Jim Mobile Prepaid
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Even een nieuwe thread aanmaken voor JM vermits er momenteel wel een aantal leden overstappen van Dommel.
Dus momentel
1ct/SMS
1ct/1MB
8ct/minuut
Minimum 5€ opladen => 12 maanden geldig.
Heb verleden zondag aanvraag tot overdracht van Dommel gedaan (net na ontvangen van de mail dat Dommel 3€ per maand zal aanrekenen met onmiddellijke ingang)
Vandaag de simkaart ontvangen met een JM nummer op.
Deze kaart moet ik online activeren en zal in theorie over een dag of 3 actief zijn nadat Dommel uitvalt op de GSM.
Op de begeleidende brief stond niet vermeld dat dit simkaartje een tijdelijk nr was. Heb dus even naar hun helpdesk gebeld waar ze me vriendelijk de uitleg gaven.
Dus momentel
1ct/SMS
1ct/1MB
8ct/minuut
Minimum 5€ opladen => 12 maanden geldig.
Heb verleden zondag aanvraag tot overdracht van Dommel gedaan (net na ontvangen van de mail dat Dommel 3€ per maand zal aanrekenen met onmiddellijke ingang)
Vandaag de simkaart ontvangen met een JM nummer op.
Deze kaart moet ik online activeren en zal in theorie over een dag of 3 actief zijn nadat Dommel uitvalt op de GSM.
Op de begeleidende brief stond niet vermeld dat dit simkaartje een tijdelijk nr was. Heb dus even naar hun helpdesk gebeld waar ze me vriendelijk de uitleg gaven.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Blijkbaar hadden er personen issues met het bereiken van het overgedragen nr via voip.
Gisteren bevestigde ik in het Dommel draadje dat ik het telefoonnr kon bereiken via CosmoVoip en OVH.
Vandaag lukt het niet via CosmoVoip en ook niet via Skype for Business (krijg dat het oproepnummer niet in gebruik is). Gewoon via GSM Proximus lukt wel...
Gisteren bevestigde ik in het Dommel draadje dat ik het telefoonnr kon bereiken via CosmoVoip en OVH.
Vandaag lukt het niet via CosmoVoip en ook niet via Skype for Business (krijg dat het oproepnummer niet in gebruik is). Gewoon via GSM Proximus lukt wel...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Cosmovoip en OVH beide vanochtend geprobeerd, oproep naar nieuwe JIM Mobile (overdracht van Dommel), werkt perfect.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Zijn jullie al bereikbaar vanaf buitenlandse nummers? Bij mij lukte dat nog niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik test het door mij eens te laten terugbellen door Amazon help in Duitsland. Gaat nog steeds niet tot nu.AfAX schreef:Geen idee hoe ik dit kan testen. Heb geen familie of zo in het buitenland.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Vandaag simkaartje aangevraagd, maar wegens de grote vraag zou het tot 2 weken duren om ééntje te ontvangen.
Ben dus benieuwd hoe de overschakeling van Dommel bij mij zal verlopen.
edit: 01/11/2018
Vandaag melding gekregen dat er een nieuwe simkaart zal opgestuurd worden.
Ik zie echter in m'n Jim klantenzone een nieuw gsm nummer staan 0456 xxx xxx, blijkbaar niet deze van mijn huidig nr die bij Dommel moest gestopt worden.
Van Dommel nog steeds niks van mijn stopzetting gehoord ... Nu een email verzonden, ben benieuwd
update: 05/11/2018
Alles is na het weekend in orde gekomen.
Jim mobile simkaartje werkt nu met m'n oud Dommel nr.
Ben dus benieuwd hoe de overschakeling van Dommel bij mij zal verlopen.
edit: 01/11/2018
Vandaag melding gekregen dat er een nieuwe simkaart zal opgestuurd worden.
Ik zie echter in m'n Jim klantenzone een nieuw gsm nummer staan 0456 xxx xxx, blijkbaar niet deze van mijn huidig nr die bij Dommel moest gestopt worden.
Van Dommel nog steeds niks van mijn stopzetting gehoord ... Nu een email verzonden, ben benieuwd
update: 05/11/2018
Alles is na het weekend in orde gekomen.
Jim mobile simkaartje werkt nu met m'n oud Dommel nr.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Is automatisch herladen mogelijk op één of andere manier ?
Ik vind er niets over op hun website.
Dit zou gemakkelijk zijn als alternatief voor een abonnement zonder vaste kosten.
Bv : 10 € bijladen via creditcard als je beltegoed onder 1 € komt.
Ik vind er niets over op hun website.
Dit zou gemakkelijk zijn als alternatief voor een abonnement zonder vaste kosten.
Bv : 10 € bijladen via creditcard als je beltegoed onder 1 € komt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Sinds maandag 1 april zijn de migraties naar Orange gestart. Over de komende weken gaat iedereen overgedragen worden, dus niet iedereen in 1keer.
De gebruiker ontvangt een sms 1 dag voor de overzetting en vlak nadat de netwerkwissel gebeurd is.
De gebruiker ontvangt een sms 1 dag voor de overzetting en vlak nadat de netwerkwissel gebeurd is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb een oude Nokia (geen smartphone). Op het schermpje verschijnt afwisselend 'Jimmobile' en 'Mobistar'.
Het nummer is vandaag overgedragen van Dommel.
Het nummer is vandaag overgedragen van Dommel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
normaal zit je dan op het orange netwerk.MarkDM schreef:Ik heb een oude Nokia (geen smartphone). Op het schermpje verschijnt afwisselend 'Jimmobile' en 'Mobistar'.
Het nummer is vandaag overgedragen van Dommel.
Je kan dit ook zelf nazien door handmatig netwerk zoeken.
indien je proximus en base ziet zit je op orange als je proximus en orange ziet zal je op bese netwerk zitten.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Na de overstap van Dommel eerder dit jaar nu ook al een paar weken Jim prepaid gebruikt in Spanje. Heb geen enkel probleem ondervonden (had in het verleden initieel wel wat problemen met de Dommel sim in buitenland). Website van Jim vind ik ook prima, zeker in vgl. met Dommel, maar ook in vgl. met Orange site. Bvb. detail prepaid verbruikshistoriek is poepsimpel bij Jim, op Orange site moet je eerst al door het commerciële reklame bos doorkijken, om dan blijkbaar enkel via de app de verbruiksgeschiedenis te kunnen raadplegen. Moet nu lukken dat die Orange sim in een 'echte' GSM zit (zo eentje van hooguit 1x per 2 weken opladen, indien weinig gebruikt en die je mag laten vallen zoveel je wilt ). En Jim is bovendien voor mij stukken goedkoper dan Orange.
Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden
Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik zit bij JimMobile en heb op mijn scherm nog steeds staan 'B mobistar'. Ik heb gevonden dat JimMobile en MV beide zitten op het ex-mobistar, nu Orange-netwerk. En dat JimMobile en Mobilevikings beide eigendom zijn van Medialaan.satsurfer schreef:zit Jim op hetzelfde platform als moederbedrijf Mobile Vikings?
Indien het regent bij MV, ook bij JIM?
En ook dat Medialaan een 'full MVNO' is.
https://www.dpgmedia.be/nl/nieuws/orang ... ereenkomst
Ik stelde eens een vraag aan de Mobilevikings klantendiensten en kreeg een een reactie schijnbaar van JimMobile. Agent had het verkeerde sjabloon gebruikt. Ik denk dat alle elementen er op wijzen dat JimMobile en MobileVikings technisch gezien exact hetzelfde is.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik kreeg deze gisteren in de mailbox:
Ik vraag mij nu af of ik met de herlading om mij terug te identificeren opnieuw het resterende bedrag zal verliezen ?
Momenteel heb ik genoeg met 1 minimum herlading per jaar omdat dit voor een data kaartje betreft om met arduino nu en dan wat signalen door te sturen via 3G. Nu zit ik nog maar halfweg het jaar en heb slechts 1,5 € verbruikt voor 12000 verzonden payloads.
Ik weet dat ik geen goedkopere oplossing dan Jim Mobile zal vinden hiervoor, maar het is maar een vraag hé
Was bij de vorige herlading het resterende bedrag kwijt. 't Schijnt dat dit normaal is bij Jim ...Binnenkort vervalt de verificatie van je herlaadkaart. De Belgische wet verplicht alle gebruikers van een herlaadkaart om zich te identificeren. Bij JIM Mobile doe je dat door minstens één keer om de 18 maanden je herlaadkaart met Bancontact te herladen.
Dus als je je herlaadkaart actief wilt houden, moet je vóór xx/yy/2020 één keer met Bancontact of de Bancontact-app herladen. Op dit moment zijn alle andere betalingsmethodes uitgeschakeld, zodat je voor je volgende herlading enkel nog Bancontact kunt gebruiken en meteen in orde bent. Daarna wordt alles automatisch terug normaal.
Doe je dit liever niet? Dan zullen we binnenkort je herlaadkaart jammer genoeg moeten blokkeren.
...
Ik vraag mij nu af of ik met de herlading om mij terug te identificeren opnieuw het resterende bedrag zal verliezen ?
Momenteel heb ik genoeg met 1 minimum herlading per jaar omdat dit voor een data kaartje betreft om met arduino nu en dan wat signalen door te sturen via 3G. Nu zit ik nog maar halfweg het jaar en heb slechts 1,5 € verbruikt voor 12000 verzonden payloads.
Ik weet dat ik geen goedkopere oplossing dan Jim Mobile zal vinden hiervoor, maar het is maar een vraag hé
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
ter info:
nog nooit een dergelijke vraag gehad maar identificatie gedaan met e-id, misschien best indien mogelijk op die wijze te proberen, nee?
ik lees in de algemene voorwaarden dat de belwaarde 12 maand geldig blijft dus het zou dan toch eigenaardig (=niet conform) zijn indien uw huidige belwaarde X zou verloren gaan indien u vandaag na x maand (<12) bv. een verplichte (bancontact her)identificatie na 18 maand à rato van bv. 1 euro zou uitvoeren, nee? … elkeen zou dan logischerwijze toch tijdelijk een bedrag van X+1 verwachten (en u zou indien dit werkelijk niet het geval zou zijn een sterk dossier hebben bij ombudsman & consumentenbescherming)
-> misschien eens contact zoeken met de helpdesk (e-mail indien niet dringend) voor 200% zekerheid, succes
nog nooit een dergelijke vraag gehad maar identificatie gedaan met e-id, misschien best indien mogelijk op die wijze te proberen, nee?
ik lees in de algemene voorwaarden dat de belwaarde 12 maand geldig blijft dus het zou dan toch eigenaardig (=niet conform) zijn indien uw huidige belwaarde X zou verloren gaan indien u vandaag na x maand (<12) bv. een verplichte (bancontact her)identificatie na 18 maand à rato van bv. 1 euro zou uitvoeren, nee? … elkeen zou dan logischerwijze toch tijdelijk een bedrag van X+1 verwachten (en u zou indien dit werkelijk niet het geval zou zijn een sterk dossier hebben bij ombudsman & consumentenbescherming)
-> misschien eens contact zoeken met de helpdesk (e-mail indien niet dringend) voor 200% zekerheid, succes
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:18
- Locatie: Harelbeke
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Belwaarde vervalt na 12 maand. Als je dus juist na 12 maand herlaad, is het normaal dat de oude belwaarde verdwijnt. Als je al na 3 maand herlaad, zal de oude belwaarde nog 9 maand beschikbaar zijn en de nieuwe 12 maand....
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Thanks. Ik had reeds een vermoeden dat het huidige saldo niet verloren zal zijn.
Maar dilemma, ik krijg dat bedrag dat ik bij zal storten nooit opgebruikt met mijn huidig gebruik
Zal toch eens checken bij de helpdesk.
Maar dilemma, ik krijg dat bedrag dat ik bij zal storten nooit opgebruikt met mijn huidig gebruik
Zal toch eens checken bij de helpdesk.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Vraagje aan de Jim mobile gebruikers.
Ik overweeg om van Base over te stappen op Jim mobile (omdat ik me niet kan vinden in base hun huidige promoactie en hoe ze hun bestaande klanten behandelen). Ik gebruik data via een andere provider en plan met Jim af en toe beperkt te bellen en sms'sen.
Wat zijn jullie ervaringen tegenwoordig met de betrouwbaarheid, downtime, kantendienst, overname nummer, ... ?
Alvast bedankt!
Ik overweeg om van Base over te stappen op Jim mobile (omdat ik me niet kan vinden in base hun huidige promoactie en hoe ze hun bestaande klanten behandelen). Ik gebruik data via een andere provider en plan met Jim af en toe beperkt te bellen en sms'sen.
Wat zijn jullie ervaringen tegenwoordig met de betrouwbaarheid, downtime, kantendienst, overname nummer, ... ?
Alvast bedankt!
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik zit toch al een paar jaar bij Jim, geen issues qua stabiliteit of bereikbaarheid. Enkel een keer vergeten opladen en als ik dan probeerde smsen of bellen kreeg ik geen directe uitleg wat er scheelde (geen budget) maar gewoon geen verbinding.
Nu goed, ik zit aan een maandgebruik van rond de 1 a 2 euro. Dus het gebeurt wel dat mijn oplaadbudget gewoon komt te vervallen.
Nu goed, ik zit aan een maandgebruik van rond de 1 a 2 euro. Dus het gebeurt wel dat mijn oplaadbudget gewoon komt te vervallen.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Niets mis met JimMobile. Zeer eenvoudige formule, wat ik kan waarderen. Opladen vanaf 5 euro en bellen kost 8cent per minuut, wat zeer goed is. Ik belde onlangs met een Pay&Go door omstandigheden en de 5 euro krediet daarvan was op een paar minuten op (30cent! per minuut)
Met JimMobile ben je bereikbaar en en er effectief mee bellen is niet belachelijk duur. Helpdesk bijna nog nooit gebruikt maar eigenlijk is dat MobileVikings. Het is gewoon een ander label.
Toen ik overstapte naar JimMobile heb ik wel de stommiteit begaan de vorige sim weg te gooien alvorens de JimMobile te activeren. En JimMobile stuurde een code naar de oude sim voor de activatie. Is wel in orde gekomen zonder veel problemen.
Ik denk wel wel dat ik ga overstappen naar MobileVikings. Heb heel veel Vikingpunten voor mijn datasim. Kan mijn GSM-sim er perfect bijnemen en daar punten naar doorschuiven.
Aanvulling; alhoewel ...dan bel je tegen 40cent per minuut bij MV. - Ok, dat zijn dan wel gratis gekregen 40 centen, maar toch. Beter het laten zoals het is. Vikingpunten vervallen toch niet en ik kan ze nog steeds verkopen als ik wil.
Aanvulling BIS;
Er is schiet mij nog iets te binnen over de helpdesk; via de website van JimMobile is er geen optie om de voice-mail uit te zetten. Ik stuurde een berichtje naar de helpdesk (wel enkel e-mail) met de vraag of ze dat konden doen. Geen probleem. Ik heb geen voice-mail. - Kan ik waarderen. Dat doen ze niet allemaal.
Met JimMobile ben je bereikbaar en en er effectief mee bellen is niet belachelijk duur. Helpdesk bijna nog nooit gebruikt maar eigenlijk is dat MobileVikings. Het is gewoon een ander label.
Toen ik overstapte naar JimMobile heb ik wel de stommiteit begaan de vorige sim weg te gooien alvorens de JimMobile te activeren. En JimMobile stuurde een code naar de oude sim voor de activatie. Is wel in orde gekomen zonder veel problemen.
Ik denk wel wel dat ik ga overstappen naar MobileVikings. Heb heel veel Vikingpunten voor mijn datasim. Kan mijn GSM-sim er perfect bijnemen en daar punten naar doorschuiven.
Aanvulling; alhoewel ...dan bel je tegen 40cent per minuut bij MV. - Ok, dat zijn dan wel gratis gekregen 40 centen, maar toch. Beter het laten zoals het is. Vikingpunten vervallen toch niet en ik kan ze nog steeds verkopen als ik wil.
Aanvulling BIS;
Er is schiet mij nog iets te binnen over de helpdesk; via de website van JimMobile is er geen optie om de voice-mail uit te zetten. Ik stuurde een berichtje naar de helpdesk (wel enkel e-mail) met de vraag of ze dat konden doen. Geen probleem. Ik heb geen voice-mail. - Kan ik waarderen. Dat doen ze niet allemaal.
Laatst gewijzigd door WalterB1 09 okt 2020, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Hier ook positieve ervaringen met Jim Mobile.
Half jaar geleden nog mijn vader zijn prepaid SIM omgeschakeld van Proximus Pay & Go naar Jim Mobile.
Er was toen probleem met de nieuwe SIM en nummeroverdracht. Via FB hun gecontacteerd, dag later werd nieuwe SIM opgestuurd en het was binnen de week opgelost eigenlijk. Prima snelle service althans!
Half jaar geleden nog mijn vader zijn prepaid SIM omgeschakeld van Proximus Pay & Go naar Jim Mobile.
Er was toen probleem met de nieuwe SIM en nummeroverdracht. Via FB hun gecontacteerd, dag later werd nieuwe SIM opgestuurd en het was binnen de week opgelost eigenlijk. Prima snelle service althans!
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Geen probleem hier. 1 prepaid sinds Colruyt stopte, 1 a 2 keer opladen met 10 of 15 Euro. Overal 4G met mijn mobiele hotspot. 2e prepaid in de smartphone van mijn vrouw sinds ongeveer een jaar met nummeroverdracht (van Base), no issues.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Waarom overweeg je Carrefour Mobile niet? Ik zeg dit om volgende redenen:x0f schreef:Vraagje aan de Jim mobile gebruikers.
Ik overweeg om van Base over te stappen op Jim mobile (omdat ik me niet kan vinden in base hun huidige promoactie en hoe ze hun bestaande klanten behandelen). Ik gebruik data via een andere provider en plan met Jim af en toe beperkt te bellen en sms'sen.
Wat zijn jullie ervaringen tegenwoordig met de betrouwbaarheid, downtime, kantendienst, overname nummer, ... ?
Alvast bedankt!
- je belt maar af en toe
- belwaarde Carrefour Mobile blijft geldig wanneer je elke 6 maanden een betalende oproep doet
- Bellen is 15c/min, dat is waar. Echter moet je dus niet elk jaar herladen en bovendien is er, bij mijn weten, nog steeds een promo voor nieuwe klanten waarbij je het herlade bedrag nog eens krijgt waardoor de tarieven gehalveerd worden (je krijgt daar sms van). Met 50€ herlading + 50€ gratis kan wel heeeeel lang bellen
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 16 aug 2012, 16:15
- Bedankt: 4 keer
Ik ben ook al anderhalf jaar klant bij Jim Mobile en nog geen problemen mee ondervonden.
Ideaal plan voor mij. Dual-sim telefoon met data die mee komt via de sim-kaart van 't werk, privé een sim-kaart bij Jim Mobile. Ik bel zelf weinig via het privénummer, dus voor Jim gekozen en nog geen spijt van gehad.
Van zodra je onder de 3 euro zit, krijg je een sms'je. Dan kan je eigenlijk nog 37 min. bellen, ruim op tijd dus.
Ideaal plan voor mij. Dual-sim telefoon met data die mee komt via de sim-kaart van 't werk, privé een sim-kaart bij Jim Mobile. Ik bel zelf weinig via het privénummer, dus voor Jim gekozen en nog geen spijt van gehad.
Van zodra je onder de 3 euro zit, krijg je een sms'je. Dan kan je eigenlijk nog 37 min. bellen, ruim op tijd dus.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik gebruik zelf Jim Mobile als data-sim: €5 voor 1GB binnen 30 dagen op te souperen. Dat is voor mij (op dit moment) de beste datadeal.
Computer(k)nul
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Bedankt voor de tip, Ik ben gaan kijken en ben redelijk "turreluut" geworden van die website .Vaganzza schreef:
Waarom overweeg je Carrefour Mobile niet? Ik zeg dit om volgende redenen:
- je belt maar af en toe
- belwaarde Carrefour Mobile blijft geldig wanneer je elke 6 maanden een betalende oproep doet
- Bellen is 15c/min, dat is waar. Echter moet je dus niet elk jaar herladen en bovendien is er, bij mijn weten, nog steeds een promo voor nieuwe klanten waarbij je het herlade bedrag nog eens krijgt waardoor de tarieven gehalveerd worden (je krijgt daar sms van). Met 50€ herlading + 50€ gratis kan wel heeeeel lang bellen
De tarieven liggen toch iets hoger en die promo lijkt er ook niet meer te zijn. Ik mis hier ook wel een optie om snel 1GB data te kunnen bijkopen zoals bij Jim.
Dit is wat me het meeste aantrekt bij de Jim formule. Ik heb via een 2de sim van het werk 2GB die ik gratis kan gebruiken en ga daar normaal net mee toekomen. Als ik een maand meer nodig heb, is er de handige optie om redelijk voordelig en snel een extra GB of 2 te kunnen bijkopen.Sinna schreef:Ik gebruik zelf Jim Mobile als data-sim: €5 voor 1GB binnen 30 dagen op te souperen. Dat is voor mij (op dit moment) de beste datadeal.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, JimMobile met 5 euro voor 1GB is voordelig als dat genoeg is en je niet wil prutsen.
Wie wel wil prutsen; een gewone herlaadkaart van MV 'focus on data' voor 10 euro met 1gb is niet zo moeilijk om gratis te hebben met VikingPunten. 5 euro aan punten structureel per maand met HelloBank (gratis rekening, 10 transacties per maand nodig) en punten via online aankopen. Ik heb dat en doe dat zo voor mijn datasim. - En je blijft ook nog belwaarde hebben.
En die data-sim van MV met 15 euro voor 8GB is ook niet slecht in verhouding.
Wie wel wil prutsen; een gewone herlaadkaart van MV 'focus on data' voor 10 euro met 1gb is niet zo moeilijk om gratis te hebben met VikingPunten. 5 euro aan punten structureel per maand met HelloBank (gratis rekening, 10 transacties per maand nodig) en punten via online aankopen. Ik heb dat en doe dat zo voor mijn datasim. - En je blijft ook nog belwaarde hebben.
En die data-sim van MV met 15 euro voor 8GB is ook niet slecht in verhouding.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
EDp 8€ 1 Gb en 300 belminuten/SMS (300 x 0,08 €/min jim=24€). Dus wat is er voordeliger?
Orange tempo giga ook 8 GB en 15€, 4000 SMS extra (mv data only niet) en nog kinepolis tickets, af en toe gratis data, en betrouwbaarder (gn. Transatel die het regelmatig verprutst)
Orange tempo giga ook 8 GB en 15€, 4000 SMS extra (mv data only niet) en nog kinepolis tickets, af en toe gratis data, en betrouwbaarder (gn. Transatel die het regelmatig verprutst)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik vraag me af hoelang dpg dit nog zal aanbieden. Tenzij ze enorm veel domme klanten hebben.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik vind het wel een goed aanbod. Ideaal voor mijn kinderen om bereikbaar te zijn en eens een noodtelefoontje te kunnen doen. Voorlopig verbruiken ze hun data zo goed als enkel op wifi.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Akkoord, maar als je geen 300 minuten en 1 GB nodig hebt per maand, is die 8 euro ook maar verloren. Voor mij is deze formule ideaal omdat ik met een herlading van 5 euro 2 a 3 maanden verder zal kunnen. Die 1GB voor 5 Euro is handig als back-up voor de data die ik via het werk krijg.satsurfer schreef:EDp 8€ 1 Gb en 300 belminuten/SMS (300 x 0,08 €/min jim=24€). Dus wat is er voordeliger?
Orange tempo giga ook 8 GB en 15€, 4000 SMS extra (mv data only niet) en nog kinepolis tickets, af en toe gratis data, en betrouwbaarder (gn. Transatel die het regelmatig verprutst)
Eigenlijk is het toch simpel: Wie bij Jim Mobile iedere maand meer dan €8 verbruikt omwille van bellen of sms (in combinatie met hun bundel van 1gb voor €5), die is beter af met een abo bij edpnet of Scarlet voor €8 (als je wel toekomt met de data in die abo's). Wie minder verbruikt dan €8 per maand of slechts sporadisch eens hierboven zit, is beter af met Jim Mobile.
Nog een voordeel is dat Jim mobile via een herlaadkaart werkt. Je bepaalt zelf wanneer je herlaadt en voor welk bedrag, wat zeker bij kinderen ook handig is. Bij een abo wordt extra verbruik buiten bundel allemaal apart aangerekend waardoor er soms toch extra kosten zijn op het einde van de maand die hoog kunnen oplopen (bv dataverbruik buiten bundel of dataverbruik op vakantie wat niet onder roaming viel, abo via sms op spelletjes waar men zich soms niet bewust van is, enz).
Bij een abo zal je elke maand ook minstens die €8 moeten betalen, ook als je bv door corona-maatregelen veel thuis zit en dus ook veel minder data verbruikt en telefoons via vaste lijn of Whatsapp enz kan afhandelen.
Ik denk dat Jim Mobile dus een ideale formule is als je toch minder dan €8 per maand verbruikt. Ik zie ook weinig concurrentie voor hun tariefplan. Misschien als er een abo van €5 per maand zou beschikbaar zijn, dat dit wel concurrentieel zou kunnen zijn.
Nog een voordeel is dat Jim mobile via een herlaadkaart werkt. Je bepaalt zelf wanneer je herlaadt en voor welk bedrag, wat zeker bij kinderen ook handig is. Bij een abo wordt extra verbruik buiten bundel allemaal apart aangerekend waardoor er soms toch extra kosten zijn op het einde van de maand die hoog kunnen oplopen (bv dataverbruik buiten bundel of dataverbruik op vakantie wat niet onder roaming viel, abo via sms op spelletjes waar men zich soms niet bewust van is, enz).
Bij een abo zal je elke maand ook minstens die €8 moeten betalen, ook als je bv door corona-maatregelen veel thuis zit en dus ook veel minder data verbruikt en telefoons via vaste lijn of Whatsapp enz kan afhandelen.
Ik denk dat Jim Mobile dus een ideale formule is als je toch minder dan €8 per maand verbruikt. Ik zie ook weinig concurrentie voor hun tariefplan. Misschien als er een abo van €5 per maand zou beschikbaar zijn, dat dit wel concurrentieel zou kunnen zijn.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Als je kijkt naar andere prepaid aanbod zijn ze veel te duur !!!
je hebt geen bundels zoals orange lyca proximus.
je hebt geen bundels zoals orange lyca proximus.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 10 okt 2020, 20:10, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP