BBOX3 privénetwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
Thomias
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2018, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik heb aan mijn bbox een openwrtrouter gehangen. Momenteel van bbox LAN naar openwrtrouter WAN. Perfect gescheiden netwerken met beide internet access en Wireless AP. Echter zou ik graag van de openwrt een privé AP maken. Bedoeling is m'n Google home Mini op de bbox te kunnen laten communiceren met de domme iot apparaten die op de openwrt zijn aangesloten. Echter de domme iots op de openwrt zouden niet mogen communiceren met het internet.

Stel dat de openwrt op 192.168.2.1 zit en aangesloten is op de bbox via 192.168.1.3. De Google Home Mini op 192.168.1.2 Hoe stel ik dan de communicatie tussen de subnetten in op de bbox? Misschien ook de optie in gedachte houden om met mijn smartphone in de Google Home app de apparaten te besturen uit het IOT-subnet
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik veronderstel dat je vraag hier verder behandeld wordt in deze thread : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=772476

[Slotje]
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”