Luidsprekers voor buiten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hallo,

Wij zijn in de tuin iets soortgelijks aan het zetten:
Afbeelding

Nu ben ik op zoek naar een paar luidsprekers om op te hangen in het overdekt gedeelte. De bedoeling is dat deze jaar in, jaar uit mogen blijven hangen.

Op ons terras hebben we reeds een set Bose 151's hangen waar we tevreden over zijn, maar ik vroeg mij af of ander personen ervaring hebben met andere merken,types? Ik had eventueel ook gedacht aan inbouwluidsprekers maar ik heb geen idee of dit de kwaliteit ten goede komt of net niet.

We gebruiken ook Sonos, dus een Sonos 1/3 zou eventueel ook een oplossing zijn, doch moet je die dan uit het tuinhuis halen, ergens in een stopcontact steken, ... Met andere woorden, niet veel werk maar toch zo net teveel ;-).

Iemand ervaring, suggesties ?

Bedankt!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Klipsch all weather

Bose is de grootste overpriced rommel en er komt geen hoog uit Bose, gezien goedkope trage rommel drivers die geen hoge tonen kunnen weergeven. Vanaf 10 Khz begint Bose al af te rollen.

Zelf gebruik ik de Kipsch AW650, en in 't verleden deed ik ook Klipsch zakelijk.

https://www.klipsch.com/products/aw-650-outdoor-speaker

Hangt 24/7 op mijn terras, demo mogelijk ;)

Hoogrendement en met een 2x 10 Watt versterker kan je de buren vlot pesten dankzij het superhoog rendement. Ook echte hoge tonen en soundstage. Ik speel momenteel met een 2x 2.5 Watt buizenversterker op de Klipsch.

Bose = laag rendement, voor zelfde output heb je een 100 Watt versterker nodig gezien rommel rendement, en klinkt boom boom. één van mijn collega's op 't werk heeft zo'n Bose headphone en zelfde ervaring: boomy en weinig soundstage en echt hoog.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Laatst gewijzigd door AnD 10 jan 2019, 09:37, in totaal 1 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als je tevreden bent van bose, zou ik niet veranderen. Klank-ervaring is voor iedereen verschillend en als je begint te mixen met merken en klankkleur, en beide zone’s staan kort in elkaars buurt, dan kan het storend worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Mijn ervaring met Apart is dat de inbouwspeakers wel redelijk geluid geven (en goedkoop zijn) maar de standalone versies zijn om mee te huilen.

(mijn eerste reactie op de vraag was: als je bose goed vind, moet het vooral duur zijn :) )

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Voor inbouw kun je de Outdoor/Marine reeks van B&W eens bekijken. Deze hebben een behoorlijke klank maar hebben een lager rendement en hebben dus een zwaardere versterker nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”