Wij hadden tot woensdag dus een Netline abonnement bij Dommel (en eigenlijk dekte dit perfect onze behoefte)
Voor de telefonie waren 2 gratis vaste lijnen inbegrepen.
Maar niet enkel de lijnen waren gratis, je kon er ook gratis mee bellen (24/7 en zelfs naar GSM's, ook naar het buitenland!)
Achteraf bekeken waarschijnlijk "too good to be true", want gratis bestaat blijkbaar niet? (zie topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=55075
De vaste lijnen werden gebruikt om oproepen mee te ontvangen, en indien niet werd opgenomen wegens afwezig, werd gratis doorgeschakeld naar de GSM. En omdat de doorschakeling rechtstreeks via de VoIP-centrale van Dommel liep, kreeg je op de GSM ook de CLIP van de beller te zien, en niet de CLIP van ons eigen vaste lijn waarmee er werd doorgeschakeld.
Je kon via de vaste lijn zelfs gratis (of bijna gratis) met een GSM bellen (via vpn met de Fritz-Fon-app) (=>hiervoor was uiteraard wel een (gratis) wifi of betalende dataverbinding nodig). De opgebelde kreeg ook hier de CLIP van onze vaste lijn te zien.
Is bovenstaande (doorschakeling naar GSM & bellen met GSM met CLIP van vaste lijn) ook mogelijk via alternatieve VoIP-aanbieders?
(Liefst in functie van een Fritzbox 7490 als router)
Simpelste/goedkoopste maar kwalitatieve oplossing als alternatief voor telefoniediensten Dommel
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Had ook een Dommel lijn met gratis bellen, maar zoals de Amerikanen al een plegen te zeggen "There is no such thing as a free lunch"...
Ben nu bij EDPNet en heb berekend dat als ik minder dan 478 min / maand naar een vaste lijn bel (of 92 min/maand naar GSM) ik nu goedkoper af ben dan met het 'gratis' bellen van Dommel. Naar het buitenland bellen doe ik nauwelijks. Soms eens naar Nederland of Duitsland waarbij naar Duitsland bellen zelfs goedkoper is dan naar België...
Doorschakelen naar GSM was inderdaad leuk, maar ik heb zo iets van als ze mij echt dringend moeten hebben bellen ze wel rechtstreeks op de gsm. Voor iemand met een zaak of een zelfstandige ligt dat natuurlijk anders... In mijn Fritzbox 7360 kan je ook een doorschakeling activeren maar dan geeft ie wel de CLIP van je eigen nummer mee.
Ben nu bij EDPNet en heb berekend dat als ik minder dan 478 min / maand naar een vaste lijn bel (of 92 min/maand naar GSM) ik nu goedkoper af ben dan met het 'gratis' bellen van Dommel. Naar het buitenland bellen doe ik nauwelijks. Soms eens naar Nederland of Duitsland waarbij naar Duitsland bellen zelfs goedkoper is dan naar België...
Doorschakelen naar GSM was inderdaad leuk, maar ik heb zo iets van als ze mij echt dringend moeten hebben bellen ze wel rechtstreeks op de gsm. Voor iemand met een zaak of een zelfstandige ligt dat natuurlijk anders... In mijn Fritzbox 7360 kan je ook een doorschakeling activeren maar dan geeft ie wel de CLIP van je eigen nummer mee.
Zonder off-topic te willen gaan: ook ik ben na het debacle bij Dommel volledig overgeschakeld naar EDPnet.
En dat is, gezien de chaos, allemaal supervlot verlopen, waarvoor dank!
Echter, EDPNet maakt op haar website ook reclame met de slogan "TELEFONIE, GRATIS EN VOOR NIETS!"
Eronder staat wel: "Met edpnet telefonie erbij, geniet je van zeer lage beltarieven"
Echter, de tarieven om met hun vaste lijn te bellen naar GSM's zijn alles behalve "gratis" (en eigenlijk ook niet "zeer laag")
=> het beltarief naar GSM-nummers in België is 0.13 €/min (weliswaar zonder connectiekost)
Ook het "EDPNET PLUS PACK" biedt hier geen oplossing: deze 2000 belminuten per maand voor 5€ zijn enkel naar vaste lijnen te gebruiken.
Als je met de vaste lijn per maand bijvoorbeeld 5 uur naar GSM's belt ben je zo al 39€ kwijt...
...en dus ben ik op zoek naar een alternatief (terug on-topic)
En dat is, gezien de chaos, allemaal supervlot verlopen, waarvoor dank!
Echter, EDPNet maakt op haar website ook reclame met de slogan "TELEFONIE, GRATIS EN VOOR NIETS!"
Eronder staat wel: "Met edpnet telefonie erbij, geniet je van zeer lage beltarieven"
Echter, de tarieven om met hun vaste lijn te bellen naar GSM's zijn alles behalve "gratis" (en eigenlijk ook niet "zeer laag")
=> het beltarief naar GSM-nummers in België is 0.13 €/min (weliswaar zonder connectiekost)
Ook het "EDPNET PLUS PACK" biedt hier geen oplossing: deze 2000 belminuten per maand voor 5€ zijn enkel naar vaste lijnen te gebruiken.
Als je met de vaste lijn per maand bijvoorbeeld 5 uur naar GSM's belt ben je zo al 39€ kwijt...
...en dus ben ik op zoek naar een alternatief (terug on-topic)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
KoenP schreef:Is bovenstaande (doorschakeling naar GSM & bellen met GSM met CLIP van vaste lijn) ook mogelijk via alternatieve VoIP-aanbieders? (Liefst in functie van een Fritzbox 7490 als router)
- - doorschakelen vaste lijn naar GSM via Fritz!Box > jij ziet de CLIP van je eigen vaste lijn, en niet van de originele beller.
- doorschakelen vaste lijn naar GSM via EDPNet > jij ziet wel de CLIP van originele beller, maar betaalt hiervoor het EDPNet tarief voor gesprekken naar GSM.
- bellen met GSM met CLIP van vaste lijn > via de Fritz!App Fon + VPN (je belt dan via d Fritz!Box aan de EDPNet tarieven)
- bellen met GSM met CLIP van vaste lijn kan ook via een Betamax App, waar je het vaste lijn nummer hebt geregsitreerd (je belt dan aan de tarieven van de gekozen Betamax brand).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij OVH Telecom kost 1 uur naar Belgische gsm's bellen 1,87 euro, het abonnement kost 1,19 euro/maand. Voor 5 uur naar Belgische gsm's te bellen ben je dan 9,37 euro kwijt. Inclusief het abonnement is dat dan 10,56 euro
Naar vaste lijnen bellen is inbegrepen in het abonnement van 1,19 euro, maar er geldt wel een FUP: per maand maximaal 99 verschillende correspondenten bellen met een maximale gespreksduur van telkens 1 uur. Buiten de FUP bellen is betalend: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
OVH Telecom heeft ook een abonnement van 18,14 euro/maand waarin de FUP ook geldt voor gsm-nummers.
Naar vaste lijnen bellen is inbegrepen in het abonnement van 1,19 euro, maar er geldt wel een FUP: per maand maximaal 99 verschillende correspondenten bellen met een maximale gespreksduur van telkens 1 uur. Buiten de FUP bellen is betalend: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/de ... phonie.xml
OVH Telecom heeft ook een abonnement van 18,14 euro/maand waarin de FUP ook geldt voor gsm-nummers.
Of nog beter bij OVH?
Enkel als je een toestel erbij neemt maar er staat nogal verwarrend erbij "Verzending gratis naar Frankrijk" => ook naar Belgie geen transportkosten indien je het bestelproces met een account doorloopt
Dus voor 11€ per maand FUP naar GSM's?
(=> dit is bijna zo goed als de optieformule bij Scarlet voor 10€ per maand 24/24 onbeperkt naar GSM's)
Wie doet beter?
En hoe kan ik het bestaande vaste nummer naar OVH laten overzetten? => EDIT: gevonden=> https://www.ovhtelecom.fr/images/teleph ... ite-V4.pdf
Enkel als je een toestel erbij neemt maar er staat nogal verwarrend erbij "Verzending gratis naar Frankrijk" => ook naar Belgie geen transportkosten indien je het bestelproces met een account doorloopt
Dus voor 11€ per maand FUP naar GSM's?
(=> dit is bijna zo goed als de optieformule bij Scarlet voor 10€ per maand 24/24 onbeperkt naar GSM's)
Wie doet beter?
En hoe kan ik het bestaande vaste nummer naar OVH laten overzetten? => EDIT: gevonden=> https://www.ovhtelecom.fr/images/teleph ... ite-V4.pdf
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
OVH is inderdaad een zeer goed alternatief.
Ik had dat echter niet vernoemd, omdat je al beslist had om naar EDPNet over te stappen ...
Ik had dat echter niet vernoemd, omdat je al beslist had om naar EDPNet over te stappen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Je kan gewoon een betamax kloon programmeren in je fritzbox met belregels dat als je naar gsm belt je die of die kloon gebruikt...
Ikzelf gebruik al sinds lang voippro en erg tevreden van voor gsm (15-30% van de edpnet prijs momenteel) gesprekken. Maar er zijn er andere die goedkoper zijn.
Ikzelf gebruik al sinds lang voippro en erg tevreden van voor gsm (15-30% van de edpnet prijs momenteel) gesprekken. Maar er zijn er andere die goedkoper zijn.