Ik heb een tijd geleden gemerkt dat er in de Maria Theresiastraat en Justus Lipsiusstraat in Leuven glasvezel door Proximus wordt gelegd. Onlangs nog zag ik ze de glasvezel in de buizen schieten die enkele weken daarvoor onder de straat werd gestoken. Ik heb contact opgenomen met Infra van Proximus en ze hebben bevestigd dat momenteel glasvezel over heel Leuven wordt uitgerold en dit verder in de loop van 2019.
Deze informatie is nog niet te zien op de online tool van Proximus met alle glasvezellocaties, maar ik weet al vrij zeker dat een deel van de Maria Theresiastraat t.h.v. het kruispunt met de Blijde Inkomststraat en ook een deel van de Justus Lipsiusstraat vanaf het kruispunt met de Maria Theresiastraat richting de ring reeds glasvezel heeft en je daar al aangesloten kan worden. In de Dagobertstraat zijn ze vermoedelijk nog bezig of is het ondertussen ook al beschikbaar. Voor andere straten kan je best contact opnemen met Infra of nog even wachten tot je informatie daarover krijgt in de bus.
Proximus: Uitrol Fiber (FTTH) over heel Leuven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Het kan even goed zijn dat ze dit enkel doen voor hun eigen fiber netwerk (die ze zowel gebruiken, als verhuren).
Het hoeft niet noodzakelijk om FTTH te gaan dus.
Het hoeft niet noodzakelijk om FTTH te gaan dus.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Het is wel degeijk FTTH, gezien ik had gevraagd of ik hierop kon aansluiten en ze wouden dit eerst meteen doen omdat ze dachten dat mijn straat al glasvezel heeft liggen, maar achteraf bleek dat ik toch nog even moet wachten. Ik woon net in het deel waar deze nog niet is, terwijl in het andere deel van mijn straat de intakeperiode momenteel tot 30 november loopt, waarbij je gratis een aansluiting kunt krijgen op FTTH (zonder verplichting van abonnement). De rest van Leuven krijgt ook FTTH, zie het antwoord van Infra:
Ook zag ik enkele maanden geleden al een blad met informatie hangen over dat FTTH eraan komt aan een raam van een niet nieuwbouw appartementsgebouw op het kruispunt van de Maria-Theresiastraat en Blijde Inkomststraat, dus daar zijn ze wellicht nu ook al aangesloten.Er werden/worden werken uitgevoerd om glasvezel over heel Leuven uit te rollen. Uw gedeelte van de straat zal ook aan de beurt komen. Dit in de loop van 2019.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, kan u me altijd contacteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
alleszins niet zo erg betrouwbaar
want voor locatie waarbij proximus bericht dat aansluiting op glasvezel zal gebeuren, krijg ik op de tool:
Ik ben benieuwd wat het zal worden in januari 2019 als de uitvoering écht zal gebeuren.....
want voor locatie waarbij proximus bericht dat aansluiting op glasvezel zal gebeuren, krijg ik op de tool:
Jammer genoeg ligt er nog geen glasvezel in je straat.
De uitrol gebeurt in verschillende fasen en we kunnen je woning nog niet aansluiten.
Ik ben benieuwd wat het zal worden in januari 2019 als de uitvoering écht zal gebeuren.....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Werkt niet zonder 3rd party cookies te aanvaarden, oh well... niet dan.M_016 schreef:https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... tml#/fiber
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ditto. Waarom moet een simpel kaartje gesponserd worden ?!?on4bam schreef:Werkt niet zonder 3rd party cookies te aanvaarden, oh well... niet dan.M_016 schreef:https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... tml#/fiber
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb ondertussen wat meer informatie te pakken gekregen.
Voor de geinteresseerden, de geplande zone aan het station te Leuven zou live zijn in november 2019. Nog niet voor onmiddelijk dus
Voor de geinteresseerden, de geplande zone aan het station te Leuven zou live zijn in november 2019. Nog niet voor onmiddelijk dus