meldingsformulier in ascii

Plaats reactie
sunny
Starter
Starter

Via onze site willen we een digitaal loket aanmaken. Ik weet van uit mijn hosting dat dit in ascii moet geschreven zijn.
Zijn er mensen met ervaring.

Via de hosting krijg ik dan deze informatie, met als doel een mail te laten afdrukken via een faxtoestel.

Alle hulp is welkom
zie bijlage uit hostingsite:

Fax-configuration.. Important notice ..

Redirection to a fax number has to be specified :

# @fax00+countrycode+areacode(NO "0")+local number

No spaces or other digits !
ex: to a number in the USA # @fax0019123456
ex: to a number in Belgium # @fax00329123456
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik mis het misschien, maar wat is je vraag juist?
Zit je met een specifiek probleem?
Gast

wel ja,

wat mot ik juist initieren om een digitaal meldingsdocument om te zetten naar en mail dewelke dan (via de boenstaande uitleg vande hosting) kan omgezet worden.
Ik heb enkele toepassingen maar de nemen in eerste instantie het document niet mee. Hij openet wel de mail met het juiste adres dch geen ingevoerde info.
Laat staan het probleem dat ik deze mail dan naar dat #........moet zien, te sturen

alvast dank voor je snelle reactie
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

OK,

Als ik je vraag goed lees, en zelf invul wat je niet heb gezegd, vermoed ik dat je dit wil:

Een invulformulier dat wanneer men op de submit knop drukt onmiddelijk word doorgemaild naar een specifiek Faxadres dat zich onderscheidt door een andere addressspace te gebruiken , namelijk #@fax ..

In simpele termen:

Een Form2Mail waarbij je een vast adres gebruikt. Nu is er nog 1 vraag, moet die mail verstuurd worden via je eigen server, dus zonder dat de gebruiker over een e-mail programma moet beschikken ? Of is het bedoeling dat wanneer de gebruiker op "submit" klikt, die gebruiker zijn e-mail programma opensprint met daarin het reeds eerder ingevulde formulier, afzender en ontvanger ?

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
sunny
Starter
Starter

Hey Sasuke

thanx voor je antwoordjes.
Ik heb niet echt een voorkeur wat betreft de vraag al dan niet de mailbox te openen. Vermoedelijk is het gemakkelijker zonder.

Ik heb al uren op het net gezocht naar oplossingen doch hier een speciefieke uitleg over vinden is niet zo simpel.

Samengevat: als men dus "submit" of wat nederlands woord dan ook, drukt, is het de bedoeling (de wens) dat er automatisch een fax wordt afgedrukt. Indien mogelijk met een mailbevestiging gezien het om een aanvraag zal gaan om verdere hulp (vrijwillige brandweerdienst)

alvast dank voor je komende hulp en of uitleg
Sunny
sunny
Starter
Starter

niemand?

snik.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb nog altijd een probleem om me goed je situatie te kunnen voorstellen.

Je hebt dus een webformulier, voor iedereen toegankelijk, en je wilt dat als je op "submit" klikt automatisch een fax wordt verstuurd met de inhoud van dat formulier naar 1 bepaald faxnummer?
sunny
Starter
Starter

inderdaad, het hoeft dus niet via een mailprogramma te gaan, doch ik vermoedde (met mijn onwetendheid) dat het gemakkelijkst zou gaan op deze manier. Maar als we dit kunnen uitschakelen, waarom niet? Anders heeft diegene die dan een document wil doorsturen, telkens zijn emailserver nodig.

Hopelijk ben ik zo iets duidelijker, zoniet kunnen we altijd verder onderzoeken, al dan niet via de "PB", althans totdat duidelijk is wat er eventueel uit de bus komt.

In de echt hoop dat ik eruit geraak, groetjes
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Goh, ik mis nog steeds het juiste verhaal. Misschien kan je (los van het technische verhaal) even uitleggen wat je juist wilt dat er gebeurt.
Iets in de vorm van "ik wil dat klanten op een webpagina een bestelling plaatsen en dan automatisch per fax een bevestiging krijgen", maar dan naar jouw situatie vertaald ;)
Plaats reactie

Terug naar “Development”