Gmail Spam die er geen is.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sinds een paar dagen zitten er verschillende mails(van verschillende afzenders) in mijn spambox die helemaal geen spam zijn.
Iemand die dat probleem nog heeft of een oplossing hiervoor heeft ?
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb dat ook een tijd gehad. Ik heb toen gewoon al die mails blijven markeren als 'geen spam' en uiteindelijk was het opgelost.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Let wel dat dat nog steeds geen garantie is. Een familielid krijgt steeds reclame van haar favoriete kledingwinkel en ze geven daar veel mooie kortingen dus wil ze die mails wel degelijk lezen. Komt ook altijd in spam terecht en ik vertelde haar ook om 'Dit bericht is geen spam' te klikken. Nu al zeker 6 keer op geklikt en het blijft maar naar de spam gaan. Nu checkt ze gewoon handmatig de spammap om te zien of de reclame er al is. :evil: Gmail is soms een raar beestje.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, het zijn geen mails van grote winkels, het zijn mails van leveranciers die altijd mooi in mijn postvak in kwamen maar nu dus in spam terecht komen.
Heb er ff een filter opgezet dat ze nooit naar spam mogen, maar dat is niet echt een oplossing natuurlijk...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Is het van één partij dat alle mails naar de spam gaan? Kan verschillende redenen hebben, maar vermoedelijk ligt het toch aan hun kant. Ofwel is het IP van hun mailhost op een of andere blacklist terecht gekomen, mogelijks is er iets mis met hun SPF of DKIM configuratie, ...

Ik zou zeker de partij zelf erover wel informeren zodat zij ook eens bij de langs hun kant betrokken partijen kunnen informeren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Vergeet ook niet dat voor elke persoon die ze wil, er waarschijnlijk ook wel een is die vergeten is dat die ingeschreven is en die mail als spam gaat markeren.

Dus ja... Algoritme neemt ook input van de andere mensen mee, en dan plots is het spam.

Heb dat nu en dan ook voor, dan weer niet, dan weer wel.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Als je het mailadres van de afzender van die "spam" bij je gmail-contactpersonen voegt, zal gmail die in het vervolg niet meer aanzien als spam :!!!:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

https://www.spamhaus.org/lookup/

Controleer anders hier eens de url of het ip-adres.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

devilkin schreef:Vergeet ook niet dat voor elke persoon die ze wil, er waarschijnlijk ook wel een is die vergeten is dat die ingeschreven is en die mail als spam gaat markeren.

Dus ja... Algoritme neemt ook input van de andere mensen mee, en dan plots is het spam.

Heb dat nu en dan ook voor, dan weer niet, dan weer wel.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Daar geloof ik eerlijk gezegd niks van, spamfilter is persoonlijk en dus voor iedereen verschillend.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoe verklaar je dan dat sommige berichten in spam belanden met de header 'because other messages like this have been marked as spam' - terwijl ik het zeker zelf nog nooit gedaan heb?

Be a bit realistic - het feit dat die filter er zoveel uithaalt is omdat ze gegevens van zoveel andere klanten ook gebruiken. Als de meerderheid iets gaat flaggen als spam, dan - tsjah - gaat dat ook doorwegen in de final score. Als jij die dan zelf als 'not spam' gaat flaggen zal die scoring mss iets minder negatief zijn, but well...

Een spam filter is persoonlijk in het feit dat jouw eigen scores mss wat meer gaan doorwegen voor jou, but that's it.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Electribe schreef:[...] is persoonlijk[...]
Google en persoonlijk in één en dezelfde zin, ik lees het graag :-) Dat is nu net de kracht van filters bij Gmail, ze kunnen informatie van alle inkomende mails op alle gmail mailboxen gebruiken om de filters af te stellen.

Zoals gezegd: het emailadres toevoegen aan je contactlijst op gmail.com zal ervoor zorgen dat mails van dat e-mail adres niet meer als spam gemarkeerd worden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik krijg (eigen server) soms ook UB notifications in mijn spamfolder terwijl meer dan 99% in mijn gewone mailbox terecht komen. Ook van een ander forum komt zo nu en dan een mail in de spam terecht.
Ook andere mails, waarvan ik er 4 dagen per week 10/dag krijg, komen meestal zoals voorzien in mijn mailbox maar soms zit er ééntje in de spam folder. Deze laatsten hebben behalve de datum al jaren dezelfde inhoud (een file die gegenereerd is) en toch is er volgens "het systeem" toch nu en dan ééntje spam.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”