Scarlet mobile: onbereikbaar voor Telenet-klanten

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Karel Van Hoof
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018, 19:05

Vriendin is onlangs van Telenet-mobile overgestapt naar Scarlet-mobile sindsdien is ze onbereikbaar voor Telenet-klanten (zowel via vaste telefoonlijn als via GSM). Iemand een idee waar het probleem kan zitten? Bij Telenet verwijzen ze haar door naar Scarlet, maar daar hebben ze tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dus: nr zat bij TN, je hebt geporteerd naar scarlet, en nu is het nr ENKEL onbereikbaar vanaf TN?
dan ligt de fout bij telenet, en is er nog iets mis met hun routering van het nummer.

maar feitelijk ben je wel geen klant meer bij TN dus zullen zij ook niet geneigd zijn te helpen.
feitelijk is het dan aan scarlet om TN te contacteren hierover. (maar of ze op de 1st line er iets van weten is een andere zaak)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Karel Van Hoof schreef:Iemand een idee waar het probleem kan zitten?
Wellicht zit het probleem bij Telenet die de routering van het nummer (nog) niet het geüpdatet.
In de praktijk zal Telenet uitsluitend Telenet-klanten helpen, het heeft dus geen zin om zonder klantennummer naar Telenet te bellen. Eigenlijk moeten Telenet-klanten melden als er een nummer onbereikbaar is voor hen, die boodschap geef je best ook door aan je correspondenten die Telenet-klant zijn.
Karel Van Hoof schreef:Bij Telenet verwijzen ze haar door naar Scarlet, maar daar hebben ze tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Dat is normaal. Telenet helpt Telenet-klanten en Scarlet helpt Scarlet-klanten. Als Scarlet-klant moet je het probleem melden bij Scarlet, maar als het probleem bij Telenet ligt, kan Scarlet het niet snel oplossen.
Je kan dit probleem ook eens melden bij de toezichthouder BIPT via het e-mailadres numbering (at) bipt.be, blijkbaar maakt Telenet nog steeds dezelfde fouten als vroeger, want ik heb dit probleem meer dan 6 jaar geleden ook meegemaakt bij een overstap naar OVH VoIP.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ik ga raf1 deels tegenspreken
Het probleem kan eventueel bij Telenet zitten, maar kan ook te wijten zijn aan Scarlet of bij Proximus (als transitoperator)
In principe dient de keten van (vanaf) beller naar gebelde te worden nagekeken en dient de klacht door de beller aan zijn eigen operator te worden geformuleerd
Vermits de keten in dit geval vrij beperkt is (Scarlet maakt gebruikt van Proximus platformen kan een formele schriftelijke/electronische klacht ** eventueel ook soelaas brengen (voor internationale gesprekken met complexe commerciële least cost routing is een dergelijke werkwijze evenwel vrijwel hopeloos)
Desgevallend indien nodig klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41

** telefonische klachten aan 1e lijn alleen bieden geen waterdichte garantie dat het probleem voor verder onderzoek aan backends worden overgemaaakt
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”