading van 90% normaal. Vooral Chrome is een grote slokop, maar ook het casual gamen. Sommige spelletjes zijn behoorlijke verbruikers.

Als ik eens wat minder intensief op de gsm zit gaat deze netjes 2 dagen mee. Batterij is nog 82% in orde zegt mijn app. :)

Gemiddeld batterijverbruik 8u intensief, 82u standby, combi 37u.

Zet Accubattery er eens op, dan ga je al heel wat wijzer worden.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Slafes schreef: Zet Accubattery er eens op, dan ga je al heel wat wijzer worden.
Ik gebruik ook AccuBattery. Is een nuttige app. Deze gaat in tegen de wijdverspreide opinie dat de lage batterij% (dus het punt waarop je begint te herladen) van belang is (er wordt vaak beweerd dat je beter niet onder 20% ontlaadt, maar deze app verwijst naar wetenschappelijk onderzoek (over Li-ion batterijen in 't algemeen) die daar geen probleem in ziet. De app bevestigt wel de wijdverspreide mening dat je beter niet tot 100% oplaadt)

Een andere nuttige app is Gsam battery monitor, of Gewoon de settings van Android.

Aan de OP, hou ook schermtijd in de gaten. Vaak is dat de meest belangrijke invloed op de batterij (naast GPS, en gaming), en zal je telefoon bvb maar 4-6 uur schermtijd (screen on time) kunnen leveren op een volle laadbeurt. Als ik tijdens het pendelen 1,5 uur non-stop met de telefoon bezig ben, dan ben ik ook zo'n 30-40% kwijt.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”