EDPnet + televisie?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
brutser
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste iedereen,

het topic zal wellicht al vaker besproken zijn, maar wat zijn de mogelijkheden voor tv aanbod als je bij EDPnet voor internet en telefonie gaat?
bijvoorbeeld Stievie premium kost 9,99 per maand, maar ik mis dan de nederlandse publieke zenders, daar kijk ik als nederlander vaak naar (ook publieke bbc ga ik dan wel missen). verder twijfel ik over de kwaliteit van stievie, zonder een eigen device van Stievie die de stream ondersteund, zul je toch soms onderbrekingen/storingen krijgen lijkt me. wellicht kunnen gebruikers me ervaringen geven en tips?
netflix is een eenvoudige keuze natuurlijk, maar ik zou graag op de een of andere manier het "standaard" aanbod van nederlandse zenders zoals ik nu bij Proximus heb, behouden. Al die exotische zenders heb ik niet nodig.
kan je los van stievie nog ergens anders de standaard zenders verkrijgen? wat zijn dan de kosten?
kortom, tv tips gevraagd in combinatie met EDPnet: die zin maakt heel mijn gebrabbel van hierboven overbodig :) :banana:

Bedankt!
cmvloon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 okt 2016, 11:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 3 keer

Wij hebben naast Edpnet, TV van Telenet.
flemlion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 jan 2013, 09:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 8 keer

We hadden reeds TV-Vlaanderen

Staat op dit moment een vraagteken naast, gewoon wat betreft het gebruik ervan.
Naast Netflix, YouTube, VRT-Nu en Stievie wordt er eigenlijk niet veel naar gekeken.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Telenet digitale TV: 27,1 euro/m

Als je een digibox koopt (nieuw 85 euro, tweedehands 35 euro) dan gaat er 9 euro af va van de 27,1 euro. Activatiekost: 50 euro.

Zal kwalitatief de beste combinatie zijn maar online zijn er ook mogelijkheden voor nl zenders (nlziet,...).
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Voor de Nederlandse zenders gebruik ik NL ziet. Kanaal digitaal heeft ook een internet abonnement met veel meer zenders (je zou even moeten kijken of de zenders die jij wilt zien daarbij zitten)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Via AppleTV kan je ook de NPO app downloaden en bekijken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

brutser schreef:kan je los van stievie nog ergens anders de standaard zenders verkrijgen? wat zijn dan de kosten?
TV Vlaanderen heeft een smart-tv-aanbod via IPTV-technologie: apps voor LG Smart TV, Samsung Smart TV, Android, iOS
Abonnementskost: TV Vlaanderen Basic Light: 14,90 euro/maand
Eénmalige kost: TV Vlaanderen CI+Module met Smartcard + Activeringsvergoeding digitale tv: 128,95 euro

Link naar shop: https://www.tv-vlaanderen.be/satelliet- ... bestellen/

Telenet kabelabonnement met CI+module
Abonnementskost: Telenet kabelabonnement: 17,90 euro/maand
Eénmalige kost: Telenet CI+module + Activeringskost: 119 euro

Link naar shop: https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
steffoon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2019, 16:57

Kodi met Retrospect addon.
Kostprijs: niets :banana:

Eventueel wel een vpn sessie nodig om Nederlands IP adres te hebben in geval van geolocking.
brutser
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb even moeten wachten voor een Kodi add-on reactie, maar dat is me bekend, maar toch iets te twijfelachtig en teveel risico. :angel:

Voor de overige reacties: erg bedankt!! veel opties die ik niet had gevonden. Voor telenet, helaas kan ik hier geen telenet ontvangen en ik kan op Proximus zo snel niet vinden of het mogelijk is om alleen tv af te nemen?
TV Vlaanderen en satteliet ga ik zeker eens bekijken!

Zijn er hier ook fanatieke Stievie gebruikers die vinden dat het perfect werkt en niet snel onderbrekingen geeft bij streamen? Ben wel benieuwd, want het is eigenlijk wel de toekomst om via internet dit te verkrijgen..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

brutser schreef:ik kan op Proximus zo snel niet vinden of het mogelijk is om alleen tv af te nemen?
Geen idee, maar eigenlijk zouden ze tv wel apart moeten aanbieden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Joachim schreef:Geen ervaring mee, maar:
- https://www.nlziet.nl/nl/
Werkt NLZIET in het buitenland?
Vanaf april 2018 is NLZIET te gebruiken in de gehele EU. Om NLZIET in de EU te kunnen gebruiken, dient het hoofdverblijf van de kijker in Nederland gevestigd te zijn. Dit kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden aan de hand van het (Nederlandse) bankrekeningnummer bij het afsluiten van het abonnement.

Ik heb edpnet. Je hebt toch de verschillende televisiezenders die je live kan streamen? Vrt/vtm/Stievie en vier/vijf/zes de afleveringen herbekijken.
NPO1/2/3/BBC via VPN service, anders gaat het niet werken.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 09 feb 2019, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@brutser

Ik gebruik al jaren probleemloos http://www.bvn.tv
http://www.npostart.nl lijkt het ook nog te doen.
En, VTM app werkt stukken beter/stabieler dan Stievie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Niemand ervaring met TV Vlaanderen via internet? Naar wat ik lees kan je daar ook opnemen. Maar nergens hoe goed het werkt.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Waar precies heb je gelezen dat je kan opnemen? Voor de Vlaamse zenders is het wellicht beperkt tot live kijken.
De app is gelijkaardig met die van HD Austria, Canal Digitaal en de andere merken van M7.
[youtube]gf0KGfMwQrk[/youtube]
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Op https://www.tv-vlaanderen.be/live-tv/staat dat je opnames kan plannen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Bedankt: 1 keer

Niemand ervaring met TV Vlaanderen via internet? Naar wat ik lees kan je daar ook opnemen. Maar nergens hoe goed het werkt.
TV Vlaanderen: Je hebt een abonnement van deze aanbieder nodig. Dan kan je ook gebruik maken van de TVV app (TVV LIVE)op je TV (Samsung en LG). Let wel op dat uw LG toestel niet ouder is dan 2 jaar, anders gezegd moet de LG over de Webos 3.0 beschikken (Van Samsung weet ik het niet). Anders vind je de app niet terug en LG update oudere toestel niet.
Wat ook moet gezegd worden: je hebt ook de nieuwste CI+module nodig, anders kan je sommige tv zenders niet ontvangen. Want TVV is HYBRIDE, wat wil zeggen dat ze meer én meer tv zenders via internet streamen, zoals bvb Fox.

Kort gezegd: om gebruik te maken van de TVV Live app, heb je een abonnement nodig op TVV, en heb je geen nieuwste tv toestel, bvb LG, heb je de nieuwste module van TVV nodig. Voor wie al langer abonnee is is dit wéér een meerkost van 99 euro.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Toen ik bijna EDPnet internet ging bestellen heb ik uiteindelijk daarvan afgezien en Scarlet Trio genomen. Voor 4 euro meer heb je televisie. Daar kun je niet mee sukkelen.

Als de upload niet te laag zou zijn geweest zou ik dat behouden hebben.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

WalterB1 schreef:Toen ik bijna EDPnet internet ging bestellen heb ik uiteindelijk daarvan afgezien en Scarlet Trio genomen. Voor 4 euro meer heb je televisie. Daar kun je niet mee sukkelen.
Het internetproduct is toch niet echt te vergelijken?
DL en UL-snelheidslimiet, volume-limiet...

Maar als je ook TV wilt, is Scarlet Trio inderdaad interessant.
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

brutser schreef:Heb even moeten wachten voor een Kodi add-on reactie, maar dat is me bekend, maar toch iets te twijfelachtig en teveel risico. :angel:

Voor de overige reacties: erg bedankt!! veel opties die ik niet had gevonden. Voor telenet, helaas kan ik hier geen telenet ontvangen en ik kan op Proximus zo snel niet vinden of het mogelijk is om alleen tv af te nemen?
TV Vlaanderen en satteliet ga ik zeker eens bekijken!

Zijn er hier ook fanatieke Stievie gebruikers die vinden dat het perfect werkt en niet snel onderbrekingen geeft bij streamen? Ben wel benieuwd, want het is eigenlijk wel de toekomst om via internet dit te verkrijgen..

Stievie zou ik niet overwegen tenzij je op zeer klein TV'tje kijkt want ze hebben geen HD streams. Beeld is echt triestig.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Bij stievie ook de betaalde versie nodig. Er zitten maar weinig mensen te wachten op enkel vtm.
https://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten
de koe zegt boe
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Stievie is enorm baggere kwaliteit. Ik was zelf geschrokken van die brol kwaliteit...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De vraag is eerder of die betaalde versie overlevingskansen heeft! Hun samenwerking met VRT en SBS lijkt mij niet echt koek-en-ei...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

iktjilp schreef:Op https://www.tv-vlaanderen.be/live-tv/staat dat je opnames kan plannen.
Je kan opnames op de dichtgetimmerde box van TV Vlaanderen plannen. Met de smart-tv app kan je alleen live en on demand kijken, maar zoals gezegd doen de Vlaamse omroepen niet mee met TV Vlaanderen "on demand". De Vlaamse omroepen zijn de riante vergoedingen van Telenet gewoon en TV Vlaanderen kan dat voorlopig niet betalen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Eigenlijk als je gewoon smartcard vraagt in combinatie met een lg smart tv. Dan zou je enkel 14,90 euro betalen en heb je toch tv, klopt dit?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Klopt, éénmalige opstartkost is 128,95 euro voor activering en CI+module. Daarna betaal je 14,90 euro/maand
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Zonder schotelantenne te moeten ophangen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, zonder schotel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Interessante combinatie, ten dele vergelijkbaar met Bhaalu zelfs :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
brutser
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goed om zoveel reacties te zien! :thumbs:

Stievie geeft in mijn ogen altijd al teveel wisselende reacties met toch veelal negatieve en ook de toekomst hiervan is inderdaad onduidelijk. Kodi en restrospect kort getest, omdat ik het toch niet kon laten en het concept is zeker niet onaardig en lijkt me tot op zekere hoogte redelijk legaal :wink: je bent dan wel afhankelijk van die ene ontwikkelaar en die is er al een keer eerder mee gestopt. Ook voor kodi (en Stievie, vtm etc.) dan moet je wel opnieuw leren navigeren op je tv, ik bedoel, extern keyboard, of via je iPad.. dat moet iedereen in het gezin wel “leuk” vinden natuurlijk.
Op de computer wat kijken is makkelijk, ik doe dat al jaren met Eurosport player en uitzending gemist, maar navigatie voor deze verschillende dingen op een tv is net even wat anders.

Wat betreft tv Vlaanderen en vooral met de CI+ optie, dat is zeker mooi, is er iemand met concrete ervaring hiermee? Mijn ouders in NL hebben een CI+ module, maar de decryptie van het signaal gebeurd dan door de tv en je bent dan in mijn ogen wel afhankelijk van de kwaliteit van je tv. Een goedkope tv in de slaapkamer bij mijn ouders en de CI+ module, geeft veel onderbrekingen.
Schotelantenne kan ik wel plaatsen, maar de kabels gaan teveel werk geven (tussenwoning, dus kabel moet altijd door het huis).

Zal vandaag Proximus eens bellen of die alleen tv leveren. Zou in principe mogelijk moeten zijn, in mijn huidige opstelling doe ik pppoe op mijn eigen router, de bbox3 heeft tv los hiervan, dus is niet afhankelijk van die pppoe.

Ze hebben hier al fiber liggen, maar Proximus is de kabels of aansluiting “kwijt”, lol, typisch iets voor Proximus. Edpnet koopt ook die fiber van proximus op toch? Dat zou mijn keuze voor edpnet wel makkelijker maken, want als ze die kabels weereens gaan vinden, dan kan ik mooi bij edpnet blijven.

Intussen kan ik wat dingen wegstrepen van mijn lijstje en hou ik zo goede opties over om tussen te kiezen! :beerchug:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vrees dat U gaat sukkelen mee die TV,Proximus zal geen tv alleen leveren,Telenet doet dat wel(wel duur!!).
TV Vlaanderen ook,maar der zijn hier wel al wat wilde verhalen geweest over TV Vlaanderen.
Scarlet lijkt me de beste oplossing te zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Hebben hier in 2014 TVV vervangen door Netflix, wat betekent dat wij bijna 5 jaar ervaring hebben met hybride kijken (zie onderschrift). Onze Sony Bravia TV heeft embedded app`s dewelke bedient worden met de klassieke afstandsbediening (mijn vrouw was onmiddellijk fan)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Of volgende oplossing:
https://tweakers.net/nieuws/149032/tele ... o-app.html

Maar dan betaalbaar der, voor simpele werkmensen
Laatst gewijzigd door bruma op 12 feb 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

bruma schreef:Of volgende oplossing:
Alleen als je internet en GSM bij je TV abo neemt en het is "iets" duurder dan EDPnet :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”