USB oplaadkabels van de Action

Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hi all

Tegenwoordig maken fabrikanten er een sport van om hun oplaadkabels zo kort mogelijk te maken. Daarom dacht ik om binnenkort misschien eens mijn licht te gaan opsteken in de Action voor langere kabels. Ik denk wel dat ze dat daar hebben. Maar voor ik dat doe wil ik wel weten of daar geen risico aan vast hangt.

Van de stroomadapters zelf weet ik dat je best de originele gebruikt van de fabrikant zelf of desnoods één van een ander reputabel merk maar zeker geen knock-offs zonder merk, want daar heb ik al vele horrorverhalen van gelezen.

Maar het gaat hier echter maar om de USB-kabel. Kan daar eigenlijk veel aan misgaan / risico op brand etc? Of maakt dat niet zoveel uit?

Alvast bedankt!
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er zijn veel rip-off kabels:
- lage oplaadsnelheid
- lage datatransfer
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

- slechte connectors
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb bij AliExpress al een aantal kabels van het merk "Ugreen" besteld en daar ben ik wel tevreden van.
Bij Amazon van het merk Aukey en Delock.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

goedkoop is af te raden
- fiches van mindere kwaliteit > klikken niet vast in de smartphone.
Goede fiches zitten zo vast dat de smartphone blijft hangen zelfs met volle gewicht.
-

Daarom, koop steeds de laders en kabels van een gekend groot merk zelfs als je een smartphone hebt van een ander merk
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Goedkope kabels zijn op het einde van de rit de duurste. Je vervangt ze snel door duurdere.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Heeft er iemand van de "kenners" die dure kabels promoten al eens kabel van de action gekocht ?
Ik heb er thuis meerdere al een paar jaar in gebruik, voor ipad/iphone, en micro usb.
ik merk geen enkel verschil tov de originele kabels
Oh toch wel, ze kosten maar 1,29 euro :angel:
en de originele apple iphone kabel is ondertussen al kapot ... hoewel het minst gebruikt :roll:
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

De nieuwe nylon kabels uit de Ikea zijn zeer goed!
Micro-usb, usb-c en lightning beschikbaar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Mijn lg kabel breekt.
De chinese van €1 nog niet.
Laden even snel op. Beetje geluk denk ik.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vroeger ook nog wel eens een pakje van 10 kabeltjes bij de Chinees gekocht voor nog geen 10 euro. Denk echter dat ik ze uiteindelijk allemaal mogen weggooien heb. Een na een gaven ze na een tijd issues met data transfer en de IOS devices die kwamen zeggen dat het geen 'echte' kabels waren. Ook eens gemeten met zo een USB stroommeterke en er ging beduidend minder stroom door dan met echte kabeltjes.

Sindsdien koop ik toch ook nog enkel goeie kabels bij AliExpress: Ugreen, Blitzwolf, ...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Action is een EU bedrijf en dus aansprakelijk, over brandveiligheid zou ik mij geen zorgen maken(in tegenstelling tot goedkope kabels die rechtstreeks van China komen).
Mogelijk zorgen ze wel voor lagere data/oplaadsnelheid, maar dat is voor jouw use-case misschien minder van belang.
Tenzij je een langere kabel wil om hem gelijkertijd op te laden en gebruiken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb niets tegen goedkope (in €) kabels, want de prijs zegt niets over de specs.
Ik geef wel aan waar het allemaal kan mislopen. Of dat ook het geval is bij de kabels van den Action, dat weet ik niet. Ik kan alleen mijn ervaring delen (zie hoger voor referenties).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier zijn er een paar van Anker (Amazon.de) in gebruik en zeer tevreden over.
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Hier al een paar keer een kabel gekocht bij Action (micro-USB naar USB) voor de GPS net omdat deze zo lang zijn. Telkens is het van dat. Connector die geen contact meer geeft, kabelbreuk aan het einde, laadsnelheden die nihiel worden. Had al overgeschakeld op Anker kabels voor de smartphones etc., zal dit nu zeker en vast ook gaan doen voor de GPS. Mijn advies is dus: koop geen USB kabels bij Action!
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Mijn ervaringen kort opgelijst:
  • originele Apple kabels = rommel. Wel twee jaar garantie op, dus als ze er nog niet te erg uitzien maar wel functionele issues geven gewoon wisselen.
  • Voor iOS devices (Lightning) opletten dat je enkel MFi-certified koopt. Anders krijg je inderdaad verscheidene problemen zoals die befaamde 'accessory not supported'. Bij die MFi zit een zekere licentiekost, waardoor de kabel ook al een bepaalde minimumprijs moet hebben. Die kabels van 1/2 euro uit de Hema of China hebben deze dus duidelijk niet. Meestal staat er op de verpakking dan ook iets als 'ondersteund tot iOS 9.3' of zo.
  • Anker: topmateriaal!! Reeds heel veel van in huis, gaande van Lightning tot USB-C tot bureaulampen, powerbanks, ... Allemaal goed materiaal. Niet ultragoedkoop, maar zeker goed te doen in vergelijking met wat je in de winkel soms ziet. Customer support is keigoed, gewoon mailtje sturen en een paar dagen later replacement in je bus.
  • Aukey: in principe niet slecht. Anker zou in principe gewoon een duurdere rebranding zijn van Aukey (en Orico, ...) maar er is toch iets meer van aan. Ik heb bv eens exact dezelfde USB-C adapter besteld van Anker en Aukey, en die Ankey is toch opmerkelijk beter gefabriceerd. 'Goed genoeg' voor de prijs, maar gaat minder goed omkunnen met dagelijks/hevig gebruik denk ik.
  • AmazonBasics: verrassend goed voor de prijs. Verschillende audiokabels van in gebruik en die lijken verrassend goed gemaakt. Stevige fiches en verstevigingen.
  • Belkin: duur, maar goed. Heel hoge prijzen (die in het buitenland praktisch niet variëren), maar voor sommige dingen heb ik toch voor de Belkin geopteerd. Dingen die ik heel frequent gebruik of waar het product gewoon merkelijk beter was (bv USB-C -> Ethernet adapter: bij Anker moet je een driver installeren of de verbinding valt weg als je computer in sleep gaat. Bij Belkin geen problemen mee out-of-the-box, dus dan betaal ik daar wel even voor bij).
  • China: dingen die ik niet frequent gebruik maar wel handig zijn om in huis te hebben bestel ik daar. Iets als oplaadkabels misschien niet omdat die nogal hevig gebruik zien, maar wel bv USB-kabels. Gisteren nog een arsenaal USB-C naar micro-USB, USB-B, SATA, ... besteld. Een achttal kabels voor nog geen 30 euro.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

10 € na 3 jaar kapot of 1,5 € na een jaar kapot is na 3 j nog maar 4,5 €.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

fendtje schreef:10 € na 3 jaar kapot of 1,5 € na een jaar kapot is na 3 j nog maar 4,5 €.
Da's nogal simplistisch. Wie zegt dat die kwalitatieve kabels na 3 jaar al kapot zijn ? Bovendien is het van die goedkope rommel ook vaak geen kwestie van kapot gaan, maar eerder van al niet optimaal werken van in het begin (bvb die hogere interne weerstand waardoor je devices trager opladen). Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen kabeltjes zijn van anderhalve euro die initieel wel gewoon goed zijn.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

in principe kan het niet dat je een kabel koopt in europa en dat die na een jaar al kapot is.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken geldt de 2 jaar garantie als consument op zo goed als alles (dat nieuw is en van een handelaar wordt gekocht). De enige uitzonderingen zijn dingen zoals dieren*, elektriciteit, ...

Met andere woorden: je mag voor die kabels van de Action rekenen dat ze 2 jaar meegaan. Maar ik zou er toch van af blijven en goed materiaal kopen. Je zou niet de eerste zijn die moet uitzoeken waarom zijn gsm plots niet meer oplaadt.

Wetgeving; https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... e-garantie

*edit: blijkbaar heb je wel garantie op dieren
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

de enige kabel die mij 100% bevalt en supersnel oplaadt, zijn die langere versies van gamelogic
de connector zit ook erg strak, terwijl dit bij goedkopere kabels niet is en al snel een slecht contact geeft

in de auto hangt mijn raspberry + SDR aan zo'n 3m kabel

https://www.action.com/fr-be/p/cable-de ... amelogic-/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Heb me er een paar keer door laten vangen maar het is gewoon meestal brol. De aansluitingen zijn ook vaak te dik zodat ze niet passen in alle covers en de snelheid van laden is lager. Beter iets meer uitgeven aan betere kabels. Goedkoop is hier dus duurkoop.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef:Ik heb niets tegen goedkope (in €) kabels, want de prijs zegt niets over de specs.
Ik geef wel aan waar het allemaal kan mislopen. Of dat ook het geval is bij de kabels van den Action, dat weet ik niet. Ik kan alleen mijn ervaring delen (zie hoger voor referenties).
Dat was nu eigenlijk wel de vraag van de topic starter.

"Zijn de kabels van den action goed"

Antwoord, ja deze zijn goed
laden even snel op
geven geen fouten alla not supported
passen prima in de connector
werken prima voor datatransfer

en dat tegen een vriendenprijsje :beerchug:
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hartelijk dank voor al de antwoorden. De consensus lijkt dus om er toch van af te blijven en te kijken naar bijvoorbeeld Anker waar ik veel goede dingen van heb gelezen in deze thread. Van Anker heb ik zelf 2 Powercore powerbanks en die zijn van hoge kwaliteit dus de kabels zullen zeker wel navenant zijn. Nogmaals bedankt! :D
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Soms kom je in de action ook gewoon merk kabels tegen... Momenteel ligt er bvb Grundig... Perfecte kabels, gewoon goed bruikbaar.

De zoon van mijn vriendin helpt gemiddeld 5 kabels per jaar om zeep. Goedkope, of dure, maakt niet uit. Laat ze overal slingeren, trapt er dan per ongeluk op of tegen en klaar. De Grundig heeft het bvb bij hem letterlijk, 2 weken uitgehouden en dan was hij er tegen gelopen en kapot. Daarentegen heb ik hier al Action kabels liggen die drie jaar meegaan zonder enig probleem, maar ook één kabel waarvan deze niet wou snelladen. Jammer.

Mijn vriendin gebruikte zelf ook al meer dan 2 jaar hetzelfde kabeltje van de Action, ging 2 keer naar de zoon en stuk. Oeps mama...

Zelf heb ik een paar extra heavy duty kabels vanuit China besteld, daar zou je theoretisch een aanhangwagen mee kunnen trekken en die zijn gewoon echt goed voor amper 3 euro... Een kennis van mij gebruikt ze ook en in tegenstelling tot andere kabels die aan de connector wel eens durven breken of lossen blijft deze goed zitten.

Mijn oneplus kabel gaat al bijna 5 jaar mee. Bij de dochter van mijn vriendin was deze na 2 maand al stuk.

Het hangt er gewoon vanaf hoe je met je spullen omgaat in veel gevallen.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ben een Blitzwolf fan. Ik gebruik de duurdere lightning kabels: BW-MF7, BW-MF8, BW-MF9 en BW-MF10. Steeds aangekocht tijdens een flash sale bij banggood.com. Prijs komt dan tussen de 6 en 8 EUR te liggen.

Heb ook micro-USB/Type C van hen maar nog niet actief in gebruik.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb een Huawei P10 welke een USB-C connector heeft. En daar heb ik maar één lader van. Dus voor in de wagen heb ik dan maar een USB-C kabel gekocht zodat de smartphone kon bijladen tijdens het gebruik als GPS (Waze). Eerst een goedkope kabel uit één of andere winkel geprobeerd (ik dacht Mediamarkt) : fail! GSM deed gewoon ... Niks! Daarna er twee gekocht in de Action : beiden fail! De GSM was wel aan het laden maar het verbruik lag duidelijk hoger dan het laden zelf, met als gevolg dat het percentage toch terug liep (en de kabel vrij warm werd). De andere kabel : GSM deed niks. En tot slot een deftige kabel gekocht bij Coolblue. Duidelijk dikker dan alle voorgaande en in dezelfde 12V USB stekker als de action blijkt de GSM met deze kabel wél op te laden!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Hier ook slechte ervaring met kabels van de action. Ik had in mijn vorige wagen android auto ism mijn one plus 3T. Als je de originele kabel van oneplus gebruikt dan werkt alles goed zonder problemen. Maar als je de kabel van de action gebruikt, dan valt de connectie tussen de telefoon en android auto constant weg om de paar minuten en uiteindelijk werkt het niet meer :roll:
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Een paar keer USB kabels gekocht bij de ACTION, alsook koptelefoonkabels... mijn ervaring: geven allemaal slecht contact! Verbinding valt uit, dan moet je weer wat draaien aan de kabel dan werkt het weer even en wat later weeral niet. Nadien een merkkabel gekocht en probleem was opgelost. Kwaliteit betaal je!

ACTION! Neemt het niet zo nauw met kwaliteit en dit geldt voor alles wat ze verkopen
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

krisken schreef:met als gevolg dat het percentage toch terug liep (en de kabel vrij warm werd).
Veel van die el cheapo kabels laten maar 0.5mA door terwijl toestellen in gebruik oa smartphone met gps in werking net iets meer nodig hebben.
Dikwijls ontbreekt er de extra interne kabel of functie om het opladende toestel wanneer ingeplugd in AC of 12v stroom meer dan 0.5mA te doen vragen.

Zoals eerder al aangehaald zijn de Anker kabels en producten top, iets duurder maar ze gaan lang mee.
Hier zijn een aantal kabels al een paar jaar in gebruik en die werken nog perfect, alhoewel het gebruik wel afneemt. Voor de moment enkel nog op de Nexus 5. Mijn huidige smarthphone (OP3) laadt het best via de eigen kabels en lader (Dash) en met de Motorola van madam idem (Moto snellader). Een snellader van een ander merk laadt niet zo snel als de meegeleverde lader.
Laatst gewijzigd door decat op 03 feb 2019, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

satellitetv schreef:Een paar keer USB kabels gekocht bij de ACTION, alsook koptelefoonkabels... mijn ervaring: geven allemaal slecht contact! Verbinding valt uit, dan moet je weer wat draaien aan de kabel dan werkt het weer even en wat later weeral niet. Nadien een merkkabel gekocht en probleem was opgelost. Kwaliteit betaal je!

ACTION! Neemt het niet zo nauw met kwaliteit en dit geldt voor alles wat ze verkopen
Het aapje broodje verhaal van de commerce.
Precies of bepaalde merken bij Action gaan riskeren een mindere kwaliteit aan te bieden.
Als vb bij Action 1 liter verpakking bij Colruit 0,75 liter.
Action goedkoper dan Colruit.
Hallo Colruit en de laagste prijs sorry wij passen onze prijzen enkel aan bij de supermarkten.
Action is een drogisterij keten en daarom passen we onze prijzen niet aan.
Duurdere en goedkopere kwaliteit ........
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hallo Colruit en de laagste prijs sorry wij passen onze prijzen enkel aan bij de supermarkten.
Action is een drogisterij keten en daarom passen we onze prijzen niet aan.
Het viel mij al op bij de Colruyt dat bepaalde zaken veel duurder zijn, bvb Arizona Ice Tea, snickers, .....
Laagste prijzen en wij passen onze prijzen aan, is dus boerenbedrog.


satellitetv schreef:Een paar keer USB kabels gekocht bij de ACTION, alsook koptelefoonkabels... mijn ervaring: geven allemaal slecht contact! Verbinding valt uit, dan moet je weer wat draaien aan de kabel dan werkt het weer even en wat later weeral niet. Nadien een merkkabel gekocht en probleem was opgelost. Kwaliteit betaal je!

ACTION! Neemt het niet zo nauw met kwaliteit en dit geldt voor alles wat ze verkopen
De kabels die bvb bij hun powerbanks zitten, geven goed contact. De kabels van gamelogic zijn de beste USB kabels die ik al gezien heb voor dat geld. Anderzijds die ~ 1 euro kabels geven niet een al te best contact, you get what you pair for.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb Colruyt de prijs al doen aanpassen in vergelijking met speciaalzaken (Demeyere potten en pannen), Kruidvat (Playmobil kerststal, vaatwasblokjes).
Ik heb het nog nooit geprobeerd met Action, maar het argument "enkel met supermarkten" hebben ze, in het verleden althans, niet gevolgd.

Ik heb al andere prijzen vergelijk tussen Colruyt en Action en voor die producten op die moment kwam Colruyt er het beste uit:
- eco handzeep
- Dove douchegel (toen wist ik nog niet dat de formules niet noodzakelijk dezelfde zijn/waren)
- brede plakband voor op een taperoller

Zoals altijd is er niet 1 winkel die altijd de goedkoopste is.
Zeepbellenmix is bv altijd voorradig en goedkoper bij Zeeman of Kruidvat en niet bij Action.
Action is goedkoper voor aanmaakblokjes voor BBQ/kachel.
...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

fendtje schreef: Het aapje broodje verhaal van de commerce.
Precies of bepaalde merken bij Action gaan riskeren een mindere kwaliteit aan te bieden.
Ach vele mensen geraken niet voorbij de gedachte dat als iets duurder verkocht wordt, het dan ook wel beter moet zijn ...
en zeker als er een "merk" op staat
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Juist daarmee dat we hier ook echt gebruikservaringen delen, en die bevestigen toch echt dat er een enorm kwaliteitsverschil zit tussen bepaalde kabels.
Ik heb daar bvb ook eens een simpel mini-jack audio kabeltje gekocht voor de koptelefoon van mijn dochter. Na minder dan een jaar zat aan beide kanten de plug los van de kabel en zag je de interne draadjes. Wellicht wel een garantie-geval, maar voor €1 doe ik wel de moeite niet... Nu een kabeltje van €2.5 of zo van AliExpress en is echt wel goede kwaliteit (ook met een merknaam, al weet ik die niet meer).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hier ook op Aliexpress USB-kabel van UGreen gekocht, wat volgens mij toch wel beduidend goede kwaliteit is voor z'n prijs.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”