ik surf met internet explorer, op mijn laptop met windows xp en een telenet verbinging.
Als ik een aantal sites wil openen dan zie ik de site laden, maar als de site dan net geopend is dan wordt men browservenster na een ongeveer een seconde of zo blanco.
Voor de rest lijkt alles in orde, alleen heb ik gewoon een blanco scherm.
Als ik dezelfde sites wil openen op mijn andere PC met windows 98 en dezelfde internet explorer dan heb ik hierbij geen problemen.
Ligt dit aan windows xp? of zit er een probleem bij de instellingen van mijn laptop
ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb kunnen omschrijven, en dat jullie me kunnen helpen.
Ik zou liefst gewoon met internet explorer willen blijven werken
alvast bedankt, steven
[mod="Nob"]Er stonden nog al wat louche links in je topic, als ik jou was zou ik eens een goede spyware scan laten lopen, bij deze zijn die links gewist. [/mod]
problemen met internet explorer
Ik heb ook nogal veel last van blanco paginas de laatste tijd en ook pics die ik niet te zien krijg alleen maar kruisjes
Maar die blanco paginas dacht ik dat ook te maken kan hebben met provider ofzoiets ???
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Maar die blanco paginas dacht ik dat ook te maken kan hebben met provider ofzoiets ???
doch doet het me sterk denken aan spyware:: lees volgende link
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=45415
als je kijkt naar je startpost dan zie je dat woorden zoals "internet, laptop en windows" hyperlinks zijn naar ntsearch.com
en *tromgeroffel*(samson
) als ik zoek op "ntsearch.com spyware" kom ik allemaal links tegen die handelen over ntsearch.
blijkt een browserhijacker te zijn en net zoal je zegt worden je sites geladen maar net op het laatste moment worden ze blanco
als adwarescanners niks kunnen vinden raad ik je aan om toch een format te overwegen
en een andere tip die ik altijd geef als het over spy- adware problemen gaan: probeer firefox, sinds ik ermee surf heb ik nix van spy of adware meer op mijn pc (neen ik maak geen reclame, daar firefox opensource is) zelfs sommige techneuten die bij windows werken vertrouwen liever op firefox![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=45415
als je kijkt naar je startpost dan zie je dat woorden zoals "internet, laptop en windows" hyperlinks zijn naar ntsearch.com
en *tromgeroffel*(samson
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
blijkt een browserhijacker te zijn en net zoal je zegt worden je sites geladen maar net op het laatste moment worden ze blanco
als adwarescanners niks kunnen vinden raad ik je aan om toch een format te overwegen
en een andere tip die ik altijd geef als het over spy- adware problemen gaan: probeer firefox, sinds ik ermee surf heb ik nix van spy of adware meer op mijn pc (neen ik maak geen reclame, daar firefox opensource is) zelfs sommige techneuten die bij windows werken vertrouwen liever op firefox
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
de pispaal <<
-
- Administrator
- Contacteer:
Of probeer eensHijackThis.
En als het probleem nog niet opgelost is reïnstall internet explorer.
http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;318378
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
En als het probleem nog niet opgelost is reïnstall internet explorer.
http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;318378
ik zie het nu ook, khad da brobleem van netsearch nog nog nooit voor gehad, zelfs nog nooit gezien eerlijk gezegd,
ik heb net ff adaware laten lopen en kheb 3 bestandjes gevonde en die dan maar late verwideren!
Hopelijk gaat het nu beter
Bij deze post zal ik meteen zien of ik die links nog aanmaak
(windows laptop)
ik heb net ff adaware laten lopen en kheb 3 bestandjes gevonde en die dan maar late verwideren!
Hopelijk gaat het nu beter
Bij deze post zal ik meteen zien of ik die links nog aanmaak
(windows laptop)
- PaulMadeiras
- Starter
de adaware scan bleek niet te helpen,
daarna heb ik gescaned met CWShredder, en daarna met HiJackThis
beide programma's die beweerden om de spyware te vinden en te verwijderen, maar niets werkte!!
kheb dus uiteindelijk internet explorer opnieuw geïnstaleerd, en nu lijkt alles terug in orde te zijn!
bedankt voor de hulp
daarna heb ik gescaned met CWShredder, en daarna met HiJackThis
beide programma's die beweerden om de spyware te vinden en te verwijderen, maar niets werkte!!
kheb dus uiteindelijk internet explorer opnieuw geïnstaleerd, en nu lijkt alles terug in orde te zijn!
bedankt voor de hulp
maar das mijn mening
- foxxy girl
- Pro Member
en hoe heb je dan juist internet explorer opnieuw geinstaleerd?
dit is volgens mij niet zo simpel als jij beweert, maar ik kan mis zijn.
dit is volgens mij niet zo simpel als jij beweert, maar ik kan mis zijn.
door ie te heinstaller verwijder je die spyware niet, die zit meestal ergens goed verborgen in system32 map of zo
- PaulMadeiras
- Starter
ik heb in mijn register een bestand aangepast zodat ik internet explorer opnieuw kon instaleren, dat staat zo op de pagina die °MaRtO°° in zijn post gelinkt heeft.
De sites waar ik eerst problemen mee had die doen het nu trug, en als ik met google een zoekactie doe dan zijn die links naar NTSearch verdwenen, dus daarmee lijkt het probleem opgelost!
als het nu weer terug komt dan zit er niks anders op dan weer te formateren he.
De sites waar ik eerst problemen mee had die doen het nu trug, en als ik met google een zoekactie doe dan zijn die links naar NTSearch verdwenen, dus daarmee lijkt het probleem opgelost!
als het nu weer terug komt dan zit er niks anders op dan weer te formateren he.
maar das mijn mening
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Dat formateren zou ik niet te snel doen. T'is niet omdat adaware of search & destroy er geen raad mee weten dat je al onmiddellijk dergelijke drastische maatregelen moet nemen.
Meestal kan je het zaakje manueel opkuisen door de registry op te kuisen, de juiste services te kelen en in veilige modus wat bestanden te wissen.
Als in je services-lijst (taakbeheer) er plots een aantal bij komen, zonder dat je iets geïnstalleerd hebt, weet je meestal al hoe laat het is.
Je kan trouwens via google van elk proces of service aan de weet komen wat het ding doet, en of je het wel echt nodig hebt.
Meestal kan je het zaakje manueel opkuisen door de registry op te kuisen, de juiste services te kelen en in veilige modus wat bestanden te wissen.
Als in je services-lijst (taakbeheer) er plots een aantal bij komen, zonder dat je iets geïnstalleerd hebt, weet je meestal al hoe laat het is.
Je kan trouwens via google van elk proces of service aan de weet komen wat het ding doet, en of je het wel echt nodig hebt.
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke