Verbindingsprobleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Norton

Hallo

De laatste tijd heb ik een redelijk irritant probleem. Als ik aan het surfen ben dan krijg ik ineens de foutmelding :"cannot connect to remote server". Pingen gaat wel nog, net als msn, irc. Mailen via outlook gaat dan weer niet meer. Het probleem lost zich enkel op door een restart. Maar het kan net zo goed zijn dat na die restart 5 min het spelletje herbegint.

Iemand Advice?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Verbind je via NAT? (dus via een router?). Ik had een vergelijkbaar probleem een paar dagen geleden met m'n ma haar laptop. Uit de router logs bleek dat de connection class voor die client (de laptop dus) vol was. Bleek er een programma (1 van de 6 virussen die er op stonden) enorm veel connecties aan het maken was. En als alles vol zit, dan lukt het niet meer om nieuwe connecties te maken, enkel die reeds bestaan blijven dan nog werken.

Dus: virusscan + spyware scan doen.
Norton

Neen ik verbind gewoon via de Speed touch usb. en kheb geen virussen ofzo dus..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Maar heb ik wel gelijk als ik zeg dat je geen nieuwe connecties kan maken, maar lopende connecties blijven werken?

Als je dat nog eens aan de hand hebt, doe eens:
Start > uitvoeren > "cmd" (enter)
en dan in de prompt "netstat -a". Staan daar dingen die je niet kan thuis brengen?
Norton

Sorry dat het even geduurd heeft maar ik heb het nu in de gaten gehouden en...je hebt honderd procent gelijk meon... Als ik bv messenger aanzet, dan kan ik geen mails meer ontvangen bij outlook. Als ik messenger en outlook tesamen draai en ik open dan internet explorer, dan valt messenger uit.

pretty weird huh

Kheb ook nog gescand op virussen maar "none found"

any bright ideas?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”