Geen "CONSULT" meer bij Jim?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vandaag werd mijn nieuwe MiFi geleverd en heb ik alles geconfigureerd en getest. Omdat ik niet altijd via de website ga kijken naar mijn krediet (pre-paid) stuurde ik een SMS naar 1984 met "CONSULT". Ik kreeg onmiddellijk een SMS terug "De optie ..... (lange string cijfers en letters) bestaat niet of is niet beschikbaar voor jouw Jim Mobile product... "
Op de Jim website staat echter nog steeds de info dat Consult naar 1984 om je belkrediet na te kijken.

Wat ik ook merkte is dat de settings die automatisch worden gelezen van de SIM aangeduid worden als "Telenet" en dat de APN gegevens verschillen van wat bij Jim wordt aangegeven. Er staat bv. nog gprs.base.be i.p.v. web.be
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Consult is iets van Base uit (althans het werkt bij Base en niet bij Orange)
Dus vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt ;)

Probeer anders eens de methode voor Orange (geen idee of het voor MVNO's ook werkt):
bellen naar #123#
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

lanadekat schreef:Consult is iets van Base uit (althans het werkt bij Base en niet bij Orange)
Dus vandaar dat het waarschijnlijk niet werkt ;)

Probeer anders eens de methode voor Orange (geen idee of het voor MVNO's ook werkt):
bellen naar #123#
waarom zou hij orange moeten proberen ? jim zit op het basenetwerk tot ergens in 2019.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

proximusboyke schreef:jim zit op het basenetwerk tot ergens in 2019.
Het staat zo op hun site trouwens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Ah, ik had begrepen dat consult niet meer werkte na de overgang naar Orange :lol:
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Consult naar 1984 zou zeker nog moeten werken. Dat keyword en nummer is in bezit van de operator en zal onafhankelijk van de MNO gebruikt kunnen worden.
1. Kan je nogmaals proberen? Lukt het nu wel?
2. Wordt de sms verzonden vanaf een gsmtoestel of ander apparaat? De reply die je krijgt stuurt namelijk een foutmelding met het woord/reeks van tekens dat aankomt. Concreet: je toestel heeft niet 'consult' gestuurd, maar die gekke reeks van tekens die replied worden.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

jnsvr schreef:1. Kan je nogmaals proberen? Lukt het nu wel?
Gisteravond nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat, vandaag 2 keer en weer hetzelfde...
jnsvr schreef:2. Wordt de sms verzonden vanaf een gsmtoestel of ander apparaat? De reply die je krijgt stuurt namelijk een foutmelding met het woord/reeks van tekens dat aankomt. Concreet: je toestel heeft niet 'consult' gestuurd, maar die gekke reeks van tekens die replied worden.
Het werd verstuurd van een Netgear Aircard790S MiFi (ik heb geen GSM). Daarnet heb ik de SIMkaart terug in de TP-link M7650 gezet en nogmaals geprobeerd. Deze keer kreeg ik wel mijn saldo teruggestuurd.

Toch vreemd dat een SMS corrupt verstuurd wordt. Ik zie geen settings waar zoiets kan aangepast worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Dan vrees ik dat het toch aan het toestel ligt dat je gebruikt. Je kan eens een sms sturen naar een nummer dat je bezit en kijken of de tekst die je initieel dacht te versturen dezelfde is als het resultaat dat je ontvangt op het andere toestel.

In elk geval: Consult werkt nog steeds en zal blijven werken (zoals je wel hebt gemerkt).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

jnsvr schreef:Dan vrees ik dat het toch aan het toestel ligt dat je gebruikt. Je kan eens een sms sturen naar een nummer dat je bezit
Getest met een "gewoon" nummer. SMS komt gewoon toe. Tweede test gedaan en als tekst "consult" gebruikt en die komt ook correct aan. Het probleem lijkt dus enkel bij 1984 op te treden.

Getest met consult en CONSULT en CONSULT +2 spaties. telkens een fout "Hallo mijnnaam. De optie 0063006F006E00730075006C0074 bestaat niet of is niet beschikbaar voor jouw JIM Mobile product. Deze aanvraag is dus niet verwerkt." Voor kleine letters of met de extra spaties veranderd de cijfer/letter string die terug gestuurd wordt.
Op zich is het niet zo heel erg omdat ik natuurlijk ook op de website naar mijn account kan gaan kijken maar waarschijnlijk zal een bundel aanschaffen als dat eens nodig is ook niet werken en dan is SMS handiger dan via de site.

<OT> Voor de rest lijkt deze mobiele hotspot toch zeer goed te werken , nu hopen dat ik wel 3/4G zal hebben op vakantie en geen 2G zoals verleden jaar. De frequentiebanden zijn nu alvast beschikbaar. </OT>
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Heel straf dat de tekst helemaal omgevormd wordt tot iets wat niet herkend wordt..
De kans bestaat dan ook dat je niet de surfbundel op die manier kan aanschaffen. (wel via de website natuurlijk, maarja...)

Er zijn vandaag na de middag wat technische aanpassingen uitgevoerd om het probleem van de opmerkelijk lagere internetsnelheid aan te pakken.
Dat zou nu ook geen probleem meer mogen vormen. Indien wel kan je best de JIM Helpdesk hiervan even op de hoogte brengen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik heb ook eens geprobeerd (smartphone met Jim mobile prepaid), CONSULT sturen naar 1984 werkt bij mij.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”