Nog mijn beste wensen aan iedereen.
Sinds vandaag een nieuwe laptop in huis gehaald, Acer Aspire 5, en dat ding stikt van de niet gewenste programma's. Uiteraard heeft de nieuwe generatie laptops geen DVD meer bijgeleverd, dus daarom mijn vraag.
Kan ik bij Microsoft een Windows 10 Home downloaden en deze op mijn nieuwe Acer installeren. Het serienummer heb ik met Speccy al uitgelezen.
Of bestaan er andere manieren om een cleane Windows over te houden?
Windows 10 op nieuwe laptop
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
- Vladimirke
- Plus Member
Dank je, maar die link ken ik al. Ik wil enkel weten of ik het serienummer mag/kan gebruiken bij een nieuwe installlatie.
- Vladimirke
- Plus Member
Dank u liber!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Kleine correctie. De installatie komt wél een product key vragen, maar die mag je leeg laten/skippen. Na installatie ga je zien dat je Windows tóch geactiveerd is.liber! schreef:Dat mag, normaal gezien gaat een nieuwe installatie je zelfs niet om een key vragen, want er is de UEFI key en de serienummers komen overeen.
- Vladimirke
- Plus Member
Ik heb vanmorgen een nieuwe installatie gedaan. De installatiebestanden bij Microsoft gedownload via de mediacreationtool en op USB gezet. Daarna de Acer opgestart en laten doen zoals liber! beschreef. Enkel een paar regio-instellingen moeten doen en geen serienummer moeten ingeven. Met Speccy even gekeken en het originele staat netjes ingevuld.
Ik heb dus nu een cleane installatie zonder als die bloatware.
Volgende stap, mijn externe hd aanhangen waar ik intussen al de nieuwe installatiebestanden van mijn programma's op heb staan.
Maar dat is voor morgen, eerst eens klaar maken om te gaan werken.
Aan ieder die mij geholpen heeft nogmaals veel dank.
Ik heb dus nu een cleane installatie zonder als die bloatware.
Volgende stap, mijn externe hd aanhangen waar ik intussen al de nieuwe installatiebestanden van mijn programma's op heb staan.
Maar dat is voor morgen, eerst eens klaar maken om te gaan werken.
Aan ieder die mij geholpen heeft nogmaals veel dank.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik denk dat dat een misverstand is. In de beschrijving staat "Geinstalleerde apps van jezelf en de fabrikant worden dan verwijderd.iceke schreef: bloatware van de fabrikant wil behouden
De enkele keren dat ik dat ooit gedaan heb, was de bloatware van de fabrikant netjes verwijderd.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing