outlook naar thunderbird, conversiesoftware ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb een pst file uit outlook maar ik wil nu thunderbird gaan gebruiken als mailclient.

Ik had begrepen dat je in outlook kan exporteren of importeren in thunderbird terwijl outlook nog op de PC staat maar dat is door omstandigheden niet mogelijk.

Ik had een convertor gevonden op internet, PSTWalker, maar die lijkt niet alles te converteren zonder te betalen, ttz alle mails staan er wel in maar sommige inhoud is vervangen door een reclameboodschap en dat terwijl er nergens enige melding is van restricties ofzo.

Dus is de vraag: heeft er iemand een andere suggestie of ervaring met een andere convertor ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

pst is proprietary, dus denk niet dat er veel echte oplossingen zullen zijn die eenvoudiger zijn dan gewoon outlook te installeren, default te zetten, dan te importeren naar thunderbird.

je kan kijken op de KB (http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files#Windows) maar veel nuttigs zal je daar wss ook niet uithalen.
freggy
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Geen idee of en hoe het rechtstreeks kan, maar ik zou het gewoon via een IMAP-server doen. Alle folders overzetten op een (eventueel speciaal lokaal hiervoor geïnstalleerde) IMAP-server, en weer afhalen met de andere client. Dovecot bijvoorbeeld, werkt wellicht out of the box zonder extra configuratie.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

en hoe krijg je ze uit de pst file op de imapserver zonder outlook ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik ben uiteindelijk via em client gegaan, dus eerst em client geinstalleerd, pst file erin, eml files eruit en die dan in thunderbird geladen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”