Ik heb net een Fritzbox 7590 binnen gehad omdat ik sinds woesndag zonder internet zat met onze oude Sagem die blijkbaar niet meer werkte, ik gok door een aanpassing op het netwerk want als ik er op inlogde leek alles perfect in orde.
Ik heb deze na wat proberen geupdate naar 07.01, maar blijkbaar ben ik toch op een fallback profiel gezet zodat ik eigenlijk zelfs geen websites meer binnen krijg (nadat het in het begin gewoon allemaal goed werkte). Het lijkt een internationaal model, maar ik heb hem wel op Belgie ingesteld.
Wat kan ik hier aan doen en wat doe ik mis (hoe krijg ik mij van dat fallback profiel af)?
Hopelijk krijg ik dit hier gepost.
Fallback Firtzbox 7590
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik ben vrij zeker dat dit erna is gekomen, maar ik heb veel dingen daarvoor geprobeerd omdat ik het eerst niet werkend kreeg (en ik weet nog altijd niet waarom het daarna wel werkte).
Dus misschien is het door een van die dingen die ik geprobeerd had.
Ik heb zeker 70/10 sync gehad met de huidige instellingen en de huidige firmware.
Edit:
Ok, nu lijkt het dat we 70/30 sync hebben wat bij max DSLAM throughput staat.
Geen idee of we nog hoger kunnen, maar zolang het op dit blijft staan en niet naar een fallback teruvalt is het wat mij betreft ok.
Heel erg bedankt (al zal ik nog maar niet te vroeg juichen).
Dus misschien is het door een van die dingen die ik geprobeerd had.
Ik heb zeker 70/10 sync gehad met de huidige instellingen en de huidige firmware.
Edit:
Ok, nu lijkt het dat we 70/30 sync hebben wat bij max DSLAM throughput staat.
Geen idee of we nog hoger kunnen, maar zolang het op dit blijft staan en niet naar een fallback teruvalt is het wat mij betreft ok.
Heel erg bedankt (al zal ik nog maar niet te vroeg juichen).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
70/30 is het (vectoring) provisioning profiel voor zone 1. Hiermee start je.Mette schreef:nu lijkt het dat we 70/30 sync hebben wat bij max DSLAM throughput staat.
Nu treedt het "DLM" process in werking die je lijn een tijdje observeert, en indien mogelijk (in stappen) verhoogt.
Theoretisch is in zone 1 een 100/40 profiel mogelijk, maar 85/30, 100/30 en 100/35 komen het meest voor.
Post eens je lijnwaarden, daar zie je meer info (Internet > DSL Information > DSL > )
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
philippe_d schreef:70/30 is het (vectoring) provisioning profiel voor zone 1. Hiermee start je.
Nu treedt het "DLM" process in werking die je lijn een tijdje observeert, en indien mogelijk (in stappen) verhoogt.
Theoretisch is in zone 1 een 100/40 profiel mogelijk, maar 85/30, 100/30 en 100/35 komen het meest voor.
Post eens je lijnwaarden, daar zie je meer info (Internet > DSL Information > DSL > )
Na enkele dagen zonder internet te hebben gezeten (en dat is van ergens begin jaren 2000 bij UPC geleden denk ik, waar we regelmatig een weekend zonder internet zaten) ben ik op zich blij zolang het stabiel blijft (waar ik eigenlijk bij EDPnet geen klagen over heb). Momenteel zit in 16 uur op 70/30, dus ik gok dat ik van het fallback profiel af ben.
Hier is een screenshot met mijn waarden Ik gok dat de oude Sagem ofwel de geest had gegeven (al kon ik er vlot op inloggen), ofwel dat die zo out of date is geraakt dat hij het signaal niet meer deftig begreep, want hij bleef in TRAINING mode staan. Nu ja, op zich ben ik blij om van dat onding vanaf te zijn.
-
- Moderator
Je bent inderdaad van het fallback profiel af .Mette schreef:Momenteel zit in 16 uur op 70/30, dus ik gok dat ik van het fallback profiel af ben.
Met deze lijnwaarden zit je binnen enkele dagen/weken op 100/35 ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
Deze nacht is de sync blijkbaar al omhoog gegaan.
Alles lijkt nu in orde.
Nog eens bedankt voor de info. Ik ken wel wat van IT (ik werk zelf als ITer), maar niet veel van telecom / deze waarden.Alles lijkt nu in orde.
Laatst gewijzigd door Mette 26 feb 2019, 18:42, in totaal 1 gewijzigd.
- Mette
- Premium Member
- Contacteer:
Thanks, ik heb het aangepast.on4bam schreef:De lijnwaarden niet, de sync wel.Mette schreef:Deze nacht zijn de lijnwaarden blijkbaar al omhoog gegaan.
Ik ben inderdaad niet bekend genoeg met alle lingo en dan krijg je zo'n domme posts .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Never mind, niks dom aan, niet iedereen weet alles maar gezamenlijk op een forum weten we heel veelMette schreef:Ik ben inderdaad niet bekend genoeg met alle lingo en dan krijg je zo'n domme posts .
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
Mijn voorspellingen zijn dus uitgekomenphilippe_d schreef:Met deze lijnwaarden zit je binnen enkele dagen/weken op 100/35 ...