argenta downloads

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

nog iemand die het jammer vindt dat Argenta je verrichtingen niet meer laat downloaden in het csv formaat? Je kon dat dan importeren in die banking tools. Of kent iemand een truuk om van een xlsx bestand een csv bestand te maken . Gewoon openen in excel en vervolgens kiezen voor opslaan als werkt niet
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Er zijn genoeg libraries om Xlsx te bewerken in Python, PHP of een andere programmeertaal. Dus iemand die daar tijd voor heeft kan iets schrijven dat xlsx automatisch omzet naar CSV. Als je rondzoekt op het internet vind je misschien wel al iemand die zoiets gemaakt heeft.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

In principe kan je vanuit Excel 'opslaan als' naar CSV exporteren, alleen is er in België een probleem.
CSV = Comma Separated Values maar aangezien de meeste pc's bij ons de komma als decimaal scheidingsteken hebben wil die dat niet fatsoenlijk doen. Een trukje is om de lijst in Excel in te lezen en er een extra formule achter te zetten, bvb:
=A91&","&B91&","&""""&C91&""""&","&""""&D91&""""&","&E91&","&F91&","&G91&","&""""&H91&""""&","&I91&","&J91&","&K91&","&L91&","&M91&","&N91
Die formule trek je dan door voor heel het blad waarna je de waarden selecteert en copyeerd. Die kan je dan in een text editor, bvb Notepad, plakken en vervolgens bewaren als CSV bestand. De 3 aanhalingstekens zijn nodig als je waarden wil exporteren met een komma er in, voor gewone tekst is dat niet nodig...

Ik weet dat dit een hele omweg is maar dat is bij mijn weten het enige wat fatsoenlijk werkt. Uiteraard kan je in de Windows-settings het scheidingsteken en het decimaal teken even wijzigen, je ding doen en het daarna terug omzetten.
k_ray
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2019, 12:28
Locatie: Gent

zoals reeds gemeld kan je in Excell opslaan als csv. Om probleem zoals hierboven staat beschreven te vermijden, moet je bij de algemen instellingen voor localisatie daar het scheidingskarakter wijzigen van , naar ; als dat nog niet automatisch gebeurd door 'belgie' te kiezen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik vind het zelfs lastig dat je moet wachten op de "maand" afsluiting voor je masterkaart verrichtingen. eer je kunt zien wat er allemaal aangerekend werd.

Van zodra je blijkbaar meer dan 50(???) verrichtingen hebt gedaan op 4 maand tijd kan de app en internet bankieren niet tijdig de lijst ophalen bij Worldonline... aangeraden wordt om dus minder verrichtingen te doen met m'n (golden) mastercard...
tja al die paypal/aliexpress/uber ritjes....
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

skynetbbs schreef:ik vind het zelfs lastig dat je moet wachten op de "maand" afsluiting voor je masterkaart verrichtingen.
Dat kan je wel zien in de argenta-app: een paar dagen na de betaling staat die al in de uitgaven van de lopende maand...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

2 maand lang "an error has occured" (in de app en op de pc)... er was blijkbaar een max limiet bereikt...
sinds dezemorgen eindelijk in orde...yeeehaaaaa
en kan ik weer tot 1/3 kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”