Android-advies

Plaats reactie
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hey allemaal,

Binnenkort heb ik in het kader van mijn opleiding een Android toestel nodig. In principe dient het enkel om wat apps en functies op te testen, maar ik zou graag toch een ietwat degelijk toestel hebben zodat ik het ook effectief als reserve kan gebruiken, of als mifi op vakantie bijvoorbeeld.

Aangezien ik in deze markt totaal niet thuis ben had ik graag wat van jullie advies gehad. De voorkeur gaat voorlopig uit om één of andere Chinees te kopen aangezien garantie etc niet echt belangrijk gaan zijn. Volgende 'vereisten' had ik er wel graag aan gegeven:
  • USB-C zou héél handig zijn en geniet een grote voorkeur
  • Liefst onder de 200 euro
  • Is 4G ondersteuning nog steeds een probleem? Moet ik letten op speciale banden die ondersteund moeten worden?
  • Aangezien ik nu ook niet enorm vertrouwensvol ben ivm de Chinezen had ik er misschien graag toch een custom ROM op geflasht. Al is het maar om stock Android te hebben. Hoe zit dat over het algemeen? Eerder stock of ook prullen à la TouchWiz als ze uit de doos komen?
Wat de Custom ROM betreft: de laatste keer dat ik mezelf ermee bezig gehouden heb was CyanogenMod all the hype. Voor zo ver ik begrepen heb is LineageOS nu de verderzetting daarvan en de facto aangeraden? Is het dan best dat ik vertrek van de lijst met toestellen waarvoor de ROMs op hun website te vinden zijn en daaruit het toestel kies dat het best bij mijn vereisten aanleunt neem?
Laatst gewijzigd door butskristof op 28 nov 2018, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Een Android One telefoon?
Stock android, nog zeker van updates

Bv de 32GB versie (en USB-C) van de Xiaomi A2 koop je bij Amazon.de voor onder de €200 (dus toch ook garantie minder een probleem):
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

+1 voor zo'n Android One toestel (waarvan de Xiaomi A2 de beste prijs-kwaliteit biedt momenteel).
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”