Rooted en kbc banking app (gedaan vanaf 9/4)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Rooted /jailbroken en kbc: gedaan vanaf 9 april? Krijg er een 2e melding van nadat ik de eerste heb uitgezeten

Ikzelf heb magisk installed met hide voor kbc oa

Mijn vrouw is rooted old-school op hetzelfde Gmail account

Wie is de mol? Zij, ik of beiden?

Iemand tips of ervaring mee?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ook root via Magisk (kan je root verbergen voor bepaalde apps)?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Magisk hide zit tegenwoordig mee ingebakken in de recente versies (actief bij mezelf uiteraard)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vermoed dat zolang uw toestel Safetynet 'passed' er geen probleem zal zijn. (met Magisk hide lukt dat).
Alleen sommige apps doen nog extra checks door files te scannen en magisk te detecteren (eg. Pokemon GO :roll: ) maar dat valt weer te omzeilen op een manier.
Maar het zou me verbazen mocht KBC iets implementeren buiten de standaard Safetynet check.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Ik geloof dat sommige Android Apps controleren op bootloader. Hier op een Huawei toestel zodra ik TWRP installeer ipv originele recovery, mijn Keytrade app weigert te starten.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

lanadekat schreef:Ik vermoed dat zolang uw toestel Safetynet 'passed' er geen probleem zal zijn. (met Magisk hide lukt dat).
Alleen sommige apps doen nog extra checks door files te scannen en magisk te detecteren (eg. Pokemon GO :roll: ) maar dat valt weer te omzeilen op een manier.
Maar het zou me verbazen mocht KBC iets implementeren buiten de standaard Safetynet check.
Ik vraag me af als je de permissions van kbc voor je storage opheft of die dan hoegenaamd nog files zou kunnen gaan scannen/uitlezen ? iemand enig idee ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Waarschijnlijk kan die dan geen files meer lezen, maar dan zal de app waarschijnlijk ook niet meer werken.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

lanadekat schreef:Waarschijnlijk kan die dan geen files meer lezen, maar dan zal de app waarschijnlijk ook niet meer werken.
Hmmm... Storage staat uit bij mij blijkbaar :angel: Zal dat ooit ingesteld hebben stel ik vast. Stel mij nu nog meer vragen lol :lol:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

yurifedov schreef:Ik geloof dat sommige Android Apps controleren op bootloader. Hier op een Huawei toestel zodra ik TWRP installeer ipv originele recovery, mijn Keytrade app weigert te starten.
Met Magisk hide werkt de app wel bij mij.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Ondertussen geen melding meer gekregen , die van de vrouw is unrooted, de mijne draait nu in core mode only en lijkt ook ok
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Heeft iemand een oplossing met mynexuzhealth op een rooted/unlocked Android toestel?
Ik heb een PocoPhone F1 en als ik de bootloader unlocked dan mynexuzhealth weigert op te starten. Zonder root of iets anders gedaan te hebben.
My bedoeling is na unlocken van toestel, via TWRP regelmatig volledige backup kunnen nemen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je toestel Safetynet niet kan valideren (wat zo is gezien je unlock) ben je gezien.

Oplossingen: rooten via magisk en hide gebruiken, aanpassen van build.prop werkt ook geloof ik.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”